Matrix-upplevelse, Halo-serie och nya spel är höjdpunkter från Game Awards 2021

Permalänk
Melding Plague

Matrix-upplevelse, Halo-serie och nya spel är höjdpunkter från Game Awards 2021

Utöver de många priserna var årets upplaga av Game Awards fullspäckat med allt från ett nytt Star Wars-spel till The Matrix i Unreal Engine 5.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Körde igenom Matrix tech-demot igår. Helt insane att dem lyckats så bra, och hur bra det flyter. Enda gången jag stötte på frame drops var när jag körde en bil GTA-style och körde på massa på motorvägen. Tyckte det var kul att den staden fungerade bättre än Cyberpunk. ^^

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Kul med nytt star wars spel, tror jag. Men jösses vad jag avskyr marknadsföring av spel UTAN gameplay.
Men vad kul att att ni kan rendera grafik och göra en filmsnutt liksom. 🙄

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Lite tveksam på Halo-serien, mest för att jag tycker att Master Chiefs armor ser typ plastig ut. Ser mer ut som en cosplay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Lite tveksam på Halo-serien, mest för att jag tycker att Master Chiefs armor ser typ plastig ut. Ser mer ut som en cosplay

Själv är jag löjligt taggad haha

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jag är osäker på att vara jätte hajpad för Matrix.

Man har varit förut för något som var värsta bomben och sen floppade det totalt.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Matrix demo var imponerande ändå trots låg fps. Men man ser potentialen i UE5. Hade gärna sett lite mer fysik i motorn och gärna lirat det på PC. Men GTA6 i den motorn......

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

UE5 i sig är ok. Med moddar kommer det bli fantastiskt på pc.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Nästan lite besviken på UE5 demot, ser inte Cyberpunk nästan bättre ut? Inga LODs är dock väldigt vackert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

UE5 i sig är ok. Med moddar kommer det bli fantastiskt på pc.

Moddar på en spelmotor kallas... spel.

Men ja dom borde bli bra.

Permalänk
Medlem

I'll be honest: Inte särskilt imponerad över att rendera stora städer i realtid. Finns ju otroligt många spel från de senaste 20+ åren som har gjort det i varierande nivåer av detaljrikedom.

Det som jag saknar och gärna vill se, är the next level. Nämligen att låta oss faktiskt gå in och utforska alla byggnader och rum i en av dessa städer! Dvs att hus och höghus faksiskt ska vara just det, och inte bara kulisser mot allt action på gatan eller specifika story-environments.

Detta skulle faktiskt imponera mig stort, om man kunde göra det i skalan av en hel stad!

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Extreme | G.Skill Trident Z Royal, 4x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti OC Edition 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Seagate FireCuda 520 2TB, Seagate FireCuda 530 2TB, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair H1500i | XG27AQM|

Permalänk
Medlem

Kan någon vänlig skriva när i Matrix-demot som de stänger av Matrix-filtret? Jag skrollade framåt och bakåt men hittade fan inte det. När man lägger ett grönt filter över allt så får jag för mig att en hel del skavanker göms en del.

Skrivet av Alexraptor:

I'll be honest: Inte särskilt imponerad över att rendera stora städer i realtid. Finns ju otroligt många spel från de senaste 20+ åren som har gjort det i varierande nivåer av detaljrikedom.

Det som jag saknar och gärna vill se, är the next level. Nämligen att låta oss faktiskt gå in och utforska alla byggnader och rum i en av dessa städer! Dvs att hus och höghus faksiskt ska vara just det, och inte bara kulisser mot allt action på gatan eller specifika story-environments.

Detta skulle faktiskt imponera mig stort, om man kunde göra det i skalan av en hel stad!

Om jag inte minns fel så var Assassin's Creed: Unity (heh) lite så..? Kommer ihåg de hade ett utvecklarverktyg där de kunde rita gator och skapa byggnader automatiskt längs efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Kan någon vänlig skriva när i Matrix-demot som de stänger av Matrix-filtret? Jag skrollade framåt och bakåt men hittade fan inte det. När man lägger ett grönt filter över allt så får jag för mig att en hel del skavanker göms en del.

Om jag inte minns fel så var Assassin's Creed: Unity (heh) lite så..? Kommer ihåg de hade ett utvecklarverktyg där de kunde rita gator och skapa byggnader automatiskt längs efter.

Du kan trycka på optionsknappen sen välja matrix filter i någon av menyerna

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk

Är det bara jag som är mest taggad på F***ING SPACE MARINE 2? Så glad att det spelet fick en uppföljare trots allt.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

Du kan trycka på optionsknappen sen välja matrix filter i någon av menyerna

Tack men jag tänkte på videon. Har inte maskinen för att köra demot i sig.

