Följ Black Week på SweClockers

Benify-erbjudanden på Samsung-TV [utbruten tråd]

Permalänk
Medlem

Kan konstatera att Hdmi-kabeln var den felande länken
Stort tack alla!

Permalänk
Skrivet av thexps:

Kan konstatera att Hdmi-kabeln var den felande länken
Stort tack alla!

Gött

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Fick hem min 75" för 2-3 veckor sedan men upptäckte först igår (har inte kört några tester eller dyl innan pga tidsbrist) att min panel måste vara felaktig då en zon verkar vara helt kaputt, ser helt gulaktigt ut på denna bild. Loggade ett serviceärende hos samsung så får vi se vad de säger - någon annan som upptäckt detta på sin TV?

Bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av lurkaren:

Fick hem min 75" för 2-3 veckor sedan men upptäckte först igår (har inte kört några tester eller dyl innan pga tidsbrist) att min panel måste vara felaktig då en zon verkar vara helt kaputt, ser helt gulaktigt ut på denna bild. Loggade ett serviceärende hos samsung så får vi se vad de säger - någon annan som upptäckt detta på sin TV?

Bild

Jag har samma TV som du och har inte något sådant på min, ser helt klart lite märkligt ut.
Ser det likadant ut på andra källor?

/Johan

Visa signatur

/Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av xerez99:

Jag har samma TV som du och har inte något sådant på min, ser helt klart lite märkligt ut.
Ser det likadant ut på andra källor?

/Johan

Tyvärr, men loggade som sagt ett serviceärende och bifogade bild så förhoppningsvis ordnar det sig där

Permalänk

Ni som norpade 75” varianten av QN90B, går det att köra originalfoten + nånslags ”hålla fast den i väggen” mackapär för att undvika att borra 15 hål i gipsväggen för ett riktigt fäste?

Tänk motsvarande Ikeas små band du skruvar fast i möbeln & en i väggen.

Skulle detta funka ni som hunnit packa upp och placera?

Annars mottages tips tacksamt!

Permalänk
Skrivet av Laxtrappa:

Ni som norpade 75” varianten av QN90B, går det att köra originalfoten + nånslags ”hålla fast den i väggen” mackapär för att undvika att borra 15 hål i gipsväggen för ett riktigt fäste?

Tycker TV ser jättebra ut ståendes på medföljande stöd.
Ser bara slafsigt ut med kabellister alternativt "the one cable" som följer med.

Men om du är rädd att någon kommer mot TVn eller om du tänker på barnen, så finns det 4st skruvhål vad jag kan se iaf.
Vet inte om det är möjligt att fästa något där och väggen tex...

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Skrivet av Laxtrappa:

https://www.pricerunner.se/pl/497-3751497/Barnsaekerhet/BabyD...

https://www.homesafety.se/produkter/tippskydd/mobelankare-saf...

https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe...

https://www.skyddsexperten.se/barnsakerhet/tippskydd/tippskyd...

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk

Har märkt att One-connect boxen blir rejält varm efter att den varit på ett antal timmar. Jag har min som datorskärm. Så den kan stå på i 10 timmar eller så. Märker när jag går förbi tv-n att den strålar ut rejält med värme. Tar jag på boxen så är känns den väldigt varm. Undrar om det är så för nån annan, eller om det är nåt fel på min box.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem

Kommer från en LG OLED (2020) men måste fan aäga QN95B är en fröjd att titta på

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av rumplantation:

Har märkt att One-connect boxen blir rejält varm efter att den varit på ett antal timmar. Jag har min som datorskärm. Så den kan stå på i 10 timmar eller så. Märker när jag går förbi tv-n att den strålar ut rejält med värme. Tar jag på boxen så är känns den väldigt varm. Undrar om det är så för nån annan, eller om det är nåt fel på min box.

Samsungs one connect har alltid gått varma och några generationer har även utblås för fläktar inklusive fläktar som kan höras. Så helt klart funderar man som PC-ägare hur pass hållbart det är. Vi kanske vet om några år hur utfallet blev.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Samsungs one connect har alltid gått varma och några generationer har även utblås för fläktar inklusive fläktar som kan höras. Så helt klart funderar man som PC-ägare hur pass hållbart det är. Vi kanske vet om några år hur utfallet blev.

Bra då vet jag att min box inte har nåt fel då. Denna tv liknar 50" plasman som jag köpte för längesedan, den blev också rejält varm.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Kommer från en LG OLED (2020) men måste fan aäga QN95B är en fröjd att titta på

Inga tecken på blooming? Helst i mörka scener när det är subtitles

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Inga tecken på blooming? Helst i mörka scener när det är subtitles

Nä inte vad jag märkt av. Visst man ser att det inte är en OLED, men i övrigt så trivs jag bättre med bilden.

