Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Det blev en ASUS ROG Gladius III AimPoint trådlös mus...! Drygt 450 kr med cashback, en riktigt bra deal! Frågan är om den äntligen åsidosätter min gamla trotjänare G305, detta blir typ den femte musen som gör försöket. Det är något med formen på G305 som jag älskar...Men behöver verkligen en mus med lite lägre vikt och med bluetooth.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datortillbeh...

Egentligen är jag väl ute efter någon mer produktivitetsinrikad mus, dessvärre så har nästan alla sådana möss en otrolig låg poll-rate. Vilket gör den trådlösa användningen undervälgande.

Köpte en för ett år sen eller så även då med cashback. Personligen är jag nöjd, men brytarna som satt på musen tycker jag är för klickiga, samt att de är analoga. Man får med ett par extra brytare, men även dessa är analoga, men inte lika klicka så bättre på den punkten. Jag såg från reviews i amerika som fick med optiska brytare till musen. Blir intressant att höra om du får optiska brytare med till musen, och undrar varför inte jag fick det. Personligen la jag drygt en hundralapp på att köpa optiska till min, men efter det är jag supernöjd.

Visa signatur

Ok grabbar, vad e fel?

Permalänk
Medlem

Blir telefonen låst till Telenor? Gäller pixel 7A/8pro

Visa signatur

i7 11700K MSI 1080

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Pooslice:

Jag såg från reviews i amerika som fick med optiska brytare till musen. Blir intressant att höra om du får optiska brytare med till musen, och undrar varför inte jag fick det.

Om jag minns rätt gällande den äldre Gladius III (ej Aimpoint) så brast det samarbete Asus hade med tillverkaren av brytarna, och istället för att luska rätt på en annan tillverkare valde Asus att framgent helt sonika skicka med en uppsättning mekaniska brytare istället för optiska. Lite surt för oss kunder som läst recensioner och var sugna på att prova.

Skrivet av Slaxed:

Blir telefonen låst till Telenor? Gäller pixel 7A/8pro

Telefoner du köper i Sverige har inte varit operatörslåsta sedan 2014.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Om jag minns rätt gällande den äldre Gladius III (ej Aimpoint) så brast det samarbete Asus hade med tillverkaren av brytarna, och istället för att luska rätt på en annan tillverkare valde Asus att framgent helt sonika skicka med en uppsättning mekaniska brytare istället för optiska. Lite surt för oss kunder som läst recensioner och var sugna på att prova.

Telefoner du köper i Sverige har inte varit operatörslåsta sedan 2014.

tack för svaret!

Visa signatur

i7 11700K MSI 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birge:

Produkt: Cooler Master SK652 Wired Low Profile RGB
Länk: https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingtangentbord/mekanisk...
Kategori: Mekaniskt Tangentbord
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5806616
Pris: 199kr

För ca åtta månader sen, när detta var lika billigt som det är nu, så blev jag så nöjd med det jag beställde, att jag köpte ett till efter några dagar.
(Nu verkar dock inte den vita varianten vara nedsatt denna gång)

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

För ca åtta månader sen, när detta var lika billigt som det är nu, så blev jag så nöjd med det jag beställde, att jag köpte ett till efter några dagar.
(Nu verkar dock inte den vita varianten vara nedsatt denna gång)

För 200-300 spänn är det ett bra pris, men det finns helt klart bättre mekaniska tangentbord...
Jag köpte ett för nått år sen (för 300 tror jag) och är inte supernöjd i det stora hela om jag ska vara ärlig. Tex stabilisatoren på space-tangenten satt inte ordentligt från början och har väl bara hjälpligt "satt sig" ordentligt med användning...
Chassit är rätt knakigt och plastigt och inger inget förtroende... (lite "ihåligt" vilket är imponerande med tanke på hur slimmat det ändå är)
Men det sagt så funkar brädan i praktiken, switcharna är "ok" och själva layouten är trevligt lagom lågprofil i grunden. (och jag har inte haft några dubbeltryckningar än iallafall)

Har man en tajt budget och ändå vill ha något roligare än rubber dome så är det klart tänkvärt. Vill man ha lite mer kvalitetskänsla får man nog tyvärr lägga mer pengar

(jag har haft tex Ducky One innan och kör ett Steelseries Apex Pro till jobbdatorn)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Hade aldrig rek detta tangentbord, det gör en så himla förbannad med sina dubbeltryckningar köp hellre något som håller till exempel NoNs egna tangentbord ZON det är tusen gånger bättre.

