Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Rätt imponerande av Blizzard att inte fixa denna bugg på så lång tid

https://us.forums.blizzard.com/en/d4/t/garan-hold-keeper-xorl...

Råkade precis ut för den själv nu igen, det är ett år av pacthar

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem

Expansionen kommer att visas upp ikväll.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Expansionen kommer att visas upp ikväll.

€89.99 för Ultimate edition 🥲

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem

Såg att expansionen ska vara Day1 Game Pass PC/Xbox, dock inte vilken version? Gissar att det är standard versionen det pratas om och att om man vill ha exempelvis Ultimate får man betala extra?

Permalänk
Medlem

https://www.fz.se/nyhet/297680-kolla-in-blodiga-diablo-4-vess...

Äntligen, så jävla fint! Blir garanti att ta några semesterdagar kring det där, på hösten och allting. Helt perfekt 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezelag:

Såg att expansionen ska vara Day1 Game Pass PC/Xbox, dock inte vilken version? Gissar att det är standard versionen det pratas om och att om man vill ha exempelvis Ultimate får man betala extra?

Det är nästan alltid standard-versionen som avses i dessa fall.

Permalänk
Medlem

https://diablo4.blizzard.com/en-us/vessel-of-hatred

Ny klass, Spiritborn. Ny region, pets, mercenaries, co-op aktivitet med mera.

Diablo IV | Expansion Date Revealed, Pets Are Here, and More!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Billy Joe Bob:

https://www.fz.se/nyhet/297680-kolla-in-blodiga-diablo-4-vess...

Äntligen, så jävla fint! Blir garanti att ta några semesterdagar kring det där, på hösten och allting. Helt perfekt 😁

Ser ju verkligen trevligt ut! Har startat Dibbe igen efter ett års dvala och det är ju ändå rätt kul. Ser verkligen fram emot mer content!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Ser ju verkligen trevligt ut! Har startat Dibbe igen efter ett års dvala och det är ju ändå rätt kul. Ser verkligen fram emot mer content!

Körde igång det också idag, men kände inte så mycket roligare än det var för ett års sen..
Kanske ska man köra kampanjen igen..

Vill tycka att D4 ska vara roligt..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | ASUS Chakram X Ori | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av AxxT:

Körde igång det också idag, men kände inte så mycket roligare än det var för ett års sen..
Kanske ska man köra kampanjen igen..

Vill tycka att D4 ska vara roligt..

Kan rekommendera att köra lite coop med nära och kära i soffan. Blir lite roligare då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezelag:

Ohh det uppskattas. Kollade priset på expansion, 879kr. Rätt saftigt. Jag tror att jag nöjer mig att spela det via gamepass isf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Ohh det uppskattas. Kollade priset på expansion, 879kr. Rätt saftigt. Jag tror att jag nöjer mig att spela det via gamepass isf.

Expansionen kostar 40 euro om man inte ska ha massa cosmetics.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Err0ld:

Expansionen kostar 40 euro om man inte ska ha massa cosmetics.

Jag kollade på Xbox men det var visst med inkluderat basspel. Testade nu men jag hittar ej pris för pre order utan basspel till Xbox.

Är kanske samma pris sen på Xbox och pc?

Permalänk
Medlem

Då var det förbeställt Hade det varit före S4 hade jag nog inte köpt det, men spelet blev verkligen mycket bättre iom S4

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Jag kollade på Xbox men det var visst med inkluderat basspel. Testade nu men jag hittar ej pris för pre order utan basspel till Xbox.

Är kanske samma pris sen på Xbox och pc?

Det brukar vara samma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Då var det förbeställt Hade det varit före S4 hade jag nog inte köpt det, men spelet blev verkligen mycket bättre iom S4
<Uppladdad bildlänk>

Nice! Kör nog också Ultimate, aldrig lirat så mycket som nu, en av varje klass till 100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Err0ld:

Nice! Kör nog också Ultimate, aldrig lirat så mycket som nu, en av varje klass till 100

Jag har inte hunnit med alla klasser ännu

Har sorc o babbe på 100, necro på 92 och en rogue på 50 än så länge

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem

Klart man vill ha en mini-tiger, fanns inga alternativ till ultimate här inte

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

Blev en ultimate expansion för mig med kunde inte låta bli när man lagt så många timmar på alla Diablo spel lär inte bli mindre nu.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem

S4 var väl en förbättring, men knappast en motivation att förköpa en expansion för 900 spänn....

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

S4 var väl en förbättring, men knappast en motivation att förköpa en expansion för 900 spänn....

Jag har en kattmount, vingar och en gullig tiger, det har inte du. Så jag vinner.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

Håller med, galen prissättningen från Blizzard, men förvänta mig inget annat, kommer fortfarande finnas får som köper. Bästa vore om folk istället höll hårt i sina pengar, och väntar tills det finns recensioner av den nya expansionen.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

Skrivet av isbjoern:

Jag har en kattmount, vingar och en gullig tiger, det har inte du. Så jag vinner.

Och det var värt 900:- ?

Helt ärligt så vinner hen som inte spenderar 900 spän på kosmetisk dynga.

Kommer själv köpa expansionen vid senare tillfälle utan extra bling bling.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | ASUS Chakram X Ori | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Och det var värt 900:- ?

Helt ärligt så vinner hen som inte spenderar 900 spän på kosmetisk dynga.

Kommer själv köpa expansionen vid senare tillfälle utan extra bling bling.

Helt ärligt så vinner han/hon som spenderar sina pengar på det som dom tycker är värt, att lägga 1000kr mer på ett spel som jag vet att jag kommer spela i många hundra timmar till när jag har möjlighet att göra det är inget som någon ska lägga sig i.

Ärligt talat är tendensen bland "gamers" att försöka säga åt folk vad de ska spendera pengar på bland det värsta med hela intresset. Reddit är hemskt på det, fullt med inlägg med folk som försöker sitta på en hög häst och berätta för folk vad de borde tycka är roligt och värt - tyvärr ser det ut som att de höga hästarna har spridit sig även hit till sweclockers.

Dessutom, även fast det är ovidkommande för ovan punkter, så om man spelar ett antal säsonger till så tjänar man in såpass mycket på Battle Pass upplåsningen ihop med Premium Currencyn att du i slutändan betalar €10 för de kosmetska sakerna - detta är såklart bara relevant om man ska spela så många säsonger, men det tror jag de flesta som köper Ultimate edition är tämligen säkra på att dom kommer göra.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Helt ärligt så vinner han/hon som spenderar sina pengar på det som dom tycker är värt, att lägga 1000kr mer på ett spel som jag vet att jag kommer spela i många hundra timmar till när jag har möjlighet att göra det är inget som någon ska lägga sig i.

Ärligt talat är tendensen bland "gamers" att försöka säga åt folk vad de ska spendera pengar på bland det värsta med hela intresset. Reddit är hemskt på det, fullt med inlägg med folk som försöker sitta på en hög häst och berätta för folk vad de borde tycka är roligt och värt - tyvärr ser det ut som att de höga hästarna har spridit sig även hit till sweclockers.

Dessutom, även fast det är ovidkommande för ovan punkter, så om man spelar ett antal säsonger till så tjänar man in såpass mycket på Battle Pass upplåsningen ihop med Premium Currencyn att du i slutändan betalar €10 för de kosmetska sakerna - detta är såklart bara relevant om man ska spela så många säsonger, men det tror jag de flesta som köper Ultimate edition är tämligen säkra på att dom kommer göra.

Absolut.
Jag häller med dig totalt.

Jag ser inte ner på någon om hen tycker det är värt sina pengar.
Däremot ser inte JAG varför jag ska lägga det dubbla för kosmetiska prylar.
Kanske är det för jag inte spenderar tillräckligt mycket timmar i spelet.

Men sådan har jag varit sedan det började dyka extra bling till spelen..

Så länge dessa inkomster går till att förbättra spelet etc. Och inte ännu mer pay kosmetiska prylar i deras shop.
Super!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Detta är så finurligt, att alla olika former av auktoriteter i samhället inom olika sfärer har fått "pöbeln" att slåss inbördes om olika grejer som egentligen inte gynnar någon annan än överheten. Det finns överallt och datorspel är endast ett område där det sker.

I just fallet Diablo 4 så tar Blizzard betalt för kosmetiska grejer, hade ingen betalat hade det följt med spelet (så som det var förr). Eftersom det dock finns människor som gärna betalar extra så hamnar dessa bakom en betalvägg istället. Tänk vad absurt det hade varit om man hade behövt låsa upp enheter eller raser i Starcraft, C&C för 10 kr styck för snart 30 år sedan.

Istället för att gemensamt gå ihop som grupp (gamers) och sluta betala och istället tvinga spelbolagen att släppa färdiga, kompletta spel så bildas det grupperingar som lägger energin, tiden, uppmärksamheten på att klaga på varandra istället och dessutom försvara de rikaste som fullkomligt struntar i vart lojaliteten ligger.

Det är genialiskt och jag beundrar det

Min fråga: Hade du hellre betalat 1000 kr för spelet en enda gång, och allt hade ingått ändå?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Hint: Finns en utgåva som inte kostar 900 sek.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Het plötsligt så blev jag absolut inte sugen på att spela spelet.
diablo 3 hade i alla fall runt två år innan man släppte en patch som man fick betala för.

Får vänta ett tag så att man löser alla fel igen... Suck

Permalänk
Medlem

An update on the mid-season update and Season 5 PTR
https://us.forums.blizzard.com/en/d4/t/an-update-on-the-mid-s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

An update on the mid-season update and Season 5 PTR
https://us.forums.blizzard.com/en/d4/t/an-update-on-the-mid-s...

De släppte patch notes, patchen kommer 17:e
https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23964909/diablo-iv-pa...

Raxx kommenterar patch notes
https://www.youtube.com/watch?v=ZV7hKzoDnxw