Benify-erbjudanden på Samsung-TV [utbruten tråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Har du kommit såpass långt så borde det nog faktiskt ha kommit in på lager. Fast har ett vagt minne av att någon fick fraktbokning som sedan ändå annulerades i förra vändan. Jag är inte där i kedjan utan bara orderbekräftelse. Hoppas innerligt, måste boka retur av min qn90b 85" senast fredag.

Verkar finnas två system med olika status.
Vad får du för status här? Själv är jag på steg 3 https://shop.samsung.com/se/mypage/orders

Här är jag på steg 1 med samma order. (välj "Följ Beställning", logga inte in)
https://shop.samsung.com/se/multistore/seb2b/benifyse/track-o...

Permalänk

En till i lager just nu

Edit: borta

Permalänk
Medlem

var det så här struligt förra gången denna TV reades ut också? Att den kom och försvann hela tiden? Jag missade erbjudandet den gången.

Permalänk
Medlem

Går det att se någon information om solenergiladdningen eller batteristatus på fjärren? Hur länge uppskattas ett sådant batteri hålla? 10 år, 20?

Hittade lite här: https://www.samsung.com/se/support/tv-audio-video/how-to-char...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

var det så här struligt förra gången denna TV reades ut också? Att den kom och försvann hela tiden? Jag missade erbjudandet den gången.

nej sist var den i lager typ en dag, sålde slut och kom i lager igen någon dag senare. Så fort den var slut så gick det inte att beställa mer. Detta pendlande som är nu är jättekonstigt.

Permalänk
Medlem

Kan rean avse lagerrensning av måndagsexemplar med tanke på priset och felen som har rapporterats? Går det på något sätt spåra vilka batch leveranserna kommer ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-george:

Kan rean avse lagerrensning av måndagsexemplar med tanke på priset och felen som har rapporterats? Går det på något sätt spåra vilka batch leveranserna kommer ifrån?

Om så vore fallet, ska det tydligt framgå, oavsett om priset egentligen mer hör hemma på en sån typ av försäljning 🧐

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-george:

Verkar finnas två system med olika status.
Vad får du för status här? Själv är jag på steg 3 https://shop.samsung.com/se/mypage/orders

Här är jag på steg 1 med samma order. (välj "Följ Beställning", logga inte in)
https://shop.samsung.com/se/multistore/seb2b/benifyse/track-o...

På länk 1 får jag steg 3 också, va fan! Förvirringen är total.

Permalänk
Medlem

Gick att beställa nu också genom att uppdatera sidan, något lurt är det…

Permalänk
Skrivet av merdique:

Har du kommit såpass långt så borde det nog faktiskt ha kommit in på lager. Fast har ett vagt minne av att någon fick fraktbokning som sedan ändå annulerades i förra vändan. Jag är inte där i kedjan utan bara orderbekräftelse. Hoppas innerligt, måste boka retur av min qn90b 85" senast fredag.

Hur kommer det sig att du vill returnera din 85"?

Permalänk
Medlem

Vilken grej ändå att Samsung lyckas hålla den här hajpen levande. Hoppas ni som lyckats beställa också får era TV’s!

Scalpers kan dra åt pipsvängen, så har jag det sagt också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

På länk 1 får jag steg 3 också, va fan! Förvirringen är total.

Samma här!

Permalänk
Skrivet av merdique:

På länk 1 får jag steg 3 också, va fan! Förvirringen är total.

Det är väll bara två olika system för att indikera status? Den ena är mer granulär än den ändra

Permalänk
Medlem

Vilken ersättnings TV skulle ni ta om ordern makuleras, förutsatt att de lämnar 70% rabatt?
QN90B känns som det enda vettiga alternativet om de nu erbjuder en annan Neo QLED TV.
QN900B verkar inte vara lika bra enligt recensioner, trots att den är dyrare och QN85B är väl också en betydligt sämre modell?
S95B OLED i 77" skulle annars vara trevligt om de erbjöd med 70% rabatt, men det lär väl knappast hända.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tswfootball:

Hur kommer det sig att du vill returnera din 85"?

Beställde 75" först och som många andra fick jag den makulerad. Vill ha 75" för 85" är för otympligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

S95B OLED i 77" skulle annars vara trevligt om de erbjöd med 70% rabatt, men det lär väl knappast hända.

Vad jag vet finns S95B inte i 77”. Finns bara i årets C modell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-george:

Vad jag vet finns S95B inte i 77”. Finns bara i årets C modell.

Ja, jag läste det precis. 77" S95C fungerar också som ersättare

Permalänk
Skrivet av Chess_Norris:

Ja, jag läste det precis. 77" S95C fungerar också som ersättare

Få inte upp dina förhoppningar. Personligen tror jag inte ens de kommer ge en 70% rabattkod med tanke på mängden beställningar som nästan garanterat beror på ett fel på hemsidan. Men vi får väl se.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Pratade med supporten innan mest för att kolla vad som gäller kring retur men hon tittade även på min order och sa samma som andra fått till svar, att det inte ska komma in fler på lager, men hon sa att det skulle kunna va returer som kommer in. Men det @TobiasStockholm skrev att det kom in på lager 2 på natten talar inte direkt för retur utan att nåt är fel i systemet.

