Ja, jag såg att det var lite diskussioner kring max antal samt säkerhetsfunktioner som saknas.. Lite synd.
IPS/IDS är det viktigt för en hemanvändare? Målet jag har är ett stabilt nätverk med bra fart/signal i hela huset osv.
Sitter på en 500/500 lina idag och i dagsläget täcker det våra behov med råge.
Har precis börjat doppa tårna i det här så kanske tar mig vatten över huvudet snart
Är en UXG Lite ett bättre alternativ när det kommer till att agera router?
Fördelen med Express är ju inbyggd controller (behöver man det?) samt WiFi men just den delen går att lösa ändå.
Ids/ips är inte nödvändigt som hemmanvändare. Och hänger man på swec så är man generellt lite mer försiktig och har mer koll. Men du är inte ensam i huset. Men ingen hotbild och inte hela världen om man får in virus (kontra företag). Vet inte heller hur bra Ubiquitis lösning är gentemot de välkända brandväggarna. Men är roligt och känns lite tryggare att ha ett skydd tycker jag. När nu funktionen finns.
De har ju precis kommit ut så lite väl färska. Dels eventuella buggar och även att de behöver utforskas och testas av communityn för att veta om de är ett bra köp.
Du behöver inte ha controllern igång hela tiden. Du programmerar allt och sedan glömmer du bort den och allt fungerar. Men vill man in och kika på statistik, justera saker, ha flera vlan, gästportal då är det smidigt att ha controllern att bara surfa in på. Annars får man starta den på den datorn den är installerad. Samt inte glömma bort att ta backup vid större förändringar.