Den finns nu i en svensk version, med små förändringar:
Hej! Tyvärr kommer jag med lite dåliga nyheter till dig.
För några månader sedan fick jag full åtkomst till alla dina enheter som du använder för att surfa på internet. En kort tid senare började jag spela in alla dina internetaktiviteter. Nedanför hittar du hela händelseförloppet:
...
Det finns fortfarande möjlighet att lösa detta: Du behöver utföra en överföring av 950€ till min plånbok (motsvarande summa i bitcoin beroende på den växelkurs som gäller när du utför pengaöverföringen) och när jag mottagit överföringen kommer jag att radera alla snuskvideor med dig i huvudrollen.
...
Här är min bitcoin-plånbok för din kännedom: 1NbCmDkxiJ6h8iWt5xVcVhwck676abSSaN
...
Här kommer mitt sista råd till dig… se till att du håller dig undan sådana här situationer i framtiden! Mitt råd – glöm inte bort att uppdatera dina lösenord regelbundet för att vara på den säkra sidan.
Anmäld till bitcoinwhoswho.com. Den ursprungliga IP-adressen som fanns med i eposthuvudet hör till DoD Network Information Center (Columbus/Ohio), en filial till Pentagon. Därefter skulle det vara direkt skickat utan några datorer emellan till den epostserver jag får eposten via. (When pigs fly ...)