Permalänk

ändrat nu till "ej i lager"

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

ändrat nu till "ej i lager"

Ännu mer förvirrande. Vad är skillnaden på "Få lageravisering" och "ej i lager"?
Kan det betyda att dom nu är helt slut och aldrig kommer in igen? Borde ju stå "utgått" i så fall, tänker jag.

Och för ett par veckor sedan så gick det inte ens att välja 75" varianten, utan det fanns bara 65" och 85"

Permalänk
Medlem

https://shop.samsung.com/se/mypage/orders är väldigt skum för mig just nu. När jag skriver in mitt ordernummer + mailadress, så får jag "Du har inga artiklar i dina beställningar.", men om jag gör upprepade refresh på sidan så dyker TV:n upp efter ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

ändrat nu till "ej i lager"

Skrivet av Chess_Norris:

Ännu mer förvirrande. Vad är skillnaden på "Få lageravisering" och "ej i lager"?
Kan det betyda att dom nu är helt slut och aldrig kommer in igen? Borde ju stå "utgått" i så fall, tänker jag.

Och för ett par veckor sedan så gick det inte ens att välja 75" varianten, utan det fanns bara 65" och 85"

Verkar vara helt borta från hemsidan nu, jag hittar bara 65 och 85” 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Få inte upp dina förhoppningar. Personligen tror jag inte ens de kommer ge en 70% rabattkod med tanke på mängden beställningar som nästan garanterat beror på ett fel på hemsidan. Men vi får väl se.

Jag har dock svårt att se hur de ska kunna "komma undan" det. De har (i vart fall till mig) skickat en orderbekräftelse, vilket ska anses vara accept på att avtal har ingåtts, om inget annat tydligt föreskrivs (vilket det inte har). Kollar man dessutom i köpvillkoren framgår att köpavtal ingås i samband med orderbekräftelsen.

Så om de nu inte finns några TV-apparater, så borde alla verktyg från Konsumentköplagen finnas till förfogande, vilket innefattar omleverans av motsvarande produkt, alternativt skadestånd för täckningsköp hos annan återförsäljare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Jag har dock svårt att se hur de ska kunna "komma undan" det. De har (i vart fall till mig) skickat en orderbekräftelse, vilket ska anses vara accept på att avtal har ingåtts, om inget annat tydligt föreskrivs (vilket det inte har). Kollar man dessutom i köpvillkoren framgår att köpavtal ingås i samband med orderbekräftelsen.

<Uppladdad bildlänk>

Så om de nu inte finns några TV-apparater, så borde alla verktyg från Konsumentköplagen finnas till förfogande, vilket innefattar omleverans av motsvarande produkt, alternativt skadestånd för täckningsköp hos annan återförsäljare.

Under ”förköp och kampanjer” står dock följande:

”Vid tillfälliga kampanjer eller erbjudanden frånsäger Samsung sig ansvar för att produkten säljer slut och för eventuella tryckfel.”

Permalänk
Skrivet av Aarox:

Verkar vara helt borta från hemsidan nu, jag hittar bara 65 och 85” 🤷‍♂️

Så var det sist också. Några dagar efter den tog slut så försvann storleken helt från hemsidan vilket förmodligen betyder att de nu inte förväntar sig nya på ett tag hence varför man inte kan få någon lageravisering.

Jag tror fortfarande de flesta beställningar går igenom ändå. Men jag är såklart lite partisk/hoppfull hehe

Permalänk
Medlem

Konsumentköplagen är väl ändå tvingande vilket gör att man inte kan avtala bort det som står där.

Permalänk
Medlem

Har avbokat min LG C2 65" som jag beställt från EG. Vill inte riskera att stå med två apparater, då EG troligtvis inte har lika generösa retur vilkor som Samsung där man kan skicka tillbaka TV:n helt utan kostnad. Om Samsung inte kan leverera denna TV eller motsvarande, tänker jag avvakta till BF, då det med största sannolikhet kommer gå att köpa C2 77" för 19990:- (Samma som C1 77" såldes för under förra årets BF).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Har avbokat min LG C2 65" som jag beställt från EG. Vill inte riskera att stå med två apparater, då EG troligtvis inte har lika generösa retur vilkor som Samsung där man kan skicka tillbaka TV:n helt utan kostnad. Om Samsung inte kan leverera denna TV eller motsvarande, tänker jag avvakta till BF, då det med största sannolikhet kommer gå att köpa C2 77" för 19990:- (Samma som C1 77" såldes för under förra årets BF).

Tänk på nya kemikalieskatten som kommer nu i Juli, allt blir dyrare sen! Bättre att köpa nu 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Tänk på nya kemikalieskatten som kommer nu i Juli, allt blir dyrare sen! Bättre att köpa nu 😉

Tyvärr finns det inget bra erbjudande på C2 77" vad jag har sett. Bästa pris just nu är typ 34 000:-,
men borde gå att få betydligt billigare på BF.