Headset för kontor utan huvudbygel?
Hej hej!
Jag har alltid haft traditionella headsets med bygel över huvudet på jobbet och är less det. Dels för att det blir en ordentlig grop i håret som blir mer eller mindre permanent men även att jag blir öm i hårbotten.
Idag har jag Jabra Evolve2 65 och är jättenöjd förutom just bygeln. Mina krav är att det ska vara rätt så bra mikrofon (möten och mobilsamtal), okej ljud, och att man kan ha kopplat både mot dator och mobil samtidigt. ANC vore väl trevligt för då man ska på jobbresa, men inte ett krav. Micken bör funka även med hjälm/mössa då jag är ut i fält ibland och behöver prata i telefon då.
De jag hittat är följande:
- Jabra evolve 65e -verkar helt OK, samma anslutning som jag har nu med BT-adapter i datorn. Ingen ANC.
- Jabra Evolve2 Buds - blir mikrofonen tillräckligt bra med TWS? BT-adapter som nu. Är det besvärligt med TWS, risk att tappa när dom är helt fria och man vill plocka ut dom när en kollega kommer in i rummet? Går väl inte använda till att prata med om man har mössa på sig?
- Plantronics Voyager 6200 UC- gamla och halvkass mikrofon? ANC, BT-adapter
- Epos adapt 460 - lite bättre än voyager 6200? ANC, BT-adapter
- Shokz Openkomm UC - bra mick, men hur tusan är ljudet i dessa innovativa lurar? Slipper proppar i öronen, men inte lämpliga för bullriga miljöer.
Så vad ska man köpa, kan "vanliga" lurar, typ huawei freebuds pro eller airpods pro funka för mina behov? Har ingen aning hur de funkar att vara anslutna mot dator och mobil samtidigt?