Sega Mega Drive Mini 2 släpps den 27 oktober i Europa – 60 medföljande spel listade

Permalänk
Melding Plague

Sega Mega Drive Mini 2 släpps den 27 oktober i Europa – 60 medföljande spel listade

Segas nya minikonsol kommer till Europa i slutet av oktober och får en utökad skara medföljande spel än tidigare utannonserats.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

coolt! gillar min mini SNES , men vafan varför har de inte alla Sonic spelen ? antar att den kommer gå att modda men endå... Dåligt

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Måste ta tag i att beställa den första också 😁

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Chassi-Jesus 📦
Skrivet av Oneone:

coolt! gillar min mini SNES , men vafan varför har de inte alla Sonic spelen ? antar att den kommer gå att modda men endå... Dåligt

Sonic 1 och 2 skeppades med den första Mega Drive Mini. Så man måste ha båda konsolerna. Inte supersmidigt...

Permalänk

Funderar att köpa. Bara det att jag inte gillar 5 miljarder olika tillbehör under tvn.
Ge mig en superbra konsol, till denna original retrospel för olika konsoler och sedan kan jag ha lite olika handkontroller för den rätta känslan. Inte istället som idag ha mängder med retrokonsoler som var och en är bra, men de tar plats och sedan alla kablar till dem som bara gör det jobbigt att städa.

*edit*
Jag har nyligen städat min bostad och märkt, ju mindre skit man har. Ju lättare är det att ha bra ordning och städa.

Permalänk
Medlem

Hmm, nja. Står redan en Analogue MegaSG på TV-hyllan som jag typ inte rört sedan den kopplades in… :-\

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Redaktion
Redaktör

fett, blir nog att testa när den väl kommer.
Ägde aldrig någon SEGA-konsol i barndomen men det är väl aldrig för sent att börja.

Permalänk
Medlem

Känns lite dumt att köra utan sonic, men förstår om de var med senast… antar att dessa är baserade på linux/emulator? Så det borde gå att få in dem inofficiellt. Jag personligen ser ingen större anledning att gå den här rutten jämfört med t.ex. retropi eller andra lösningar

Permalänk
Medlem

Rainbow Islands ensamt kan leda till ett köp. Hade gärna sett Alex Kidd in Miracle World också, men det verkar ha varit på Master. Min stackars dotter tvingas leva igenom mina nostalgispel. Bubble Bobble på Switch mottogs med ett "meh".

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 // Macbook Pro 14" 2021 //MacbookPro M4Pro 12/16 late 2024 24GB/1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Känns lite dumt att köra utan sonic, men förstår om de var med senast… antar att dessa är baserade på linux/emulator? Så det borde gå att få in dem inofficiellt. Jag personligen ser ingen större anledning att gå den här rutten jämfört med t.ex. retropi eller andra lösningar

Skulle väl möjligen vara för nostalgikänslan med skalet då för min del. Är åtminstone anledningen till varför jag har bes, snes och ps1 classik i hyllan.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Funderar att köpa. Bara det att jag inte gillar 5 miljarder olika tillbehör under tvn.
Ge mig en superbra konsol, till denna original retrospel för olika konsoler och sedan kan jag ha lite olika handkontroller för den rätta känslan. Inte istället som idag ha mängder med retrokonsoler som var och en är bra, men de tar plats och sedan alla kablar till dem som bara gör det jobbigt att städa.

*edit*
Jag har nyligen städat min bostad och märkt, ju mindre skit man har. Ju lättare är det att ha bra ordning och städa.

Du menar en PC eller HTPC? Där kan du spela alla spel till alla konsoller som någonsin funnits förutom senaste playstation/xbox generationen som bara är en tidsfråga innan de stödjs, och samtidigt alla pc spel. Å med alla kontroller du kan tänka dig. Å samtidigt kan du se på film med den med eller streama vilken tjänst som helst und so weiter und so weiter.

Permalänk
Medlem

Centurion: Defender of Rome ? Super Monaco ? Nä blir inget köp!

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Blev helt avtänd på retrokonsoller efter att ha köpt ett NES mini.
Vet inte varför men den laggade något otroligt när man tryckte på kontrollerna. Inte kul att köra ett plattformsspel och försöka hoppa i rätt ögonblick när det går flera sekunder från att man tryckte på knappen och det händer något på skärmen.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Hur kan den inte ha Landstalker: The Treasures of King Nole!!

bättre än Zelda

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Sonic 1 och 2 skeppades med den första Mega Drive Mini. Så man måste ha båda konsolerna. Inte supersmidigt...

Helt jävla värdelöst. Riktiga blodsugare är dom. Man försöker givetvis licensiera alla spel (om det nu är där skon klämmer) till en sådan konsol innan man släpper dom. Så jävla kasst.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Tycker likt många andra att det är lite meh att det är så få spel.

Har varit sugen på att spela alla de tre Strike-spelen som kom till Mega Drive, här är ju bara första med. Får kanske bli ett ryck snart och sätta ihop sig en retropie.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem

"Sega Mega drive" "whatever" är ingen Sega konsol utan alla Sonic spel. Och till detta pris till och med....usch...

