Vart bo i Kalmar med omnejd (småbarnsfarsa)

Permalänk
Medlem

Vart bo i Kalmar med omnejd (småbarnsfarsa)

Hej på er!

Letar hus i Kalmar med omnejd och tänkte kolla om det finns några Kalmariter här på forumet som kan tipsa om vilka områden som är bra och mindre bra. Centrala delarna är inte intressant.

Vet bara att Norrliden inte är något vidare annars har jag inte mycket koll.

//S

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem

Lindeberga har jag hört mycket bra om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Lindeberga har jag hört mycket bra om.

Typ lindsdal då?

Vi kikar lite i Lindsdal, finns ju nästan bara hus så ofta det ligger till salu.

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av scj:

Typ lindsdal då?

Vi kikar lite i Lindsdal, finns ju nästan bara hus så ofta det ligger till salu.

Yeah, Lindsdal/Lindeberga är i samma område. Mycket nära natur (bra natur) och ganska lugnt område, många pensionärer och barnfamiljer så vitt jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Yeah, Lindsdal/Lindeberga är i samma område. Mycket nära natur (bra natur) och ganska lugnt område, många pensionärer och barnfamiljer så vitt jag vet.

Bor du i närheten?

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av scj:

Bor du i närheten?

Inte numera, bor i Oskarshamn i dagsläget men har mycket tid spenderad i Kalmar med omnejd; mer specifikt Lindeberga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Inte numera, bor i Oskarshamn i dagsläget men har mycket tid spenderad i Kalmar med omnejd; mer specifikt Lindeberga.

Ok bor även jag i Oskarshamn i dagsläget men vi ska ta oss här ifrån är tanken.

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av scj:

Ok bor även jag i Oskarshamn i dagsläget men vi ska ta oss här ifrån är tanken.

Helt rätt. Finns några bra småområden häromkring, men Kalmar är väl bättre som "stad/ort".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Helt rätt. Finns några bra småområden häromkring, men Kalmar är väl bättre som "stad/ort".

Ja utbudet av utbildning och jobb framförallt..

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av scj:

Ja utbudet av utbildning och jobb framförallt..

Inget fel val att flytta dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Inget fel val att flytta dit.

Hur kommer det sig att du hamnade i Oskarshamn?

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av scj:

Hur kommer det sig att du hamnade i Oskarshamn?

Arbete, faktiskt. Mitt företag har ett kontor här, valde att flytta hit på grund av lugnet och stillsamheten i jämförelse med tidigare ort.

Permalänk
Medlem

Rinkabyholm och Ljungbyholm är nog lugnast, därefter Lindsdal och Smedby. Både Lindsdal och Smedby har områden där det är mindre trevligt men dessa är relativt små.

Skulle hålla mig ifrån Snurrom/Norrliden etc.

Finns lugna områden i stan också, bor själv mitt i gröten och är uppväxt i Smedby.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Flytta till Öland istället

Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeax:

Flytta till Öland istället

Fyrvaktare på Långe Jan?

Permalänk

Färjestaden är nice.

Permalänk
Medlem

De flesta områden är ganska bra men skulle nog främst undvika Norrliden och Berga centrum, men även Oxhagen (höghusen) och Snurrom är väl inget vidare. Varvsholmen har höga priser på lägenheter och visst är utsikten fin men blåsigt. Bästa områdena utgår från Kvarnholmen, gamla stan utanför slottet och Ängö, ju längre bort man kommer desto mer typ normal bra blir det med nämnda undantag.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: InWin D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro