Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

Vadå fick du 2 klockor?

Näe, valde att köpa 5 pro då jag hellre vill ha den, men rabatten stackade på den med så fick watch 5 pro för 1690;- 😃👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Enligt tipset i tråden så stod det ’2000kr extra inbytesvärde’ men det kanske inte gäller längre

Detta: #20487274

Men kanske är det annorlunda med S23FE

När jag testade så fick jag 1500 extra för inbyte. Och några enstaka kronor för själva telefonen.

Och ingen klocka ingår. Tyckte ändå att det var ett bra pris.

Permalänk
Medlem

Minns att jag hoppade på en liknande kampanj förra året då var dom väldigt petiga med inbytet. Lämnar man in något som inte är värt något så förstår jag att man inte bryr sig riktigt men som i mitt fall så skickade jag in en Samsung A52S i nyskick. Tydligen så hade den fått inbränningar efter knappt ett år så fick värdet nedskrivet. (Inget jag hade lagt märke till och då har jag ändå haft en samsung med inbränningar som jag skicka på garanti längre tillbaks).

För att lösa detta var jag tvungen att agera mellanhand. Så fick ta tillbaka den, lämna på reperation och sen skicka tillbaka den till samsung på nytt.

Hoppas det går bättre för er som hoppar på nu.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeris:

När jag beställde en S24 så fick jag 7kr+2000kr för min ej fungerande Samsung S6.

6392:- för S24+klocka precis som tipset sa

Crazy! Vad märkligt att de ger en uträkning på vad ens mobil ger i inbyte om de ändå ger 2k för vad som helst. Och även skrivit "upp till" i texten.

Men då får jag helt enkelt erkänna mitt misstag

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Fick den idag och är nöjd. Har samma OSD och fysiska knappar som Dustins Voxicon skärm så antar att de har lite gemensamma delar men här gör panelen hela skillnaden. Inga problem med döda pixlar, g sync funkar fint och den har inbyggda högtalare (tror inte det stod i prod beskrivningen).
Bra pris för vad man får definitivt!

Aldrig hört talas om Dutzo förut. Var sugen på en ny skärm jag med så chansade på en beställning och jag är också nöjd, inte en enda död pixel och riktigt fin bild. Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlitoman:

Du måste skicka in det manuellt till engenius support. Pratade med tele2 om det igår.

Tack! Gjorde det igår också, dock inget svar än men bör lösa sig

Permalänk
Medlem

Angående S24 dealen och Samsung trade-in. Vad händer om man inte skickar in mobilen som man ska byta in? Får man helt enkelt inte de, i mitt fall 11 kr, jag får för att byta in enheten? Eller tar de tillbaka de extra 2000 kr man fått i rabatt?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Angående S24 dealen och Samsung trade-in. Vad händer om man inte skickar in mobilen som man ska byta in? Får man helt enkelt inte de, i mitt fall 11 kr, jag får för att byta in enheten? Eller tar de tillbaka de extra 2000 kr man fått i rabatt?

De tar såklart tillbaka rabatten i fullo.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

De tar såklart tillbaka rabatten i fullo.

Stämmer ej

Permalänk
Medlem

Funderade på att slå till på S24 plus gratis watch 6 tills dess att jag såg en kamerajämförelse mellan S23 och S24 (exynos) och där S23 presterar bättre i typ alla scenarior. Många bilder från S24 ser mörka ut och med krossade skuggdetaljer precis som på tidigare lurar med exynos jämfört mot snapdragon. Samsung är en scam. De sätter skyhöga priser så att köpare långt senare ska tro sig göra klipp när de ger rabatt på rabatten och där köparen tror sig kunna lura systemet genom att nyttja fler rabatter "fastän det inte borde gå". S23 lanserades med snapdragon globalt men alltså inte S24.

Sitter själv på S20 FE (snapdragon) och tänkte att det kanske vore läge att uppgradera, främst för att jag nu bara får säkerhetsuppdatringar per kvartal. Men kan nog avvakta ett år till egentligen. Skillnaden mellan exynos och snapdragon i den jämförelsen jag såg, påminner om skillnaderna man kan se mellan en mellansegmentslur och en flaggskeppslur vad gällde detalj i skuggområden främst.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sudjuk004:

Stämmer ej

Har du egen erfarenhet av detta?

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mattias10:

Om du förbinder dig att skicka in telefonen utan avsikt att göra det rör det sig i så fall om bedrägeri.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Produkt: Thermalright TG (Modular) Strömförsörjning - 850 Watt
Länk: https://www.proshop.se/Stroemfoersoerjning/Thermalright-TG-Mo...
Kategori: Nätaggregat
Pris: 939 kr

Ingen som råkar ha unboxing video på denna PSU, alternativt bilder på hur kablarna faktiskt ser ut?

Stör mig så mycket på PSUs som inte har med bilder på hur kablarna ser ut. Nice o veta om det är sleeved, eller om det åtminstone inte är den väldigt tjocka 24-mobo kabeln som är omöjlig att böja.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Ang Samsung dealen med S23FE: Jag får inte upp de extra 2000kr i inbytesrabatt, är det bara för vissa utvalda inbyten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sudjuk004:

Stämmer ej

Läst om flera som testat och alla har fått inbetalningkort på inbytet+bonusen(2000kr i det här fallet). Ett tag så var man ju tvungen att betala hela summan först och sen få tillbaka inbytet typ som en cashback då det var många som testade att inte skicka in.

Permalänk
Skrivet av MrCrab:

Läst om flera som testat och alla har fått inbetalningkort på inbytet+bonusen(2000kr i det här fallet). Ett tag så var man ju tvungen att betala hela summan först och sen få tillbaka inbytet typ som en cashback då det var många som testade att inte skicka in.