Permalänk

Jag provar att placera boxen direkt på foten. Så får den agera som en sorts kylfläns. Foten är så pass stor, så nästan hela boxen får plats. Bara en liten del som sticker ut. Tänker att det kanske hjälper en del att få bort värmen från boxen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har lagt en liten rund ring av plast som man har til vanliga lampor under den, så den kommer upp ca 1 cm så värmen kan ledas bort och luft kommer under.

Ser nästan ut som att den svävar 😉

Men ja, one connect boxar blir varma, jag har även en Samsung Q9 65" i sovrummet med one connect som med blir varm.

Jag brukar göra så med dom flesta elektriska saker som blir varma.

Tex under mina barns xboxar, har jag lagt 4 st svarta cola skruvkorkar under för att leda bort värmen.
Allt sånt syns ju ändå inte och ser ut som att det svävar 😉👌

Permalänk

75" QN95B Neo QLED 4K Smart TV (2022)

10k typ igen den som har företags Benify har inte orkat kolla mer än så

Permalänk
Medlem
Skrivet av williamwojin:

Jupp.. 10490 igen. Antar att de fått många returer från besvikna scalpers som inte fick 18 papp för dem på Blocket. 😜

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av williamwojin:

Jag verkar dock inte kunna lägga i kundvagn är jag rädd 🧐

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Gick bra för mig

Permalänk
Medlem

Jag lyckades få tag i 75 tum qn95b förra gången det var bra pris 10490:-, otroligt bra rabatt.
Hade inte grinat för en lika bra rabatt på 85 tum.
Grymt nöjd med bilden, min projektor (xw7000) har faktiskt stått orörd ett bra tag. Även tagit ned min DNP duk och ersatt den med Tv. Sedan har ingen Tv en suck mot >100 tum oavsett. Men då måste man mörklägga, svårt att få det kolsvart nu när det är sommar.
Dagens I-landsproblem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Jag verkar dock inte kunna lägga i kundvagn är jag rädd 🧐

Har samma problem.

Skrivet av allstar16:

Gick bra för mig

Hur gjorde du? 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallish:

Har samma problem.

Hur gjorde du? 🙂

Fick "Oväntat fel" först, gick tillbaka till Benify, sökte Samsung på nytt, öppnade länken till Samsung så fungerade det. Jätteskumt tillvägagångssätt, men fungerade för mig

Permalänk
Medlem

Betalade in fakturan ikväll för tv..... 10.490 kr, första gången man gladeligen betalar det 😂

Jag hittade en 4k demo ifrån japan, fy satan vilken bild, känns som man faktiskt är där!!!!

Grymt nöjd med tv.

Kolla denna här på Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av mstoltz:

Betalade in fakturan ikväll för tv..... 10.490 kr, första gången man gladeligen betalar det 😂

Jag hittade en 4k demo ifrån japan, fy satan vilken bild, känns som man faktiskt är där!!!!

Grymt nöjd med tv.

Kolla denna här på Youtube
<Uppladdad bildlänk>

Länkar så det blir lättare för alla

Ser ut som att din tv eller mobilkamera har väldigt skeva färgegenskaper

Permalänk
Medlem

Bilden var tagen med mobilen 😉
Men bra att du länkade till den.

Bilden just i den demo är otrolig att se på tv 👌

Permalänk
Medlem
Skrivet av mstoltz:

Bilden var tagen med mobilen 😉
Men bra att du länkade till den.

Bilden just i den demo är otrolig att se på tv 👌

Jag menar att du antingen har en skev inställning på bilden (vivid eller liknande bildläge), eller dålig mobilkamera/vitbalans

Syns tydligt om du jämför bilden i ditt inlägg mot det länkade klippet. Alldeles för mycket rött i bilden du laddade upp

Mycket trevlig video dock för en själv som aldrig varit i asien

Permalänk
Medlem

Det är nog dålig bild bara, dvs att det är min mobilkamera som gör det tyvärr, för i tv har jag filmläge, ända jag använder, gillar inte vivid 😉

Men som sagt själva videon är grym

Kan kolla i morgon vad jag har för inställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallish:

Har samma problem.

Hur gjorde du? 🙂

Fick igenom en beställning igår. Körde refresh på sidan och stängde ner/gick tillbaka några gånger, efter kanske 20min dök "lägg till i kundkorg" upp

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Har man kollat sidan varje kväll utom igår och såklart dök den upp. Slut nu igen vad det verkar som..