Billigast mobilabonnemang
Har idag Halebop Go kontantkort som funkar utmärkt för samtal och sms. Betalar 2 kr/samtal och 50 öre/sms. Kan inte klaga på det. Problemet är att jag ibland behöver lite surf till fots (kolla upp öppettider, navigera, BankID etc.) men ingen mediakonsumtion behövs. Så jag tänker att jag inte behöver så mycket surf och gärna att man kan spara surf så att man har när det verkligen behövs.
Vad finns det för billiga mobilabonnemang egentligen? Bor i stan på västkusten så de flesta bör fungera men det är givetvis önskvärt med stor täckning ifall man skulle hamna ute på vischan.
Många erbjuder ju 50% rabatt i 3-4 månader osv. Är dock mer nyfiken på vad jag får och betalar efter dessa första månader.
Hallon: 4 GB för 99 kr/mån
Vimla: 3 GB för 100 kr/mån
Comviq: 4 GB för 125 kr/mån
Tele2, Halebop och Telia såg jag inget vettigt pris hos. Antar dessa liksom Tre och Telenor alltid är mycket dyrare än lågprisoperatörerna.
Hade först tänkt att behålla Halebop Go och kombinera med Wifog Zero men som jag förstår det efter att ha läst i trådar och på Trustpilot så fungerar reklamtittandet inget vidare. Läst om undersökningar som man påbörjar och som sen avbryts för att man inte passade målgruppen osv. Är verkligen inte intresserad av massa tid och krångel för lite surf när det behövs.
Jag vare sig ringer eller skickar massor av sms, men jag antar att de flesta mobilabonnemang har fria samtal och sms oavsett. Hade annars lätt kunnat acceptera ett X antal fria samtal och sms alternativ bestämd summa som med Halebop Go. Inget högt minutpris.