Visa signatur

▰ RTX 4070 Super ▰ Ryzen 5 7800X3D ▰ ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI ▰ Define R5 ▰ Crucial P3 Plus
▰ G.Skill Flare X5 32Gb 6000Mhz CL30 ▰ MSI MAG CoreLiquid 240R V2 ▰ Prisma AL-18/14 ▰ Acer XV282KK

Permalänk
Medlem

Någon som vet om 80GB surf är ”livet ut” på Pixel-erbjudandet? Hittar ingen info någonstans om det.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Skrivet av Infiniti:

Någon som vet om 80GB surf är ”livet ut” på Pixel-erbjudandet? Hittar ingen info någonstans om det.

Det gäller bara så länge du har abonnemang dvs 24 eller 36 månader. Sedan återgår den till 20gb om man inte förhandlar om. Vet ej hur du får det att det ska gälla livet ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sudjuk004:

Det gäller bara så länge du har abonnemang dvs 24 eller 36 månader. Sedan återgår den till 20gb om man inte förhandlar om. Vet ej hur du får det att det ska gälla livet ut.

Nja, det är ju ett 40GB-abonnemang du tecknar, fast till priset av ett 20GB och surfen av ett 80GB. Det är därför det övergår till 295kr/mån efter 24 månader. Testade fylla i uppgifterna och kolla PDF:en. Står dock inte hur länge man får behålla 80GB surf. Om det är slut efter 24 månader eller om det fortsätter därefter.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Känns som ett bra erbjudande eller? Jag betalar hos Tre 295kr för 20 gb utan telefon 🤔

Permalänk
Medlem

Funderar själv på att säga upp och teckna nytt bara för att få telefonen. Betalar ändå 225 kr / mån för 15 GB idag. Ny lur, mer surf, samma pris.

Edit: Lade bara en beställning med mitt nuvarande nummer osv. Gick igenom utan konstigheter. Bra med lite mer surf under sommaren också

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Känns som ett bra erbjudande eller? Jag betalar hos Tre 295kr för 20 gb utan telefon 🤔

Det är ett riktigt bra erbjudande, helt klart. Särskilt om man är student/senior och får det för 195kr/mån. Är sugen, men vill helst stanna kvar på iOS. Alternativet är GrapheneOS på en Pixel-telefon, men det verkar betydligt mer nedlåst och buggigt i jämförelse.

Varför måste dessa erbjudanden dyka upp varje år? Blir otroligt svårt att motivera att köpa en ny iPhone för 12-13 tkr när man kan få Pixel-telefoner gratis

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Fan blev också sugen på Pixel 8. Har Galaxy S20 FE. Men vet att jag kommer sakna telefotoobjektivet. Hade bra mycket hellre tagit en teleobjektiv snarare än ultrawide. Tycker vanliga widelinser warpar bilden för mycket för porträttbilder. För sånt använder jag 3x optiska. Tänkte att nästa lur ska ha ett bättre teleobjektiv än på den här. Så nu är jag kluven.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Fan blev också sugen på Pixel 8. Har Galaxy S20 FE. Men vet att jag kommer sakna telefotoobjektivet. Hade bra mycket hellre tagit en teleobjektiv snarare än ultrawide. Tycker vanliga widelinser warpar bilden för mycket för porträttbilder. För sånt använder jag 3x optiska. Tänkte att nästa lur ska ha ett bättre teleobjektiv än på den här. Så nu är jag kluven.

Jag tror nog Pixel 8 digital zoom är minst lika bra om inte bättre då du har en 50mpix kamera, annars är Pixel 8 Pro ett alternativ.

