Hej David,
Det man betalar för är kontot i sig. Dvs. det lagringsutrymme och den funktion du har hos oss. Domännamnet påverkar inte vår fakturering då det är du själv som sätter eller byter detta efter eget behov.
Vi kan tyvärr inte anta anledningen till att du fortfarande har kontot aktivt. Inget raderas såklart från oss utan ditt aktiva medgivande. För allt vi vet så sparar du kontona för att du vill ha kvar de mail som ev. finns på dem.
Att du slutar betala för en eller flera domännamn du samtidigt har via oss påverkar alltså inte kontot. Vi hindrar inte våra kunder från att använda domännamn köpta via andra leverantörer.
Som jag skrev så har jag registrerat din uppsägning nu i alla fall. Fakturan för 2020 makulerar jag som jag skrev, men den för 2019 kommer du att behöva betala.
När vi mottagit betalningen så ordnar jag gärna så att vi raderar konto och kontaktuppgifter till dig från våra system.
Med vänlig hälsning
Jonathan
--
Jonathan Jonathan från FS Data
Powered by Intercom
On Thu, Jun 4, 2020 at 06:07 PM, "" <> wrote:
Nu när jag kollar vidare så var det inte år 2016 utan år 2014-2015 som jag var kund.
Som sagt var, jag har inte varit eran kund på flera år.
On Thu, Jun 4, 2020 at 06:00 PM, "" <> wrote:
Hur hade du tänkt att jag skulle kunna använda ett E-post konto för en domän som inte varit registrerad på flera år?
Jag var inte kund hos er Juni 2019, så om ni uppdaterade era villkor då är helt oväsentligt. Jag slutade att vara er kund någon gång 2017 och domänen togs bort. Om ni då gör ett misstag och inte tar bort de gratis E-post kontot associerat till domänen som aldrig kom till användning så är det erat fel.
Jag ser detta som en självklarhet, det faktum att du inte gör det måste innebära att ni är medvetna om att ni skickar ut bluffakturor.
Som sagt, jag kommer inte betala någon av dessa bluffakturor!
Jag vill även att ni tar bort alla mina personuppgifter.
On Thu, Jun 4, 2020 at 10:06 AM, "" <> wrote:
Hej David,
Sedan Juni 2019 så erbjuder tyvärr inte FS Data någon kostnadsfri E-post tjänst längre. Ni kan se mer information om detta i de nyhetsbrev vi skickade i samband med ändringen: https://mailchi.mp/3aad424335bc/prisfrndringar-e-post-bas-274...
Vi skickade detta till din registrerade adress 11 Maj.
Vi visade även denna informationen på vår hemsida i Maj.
Jag registrerar din uppsägning nu i alla fall. Fakturan för 2020 makulerar jag som jag skrev, men den för 2019 kommer du att behöva betala.
Med vänlig hälsning
Jonathan