Hjälp att hitta spelkontroll till PC

Permalänk
Medlem

Hjälp att hitta spelkontroll till PC

Hej!

Jag skulle behöva tips på trådlösa spelkontroller till PC.

Skall användas till uteslutande retrospel, typ 2D plattform eller shootemup. Det viktiga är alltså ett bra styrkors. Finns dom som par är det positivt så man kan spela två.

Tack på förhand!

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

8bitdo Pro2 är min solklara moderna favorit till retrospel. Använder en dylik till Lakka-boxen. Fantastisk kvalitetskänsla, bra styrkors, hyfsat rimligt pris.

Tycker man den har för mycket knappar har 8bitdo även "mindre" varianter, ofta rena kopior av klassiska handkontroller, som kan vara värda en koll.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Jag har haft en xbox360-kontroll och kört med i väldigt många år men kände att jag behövde något nytt. Köpte en Xbox One-kontroll och den är riktigt bra, (blåtandsversionen). Bra knappar, väldigt bra styrkors med taktil känsla och stickorna är också sköna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aakerlind:

Jag har haft en xbox360-kontroll och kört med i väldigt många år men kände att jag behövde något nytt. Köpte en Xbox One-kontroll och den är riktigt bra, (blåtandsversionen). Bra knappar, väldigt bra styrkors med taktil känsla och stickorna är också sköna.

Så de har fått till styrkorset på de nyare varianterna? 360-controllern är enligt min åsikt helt underbar, med undantaget att styrkorset är så gott som oanvändbart.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Det behövs lite mer info för att i alla fall jag ska kunna rek nåt.
Och det är vilka kontrollers har du provat och vilka D-pads gillar du?
För en del tycker att xbox360 D-pad är den absolut bästa D-paden dom använt medans andra (som tex jag o kaput) tycker att det är bland det värsta dyngan som någonsin tillverkats!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Så de har fått till styrkorset på de nyare varianterna? 360-controllern är enligt min åsikt helt underbar, med undantaget att styrkorset är så gott som oanvändbart.

Ja, det är som natt och dag. Finns dock två versioner och det är den på följande bild som jag har:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3799730

Permalänk
Medlem
Skrivet av aakerlind:

Ja, det är som natt och dag. Finns dock två versioner och det är den på följande bild som jag har:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3799730

Ah, ja, för ögat ser det ju i alla fall vettigt ut. Kan vara den perfekta handkontrollen då, får testa nångång

Visa signatur