Ser du till det journalistiska innehållet på SweC så tror jag att ägarna gjort en besparing dem senaste åren, vilket även resulterat på innehållet. En liknande utveckling kan man se överallt inom branschen.
Går vi vidare till forumet blir det tyvärr nedkladdat av massa intriger av vilket märke som är bäst. Önskar det var högre nivå här.
Vet inte hur länge du varit med men det har varit så här i över tjugo år. Det är varken mer eller mindre nu. Mer på så sätt att det är betydligt större användarbas idag än då.
Däremot håller jag med om att renodlade recensioner från Swec är mindre idag från testarna på sweclockers än för t ex tio år sedan. Har inget emot testpiloterna även om kvaliteten där varierar stort men föredrar renodlade rester från sweclockers som inte färgas av att de sponsras av företagen som ger ut hårdvara till testpiloterna. Mer professionella tester från Swecs sida! Saknar Thomas Ytterbergs tester och innehållsrika artiklar, Jonas suveräna chassitester. Calle gör ett skitbra jobb men Jonas får se att komma tillbaka så det fler av den varan. Och Jakob får hoppa in lite fler gånger så blir allt bra!
Överklockning eller modning ger jag inte mycket för idag det är något som inte är särskilt relevant för mig längre och jag tror också den skaran som håller på med det är utdöende men det kommer inte dö ut helt. Överklockning var coolt när man var 20 och man gjorde det med en Intel Celeron eller AMD Duron inte idag. Vad vinner du på överklockning idag max 5% prestanda och skyhög strömförbrukning? Något betydligt mer relevant är underklockning.
Forumet tycker jag aldrig varit bättre. Det har inte försämrats i vilket fall även om man tjafsat med moderatorer och andra användare här ska sägas.
Jag håller inte med TS i specifikt i det han menar och han misslyckas med att beskriva närmare mer detaljerat om vad han menar blivit sämre, inlägget känns lite infatilt. Och dessutom knappt posta något sedan registrering och klaga tycker jag också är lite konstigt. Självklart har var och en sin rätt att tycka vad man vill och kritik är ett måste för att bli bättre men då får man försöka beskriva det bättre.
Jag skulle egentligen kunna skriva väldigt mycket, men den viktigaste faktorn till att jag började tappa intresset för Sweclockers är deras oförmåga under många år att behålla duktig personal. Alldeles för många kompetenta och karismatiska (på rätt sätt) medarbetare har lämnat efter både korta och långa sejourer på sidan. Jag skulle kunna göra en rätt lång lista på förlusterna men det leder inte till mycket såhär i efterhand och inget jag kunnat påverka ens när jag var betydligt mer aktiv.
Allt för många karismatiska anställda som slutat här tyvärr. Kenneth, Cobben, Emil osv. Thomas Ytterberg var ju inte anställd på Swec men saknar honom med!