Permalänk
Medlem

Finns tusen bättre lösningar på att spela retrospel i soffan. Installera en emulator såsom RetroArch eller Lemuroid på tex en Nvidia Shield box, så har du alla äldre samt även nyare konsoller i en å samma burk, plus allt annat som boxen erbjuder såklart. Dessutom kan du anpassa bilden med filter, skala upp eller spela i 4K tex.
Har du en smart TV som stödjer dessa Android appar så kan du göra allt i TVn direkt. Eller så har du allt på en dator och streamar spelen till TVn via GeForce Experience/Moonlight eller liknande.

De enda som köper dessa mini retrokonsoller är fantaster som tycker att det ser snyggt ut i TV hyllan.

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Finns tusen bättre lösningar på att spela retrospel i soffan. Installera en emulator såsom RetroArch eller Lemuroid på tex en Nvidia Shield box, så har du alla äldre samt även nyare konsoller i en å samma burk, plus allt annat som boxen erbjuder såklart. Dessutom kan du anpassa bilden med filter, skala upp eller spela i 4K tex.
Har du en smart TV som stödjer dessa Android appar så kan du göra allt i TVn direkt. Eller så har du allt på en dator och streamar spelen till TVn via GeForce Experience/Moonlight eller liknande.

De enda som köper dessa mini retrokonsoller är fantaster som tycker att det ser snyggt ut i TV hyllan.

Man ska inte underskatta värdet i att slippa alla de där tekniska prylarna med drivrutiner, roms, emulatorer, dongle för handkontroll osv. Ibland är det så skönt att bara starta konsolen, och bara köra. Inga jävla uppdateringar heller! Hehe

Speciellt när man inte har tid att starta och uppdatera datorn eller xboxen hela tiden. Det senare är jag konstant drabbad av. Efter 6 månader när jag väl har tid för xboxen, så ska den uppdateras! På 4g internet är det bara ge upp..

Visa signatur

MSI GT73VR Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av cdx873v:

Man ska inte underskatta värdet i att slippa alla de där tekniska prylarna med drivrutiner, roms, emulatorer, dongle för handkontroll osv. Ibland är det så skönt att bara starta konsolen, och bara köra. Inga jävla uppdateringar heller! Hehe

Speciellt när man inte har tid att starta och uppdatera datorn eller xboxen hela tiden. Det senare är jag konstant drabbad av. Efter 6 månader när jag väl har tid för xboxen, så ska den uppdateras! På 4g internet är det bara ge upp..

Exakt.
Dessa konsoler riktar sig inte i första hand till dom som är ute efter den perfekta och mest optimala upplevelsen från sina ungdomsår då dessa var i ropet.
Dessa är en enkel lösning för dom som inte orkar hålla på och pilla med retropi och liknande, oavsett hur enkelt det än må vara.
Dessa är bara plug'n'play. Det har ett stort värde för många.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Dock så får du ladda ned roms till skillnad från här där det är godkänt med alla licenser osv, folk kanske får pengar för sitt jobb (tvivlar)

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem

Blir inget köp då Snatcher inte är med. Då känns det inte värt besväret.

Jag har redan en Mega SG och en Mega Everdrive samt Mega CD inkopplad så jag har allt som kan tänkas behöva redan.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Wow, det blir nog ett köp, fanns flera spel jag gillade som jag körde på 90-talet!

Truxton
Desert Strike: Return to the Gulf
Virtua Racing

Dessa vill jag testa i efterhand

OutRun
Sonic the Hedgehog CD
Super Street Fighter II: The New Challengers
Earthworm Jim 2
After Burner II
Super Hang-On

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Kingston Fury Renegade PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB

Permalänk
Medlem

Clay fighter. Minns att det var "så snyggt" när det kom. Nostalgi brukar dock vara bäst som minnen.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Verkar vara en del bra spel.
Men är tveksam för 1300-1400kr.
Hade den kostat typ 995kr så hade det nog blivit ett köp.

Permalänk
Medlem

*edit*

Låter som vad du är ute efter är en MiSTer. En liten låda som gör allt, ingen emulation utan spelen som drivs som om man spelar de på native hardware tack vare fpga-teknologin.

Permalänk
Medlem

*edit*

Steam deck, är en perfekt retromaskin.
Kan man sätta gamla konsoler på långtidsförvaring ist för att slita på dom

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Det är ett misslyckande när de inte fått med de titlar jag betraktar som de största från den tiden, som Sonic 1, 2, 3 och knuckles. Positivt överraskad om Streets of Rage 3, mm en saknar 2an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_B:

Det är ett misslyckande när de inte fått med de titlar jag betraktar som de största från den tiden, som Sonic 1, 2, 3 och knuckles. Positivt överraskad om Streets of Rage 3, mm en saknar 2an.

Ja, det är bra märkligt att de fortfarande har problem med Michael Jackson-låtarna i Sonic 3.
Så pass att även nysläppen har fått musiken ändrad.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Alien Soldier!! Bästa spelet!
Hade nån japansk version (?) av kasetten som jag var tvungen att såga till för att den skulle passa i men Europa-sega? Kan det stämma eller minns jag fel?

Vaga minnen av att stå med en liten såg och såga i spel.

[edit]
Inser att jag nog tänker på spelet Alien Storm...