Fredagspanelen 261: En ryktesfylld sommar, kvartalsrapporter och lite nygammalt

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 261: En ryktesfylld sommar, kvartalsrapporter och lite nygammalt

Bland hårdvarurykten och återanvänt material snackar Calle välvda skärmar och Anders visar sig ha ett osunt intresse för kvartalsrapporter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har lite svårt att höra vad Anders säger. Låg volym på ljudet/problem med mic?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Querth:

Har lite svårt att höra vad Anders säger. Låg volym på ljudet/pronlem med mic?

Min mikrofon var inte helt medgörlig idag och vi trodde först att den snarare var för hög när vi testkörde den. Vi märkte först efteråt att volymen på mig var lägre, men uppfattade inte att det var riktigt så lågt att det inte hördes.

Snart har både Calle och jag mer rutin och då slipper ni sådana här missar. 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Min mikrofon var inte helt medgörlig idag och vi trodde först att den snarare var för hög när vi testkörde den. Vi märkte först efteråt att volymen på mig var lägre, men uppfattade inte att det var riktigt så lågt att det inte hördes.

Snart har både Calle och jag mer rutin och då slipper ni sådana här missar. 😁

Klassiskt Geeks med ljudproblem.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Härlig panel! Tycker ni har bra kemi framför kameran. Det enda negativa var ju Wow-segmentet, men det är ju bara för att jag aldrig spelat

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Angående tangentbordsfrågan, kom på att många kör iso eller till och med amerikansk layout när de programmerar. Finns helt klart många följdfrågor på detta. Men språk är definitivt relevant, eller hur ofta man byter layout

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dreijer:

Klassiskt Geeks med ljudproblem.

Så du menar att jag bör vänja mig vid det redan nu?

Skrivet av Printscreen:

Härlig panel! Tycker ni har bra kemi framför kameran. Det enda negativa var ju Wow-segmentet, men det är ju bara för att jag aldrig spelat

Då är vi som sagt tre som inte spelat det ordentligt. Vi ville i alla fall nämna nyheten, men blev förvånade när ingen av oss varit direkt aktiva i WoW alls...