Problemet jag har med patchen är att man lägger den på Eternal World också.
Alla nerfs osv är balancerat efter de nya season funktionerna som Eternal World kommer få först när Season 1 är slut.
Jag vet många som vill spela Diablo 4 både Normal och Hardcore men inte spela hårt i Seasons för de vill bygga karaktärer som är konstanta, som inte försvinner. Det är väl just det som också är varför de allra flesta av de som är klagar är casuals som har lite tid.
Sen har man ju byggt karaktärer i en och en halv månad nu samt dessutom blivit buffade en gång men man har inte gjort tillräckligt tydligt att nu inför season 1 kommer man nerfa allt. De problemen som folk har upplevt och de QoL förändringar som folk har bett om kommer först i nästa patch. Detta har man inte heller varit tydlig med, för man har trott att det är 1.1 som var nästa patch.
Sen är det synd att man startar nya säsongen innan man faktiskt har gjort spelet spelbart för alla klasser. Sorcar har extrema problem och har haft det sen release. Bortsett från 1 spec. Barbarer är samma, en av två meta builds är dessutom byggd på en bugg som man nu har åtgärdat utan att ge så himla mycket tillbaka.
Jag kan förstå varför folk är irriterade.
Kommer troligen testa Season 1 som sorc även om den klassen är helt död enligt theorycrafters. Men vi vet ju inte exakt vad Malignant Hearts kommer ha för betydelse för buildsen ännu.
Det är inte balanserat för fem öre, kolla bara twisting dagger rogue eller warenado drudde!