Sony presenterar gamingheadset i nya Inzone-serien

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Ah okej! Har du testat ändra i deras mjukvara på pc? Tänkte om ljudet går fixa där?

Har hört många säger dom är antingen grymt bra eller grymt dåliga på ljudet så ska bli spännande få se. Har haft Logitech g pro x innan, och blev inte imponerad av ljudet där.

Nej inte testat. Egentligen för att jag inte har behov av ett PC headset till och som jag förstått följer inte inställningarna med över till PS5?
Ska kanske testa ändå av ren nyfikenhet.
Det ska gå att fixa lite men är ändå skeptisk till att det gör underverk
Nu va det ett tag sen jag hade G Pro X så kan inte A/B testa men jag vill minnas att de lät bättre än Inzone iaf.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony WH-1000XM5 | Blusound Flex 2i | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | PlayStation Portal

Permalänk
Medlem

Hunnit testa lite mer djupgående idag. Mycket av mina första intryck består.
En sak jag nog ändå får revidera litegrann är komforten. Jag upplever förvisso att de blir lite varma under icke optimala omständigheter. Men sitter man så här en sommarkväll så funkar de absolut bra, höst och vinter lär inte va några problem.
Lätt clamping force och sköna kuddar på ett lätt headset är ändå fint.

Står dock fast vid att ljudkvalitén är för dålig. Den som kan sina hörlurar vet att Audioquest Nighthawks som är mina to go to för musik är nästan extremt återhållsamma. Som att lyssna på högtalare i hörlurar säger vissa. Jag har inget problem med detta ljud, tvärtom. Men Inzone saknar detaljerna i ljudet. Det blir bara som att allt låter väldigt långt bort och inte särskilt detaljerat heller.
Lite EQ tweaking i huben för PC ger en något bättre ljudbild men fortfarande långt ifrån bra. Mjukvaran är inte särskilt spännande (det är den å andra sidan inte hos många av konkurrenterna heller).

En sak jag inte hann testa förrän idag är mikrofonen. Den är 1/5, eller egentligen 0 av 5 om man ska ha en sån betygskala.
Faktiskt. Jag brukar sällan testa de billigaste headseten på marknaden så jag vet inte, det kanske finns sämre? Men utav de 30+ jag faktiskt har använt så är detta i särklass den sämsta. Inte nog med att man låter sämre än när man använder den inbyggda micen i sin dator eller webcam, den plockar fanimej upp allting runtomkring också.
Så ni som tänker att ANC är ju nice eftersom jag stänger ute ljud runt om mig. Ni ska nog bespara era polare att använda micen överhuvudtaget.

Ljud:
1/5
Komfort:
4/5
Funktioner:
5/5
Batteri:
3/5
Mic:
1/5

Summa:
2+/5

Det är alltså H7 jag testat.
H9 ska ha grym ANC och det tvivlar jag inte på. Komforten och batteritiden är garanterat sämre plus ett högre pris så tror det går på ett ut. Och återigen, man kan inte sitta i en miljö med denna mic där ANC faktiskt gjort skillnad.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony WH-1000XM5 | Blusound Flex 2i | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | PlayStation Portal