Bose QC SE efter Sony 1000XM3?

Permalänk
Medlem

Bose QC SE efter Sony 1000XM3?

Hade en liten cykelolycka igår. Klarade mig med ett skrubbat knä, men dessvärre slog mina 1000XM3 i asfalten så jag fick en spricka i vänstra kåpan och de verkar inte längre gå att sätta igång.

Ska väl anmäla det på försäkring, men har väl inga större förhoppningar om att få någon större ersättning för dem. Använde dem dock ganska frekvent efter att jag köpte dem för två år sedan och skulle vilja ha ett par nya. Använder dem främst till Android och dator, men händer att jag använder iphone. Det enda jag saknade var väl multipoint-stöd.

Webhallen verkar fortfarande sälja Bose QC SE för 1990kr, men är de ett bra val efter att ha vant sig vid ljudet i Sony-lurarna? Är det bättre att försöka hitta billiga XM4/XM5?

Permalänk
Medlem

XM4 respektive XM5 hittar du just nu som billigast för ca 2900:- och 3900:-
Så med andra ord en dryga 1000-lapp högre om du ska köpa i en svensk butik, möjligen att Amazon kan ligga något lägre men vågar inte svära på det.
Vad beträffar ljudbilden så kan jag inte uttala mig, av vad jag hört dock så ska Bose ha i regel bättre comfort. Men det beror ju helt på vem man frågar. Se till och läs tester på dom 2 modeller du är intresserad av och bilda en uppfattning är nog det enkla svaret.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Såvida du inte använder en Hövding så skulle jag rekommendera att använda en hjälm och köra med in-ears istället. Personligen skulle jag prioritera att undvika skallskador framför att ha sköna hörlurar

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av trattgunnar:

Såvida du inte använder en Hövding så skulle jag rekommendera att använda en hjälm och köra med in-ears istället. Personligen skulle jag prioritera att undvika skallskador framför att ha sköna hörlurar

Absolut. Har faktiskt ett par WF1000XM3 också som jag brukar använda. Nu var dock inte de tillgängliga(oladdade) vid tillfället. Men det finns också andra tillfällen då WH1000XM3 passar bättre och jag skulle därför vilja hitta en ersättare till dem.