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+/R4K+|OLED77S90C|HT-A9M2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

Jag tror nog Pixel 8 digital zoom är minst lika bra om inte bättre då du har en 50mpix kamera, annars är Pixel 8 Pro ett alternativ.

Kanske vad gäller skärpa när man zoomar in några gånger. Men tänker mer på proportioner i ansikten. Men visst... backar man och zoomar kanske det ser mer naturligt ut ändå?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Är du student (eller senior) kan man få det för 195:- per månad. Jag betalar redan idag 195:- för bara mitt abonnemang på 20gb, så slog till. Ny mobil + 4x datamängden för samma pris per månad är inte fel (med enda nackdelen att man binder sig i två år).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Är du student (eller senior) kan man få det för 195:- per månad. Jag betalar redan idag 195:- för bara mitt abonnemang på 20gb, så slog till. Ny mobil + 4x datamängden för samma pris per månad är inte fel (med enda nackdelen att man binder sig i två år).

Betalar idag 135 för 28gb (Fello Student), vilket är väldigt bra men lite sugen att lägga till 60 spänn i månaden för detta... Dock har jag en iPhone 13 Pro Max och är fast i Apples ekosystem (Klocka + Airpods Pro) så vet inte om jag hade använt denna telefon. Är det någon som köpt för att sedan sälja telefonen och behålla abonnemanget? Eller är det fult gjort? Kanske kommer ligga mängder uppe på tradera om några dagar.

Permalänk
Medlem

Blev också en beställning av en Pixel 8 för min del. Tack till tipsaren

Har en Galaxy S22 som jag inte kommer överens med. Då och då drar den massa batteri, också när den är oanvänd, och jag har inte kommit underfund med vad det är. Inga tips har hjälpt.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Någon som vet om 80GB surf är ”livet ut” på Pixel-erbjudandet? Hittar ingen info någonstans om det.

Med tanke på hur ofta både priser och datamängder ändras för mobilabonnemang är ett livet ut-erbjudande kanske inte särskilt attraktivt om ett par år.
Många av dessa erbjudanden har en i mina ögon lagom lång bindningstid eftersom man kanske har helt andra behov och/eller en helt annan ekonomi om två år.

Permalänk

Nu verkar pixel telefonerna tagit slut... var precis i beställningsmomentet. rip

Permalänk
Medlem

Jag gjorde två beställningar på Pixel 8 och båda har avbrutits står det...
Samma för någon annan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Jag gjorde två beställningar på Pixel 8 och båda har avbrutits står det...
Samma för någon annan?

Vilken tid beställde du?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Jag beställde en Pixel 8 igår från Comviq. Fick orderbekräftelse kl 15:43. Telefonen skickades igår och beräknas komma till ombud idag.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Vilken tid beställde du?

Kl 16.30. Ska ringa kundservice sen när de öppnar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Kl 16.30. Ska ringa kundservice sen när de öppnar.

Jag beställde 16.26 och har fått notis från Postnord att telefonen är på väg. Du kan tyvärr ha varit mindre än 5 minuter sen på bollen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Kl 16.30. Ska ringa kundservice sen när de öppnar.

Jag gjorde en beställning 17.30 och får telefonen idag. Skumt.

Visa signatur

I5 11600KF l 32 gb RAM l GTX 1660 SUPER l 1 TB SSD l Windows 11

Permalänk
Medlem

Kan det inte vara så enkelt att du blivit nekad kredit för abonnemanget @wootz91?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

Kan det inte vara så enkelt att du blivit nekad kredit för abonnemanget @wootz91?

Enligt försäljaren blev det ett systemfel i samband med nummerflytt för att jag ville flytta två nummer samtidigt. Låter skumt tycker jag men nu kan de inte göra något längre eftersom mobilen är slut i lager...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Enligt försäljaren blev det ett systemfel i samband med nummerflytt för att jag ville flytta två nummer samtidigt. Låter skumt tycker jag men nu kan de inte göra något längre eftersom mobilen är slut i lager...

Jag beställde just. Min order gick igenom