Permalänk
Skrivet av ZothOmmog:

Jag är osäker på att vara jätte hajpad för Matrix.

Man har varit förut för något som var värsta bomben och sen floppade det totalt.

Tydligen ska spelet vara baserat på någon film, filmlicens spel brukar sällan bli bra.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

I'll be honest: Inte särskilt imponerad över att rendera stora städer i realtid. Finns ju otroligt många spel från de senaste 20+ åren som har gjort det i varierande nivåer av detaljrikedom.

Det som jag saknar och gärna vill se, är the next level. Nämligen att låta oss faktiskt gå in och utforska alla byggnader och rum i en av dessa städer! Dvs att hus och höghus faksiskt ska vara just det, och inte bara kulisser mot allt action på gatan eller specifika story-environments.

Detta skulle faktiskt imponera mig stort, om man kunde göra det i skalan av en hel stad!

Måste troligtvis till en spelmotor som slumpmässigt kan skapa sådana ytor då. Spelen hade blivit tokigt stora och tagit alldeles för lång tid att skapa, för att inte tala om hur mycket dom hade kostat att göra annars.

Du är inte impad skriver du, den här detaljrikedomen som vad jag kan se behålls även på avstånd har i alla fall jag aldrig sett tidigare. Alla spelvärldar i den här skalan har ju oftast rätt mycket pop-in grafik.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Lätt att missa men det mest intressanta för min del.

https://www.homeworlduniverse.com/

https://nordic.ign.com/homeworld-3/52173/preview/homeworld-3-...

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Måste troligtvis till en spelmotor som slumpmässigt kan skapa sådana ytor då. Spelen hade blivit tokigt stora och tagit alldeles för lång tid att skapa, för att inte tala om hur mycket dom hade kostat att göra annars.

Du är inte impad skriver du, den här detaljrikedomen som vad jag kan se behålls även på avstånd har i alla fall jag aldrig sett tidigare. Alla spelvärldar i den här skalan har ju oftast rätt mycket pop-in grafik.

Jovisst, procedurell generering skulle definitivt spela en stor roll i att realistiskt kunna genomföra ett sådant spel, i alla fall vad gäller interiörer. Alternativt att man skulle skapa verktyg som lät icke-utvecklare kunna inreda lägenheter och kontor, och på så vis outsourca det på stor skala.

Du har rätt i att det är väldigt stor detaljrikedom som behålls på avstånd, men för mig är detta inget speciellt, utan bara en väntad och naturlig utveckling.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Extreme | G.Skill Trident Z Royal, 4x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti OC Edition 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Seagate FireCuda 520 2TB, Seagate FireCuda 530 2TB, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair H1500i | XG27AQM|

Permalänk
DingDongerMcDongface

Ooh, spännande! Det känns verkligen som att de kommande spelåren kommer bli välfyllda

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Ooh, spännande! Det känns verkligen som att de kommande spelåren kommer bli välfyllda

Har följt det sedan 1999 (1), 2003 (2), 2015 (Remastered).

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

I'll be honest: Inte särskilt imponerad över att rendera stora städer i realtid. Finns ju otroligt många spel från de senaste 20+ åren som har gjort det i varierande nivåer av detaljrikedom.

Det som jag saknar och gärna vill se, är the next level. Nämligen att låta oss faktiskt gå in och utforska alla byggnader och rum i en av dessa städer! Dvs att hus och höghus faksiskt ska vara just det, och inte bara kulisser mot allt action på gatan eller specifika story-environments.

Detta skulle faktiskt imponera mig stort, om man kunde göra det i skalan av en hel stad!

Och samtidigt kunna ha full destruction som Red Faction: Guerrilla. Mums!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SCORPIUS:

UE5 i sig är ok. Med moddar kommer det bli fantastiskt på pc.

Bra motor men inte direkt så att alla studios har råd att bygga mästerverk med den

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Bra motor men inte direkt så att alla studios har råd att bygga mästerverk med den

Har faktiskt ingen koll på pris. Har du?

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SCORPIUS:

Har faktiskt ingen koll på pris. Har du?

Kanske inte motorn i sig, utan utvecklingstiden att lägga för att det ska se top-of-the-line.

Ta bara kostnaden för Bioshock Infinite

"around $100 million
A New York Times profile of Levine, Irrational Studios, and BioShock Infinite published on Thursday put an astronomical price tag on the game. Its unnamed industry analyst source pegged development costs at around $100 million, with Take-Two Interactive spending an additional $100 million on marketing the game"

Edit: Kevin Levine har sagt att siffran är fantasier. Hur som helst så krävs det massa arbete för att få ihop grafik på denna nivå och de flesta utvecklarna har inte sådana resurser.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR