Vilken bredbandsleveratör skall jag välja(fiber)?

Permalänk
Skrivet av Prelatur:

YouTube kan ge 40 Mbit/s. Problemet med att spela är att pingen går åt skogen när linan börjar närma sig sin gräns, gäller både upp och ner.

Rätt bra av YT, antar att de kräver premium då.

Jo det hänger jag med på, påminner mig om buffer bloat-dagarna.

Visa signatur

Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fackamatoo:

Rätt bra av YT, antar att de kräver premium då.

Jo det hänger jag med på, påminner mig om buffer bloat-dagarna.

Även Apple TV+ har bitrate över 40Mbit/s och det finns säkert några till. Dom flesta har dock förstås mycket lägre kvalitet än så.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Är Junet en någorlunda stabil & bra leverantör?

Ska för första gången skaffa bredband och är lite vilse i djungeln eh…! Det är Junet & Bredband2 som just nu är billigast där jag bor. Vilken hade ni valt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bansheee:

Är Junet en någorlunda stabil & bra leverantör?

Ska för första gången skaffa bredband och är lite vilse i djungeln eh…! Det är Junet & Bredband2 som just nu är billigast där jag bor. Vilken hade ni valt?

Skulle säga beror på vad du bor.
I Stockholm får du bättre ping med Bredband2 men lite sämre hastighet trots motsvarande hastighet hos Junet.
Junet ger högre ping då de skickar sin trafik via Göteborg,Malmö så ca 3-6ms med Bredband2 och 20-22ms med Junet mot Sunet i Stockholm som jag brukar testa mot.

Även bredbandskollen ger samma resultat högre hastighet med Junet men också högre ping.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.