Från min egen erfarenhet så har jag glömt att skicka in det och fick ingeting efter det. Jag betalade hela beloppet direkt via klarna när jag beställde dock. Hade jag varit tvungen att betala så hade jag bara ångrat köpet och skicka tillbaka telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Ingen som råkar ha unboxing video på denna PSU, alternativt bilder på hur kablarna faktiskt ser ut?

Stör mig så mycket på PSUs som inte har med bilder på hur kablarna ser ut. Nice o veta om det är sleeved, eller om det åtminstone inte är den väldigt tjocka 24-mobo kabeln som är omöjlig att böja.

Om jag ser rätt så är detta samma psu

https://youtu.be/632bzvBFxxA

Bilder på alla kablar 4:47 in i klippet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pmugghc:

Ang Samsung dealen med S23FE: Jag får inte upp de extra 2000kr i inbytesrabatt, är det bara för vissa utvalda inbyten?

Jag har samma problem, testat lägga till olika telefoner och ingen ger 1500kr rabbaten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rille87:

Jag har samma problem, testat lägga till olika telefoner och ingen ger 1500kr rabbaten

De visas i sista steget,hade också beskymmer när jag beställde min S24 ultra med mecenat alumni.
De gick till och med beställa en till åt en kollega 🤣 missade kanske om de nu även är en tab/klocka på köpet ?😬

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rille87:

Skrivet av g0pp3:

De visas i sista steget,hade också beskymmer när jag beställde min S24 ultra med mecenat alumni.
De gick till och med beställa en till åt en kollega 🤣 missade kanske om de nu även är en tab/klocka på köpet ?😬

Har samma problem, även gått till verkliga sista steget men ligger fortfarande på runt 5300 kr totalt för s23?

har en pixel 7a jag vill byta in...

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Produkt: PSVR 2
Länk: https://www.amazon.de/-/en/711719454298DD-Playstation-Vr2/dp/...
Kategori: Övrigt
Pris: 300 euro (ca 3636kr, kanske lite mer beroende på skatteberäkningen)
notera att det är annan säljare än amazon i sig, klart billigare än de mesta andra jag hittat men känns inte helt orimligt då många rear ut den för tillfället.

Vet inte om det är samma säljare som det varnas för i reddit tråden, men kanske läge att vara försiktig. 300 euro låter på tok för billigt. https://www.reddit.com/r/PSVR/comments/1d9tit5/good_deal_or_scam/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Vet inte om det är samma säljare som det varnas för i reddit tråden, men kanske läge att vara försiktig. 300 euro låter på tok för billigt. https://www.reddit.com/r/PSVR/comments/1d9tit5/good_deal_or_scam/

ajaj, tyckte jag letade runt efter info och 29 recensioner lät lågt, cancelade inatt innan något ändrades iaf, kom på att spelet jkag huvudsakligen var ute efter att spela där är horizonspelet, och med tanke på att zero dawn och forbidden west finns på pc, så kan det nog spelas på steam i framtiden med med annan VR.

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats köpa S24 i närtid, verkar vara slut i lager hos Samsung?

Visa signatur

i7 8700K -GB Z370N Wifi -Vengeance LPX 16gb 3000 Mhz -1070Ti -480gb SSD -FD Celsius S24 -FD Nano S -Seasonic Focus Plus 750w Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crentus:

Testat alla färger? Kollat så att det inte är något tillbehör du lägger till som tagit slut? Jag kunde inte lägga beställningen med Tab A9 i silver, utan gick först när jag bytte till graphite istället. När jag försökte lägga beställningen sade den inget om vad som var slut, utan enbart att sakerna inte fanns i lager online eller butik nära mig.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Testat alla färger? Kollat så att det inte är något tillbehör du lägger till som tagit slut? Jag kunde inte lägga beställningen med Tab A9 i silver, utan gick först när jag bytte till graphite istället. När jag försökte lägga beställningen sade den inget om vad som var slut, utan enbart att sakerna inte fanns i lager online eller butik nära mig.

Testat alla färger, funderar om det är gratisklockan som kan vara slut i lager. Även testat 128 och 256gb.

Även för mig står det inte vad som är otillgängligt.

Visa signatur

i7 8700K -GB Z370N Wifi -Vengeance LPX 16gb 3000 Mhz -1070Ti -480gb SSD -FD Celsius S24 -FD Nano S -Seasonic Focus Plus 750w Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

Produkt: PlayStation 5 Standard Konsol
Länk: https://www.amazon.de/-/en/9577171/dp/B0CLT54ZNZ/
Pris: 5,028 + 180kr frakt (kontra 6990 kr på Prisjakt)
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5113846

Du glömmer momsen. Priset i kassan blir €466.39 + €15,90 frakt = 482,29€ ~ 5495,80kr

Fortfarande en femhundring billigare vs Sverige dock, du bör jämföra med PS5 Slim och inte den äldre modellen som är utgående. Den kostar precis <6000kr här.

Permalänk
Skrivet av Crentus:

Tur att S23 är tillräckligt bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Produkt: Yamaha MusicCast VINYL 500 skivspelare (svart)
Länk: https://www.garmin.com/sv-SE/p/854515
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4928617
Pris: 3276kr

Något blev väldigt fel här?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | ASUS Chakram X Ori | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Riktigt bra pris på Yamaha MusicCast VINYL 500 skivspelare (svart)

Jag delade i dagens fynd.
Fler som köpt denna?

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6000MHz cl30 - Asus 4080S Strix - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Riktigt bra pris på Yamaha MusicCast VINYL 500 skivspelare (svart)

Jag delade i dagens fynd.
Fler som köpt denna?

För mig så kostar den över 8000kr.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.