Permalänk
Medlem

Vad för mail använder ni?

Vad för mail använder ni?

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem

Själv använder jag fortfarande @hotmail.com men funderar på att byta till gmail för att inloggning på vissa appar kan loggas in med det.

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem

Har en egen domän som jag skaffade 2005 🙂
Men också gmail...

Visa signatur

Här nere kan man skriva lite olika saker.

Permalänk
Medlem

gmail som huvudmail. Har en hotmail adress också men den används inte som mail längre, använder den bara pga OneDrive där jag har 40GB utan kostnad då jag haft det kontot så länge

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Hotmail, har kört den i så många år nu att den får hänga med då alla har den!

/L

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Hedersmedlem

Egen domän, fast med Google Workspace, så i princip Gmail utan @gmail.com.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Kör med egen domän + posteo.de + en domän som min ena bror har för oss inom familjen.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Det mesta jag har, ligger nu mera på migadu.

Permalänk
Medlem

Använder egen domän med egen mailserver så jag har 100% koll.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Protonmail med egen domän här. Körde Citynetwork och sen loopia när det blev uppköpt men migrerade till Protonmail för ca 4.5 år sedan.

Har även en minimi mail på OVH cloud för en separat domän

Permalänk
Medlem

Hade bara jobbmailen i 22år, plus en skräpmail som jag aldrig kollade.
Lite jobbigt när man slutade...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZX81:

Hade bara jobbmailen i 22år, plus en skräpmail som jag aldrig kollade.
Lite jobbigt när man slutade...

En stor anledning jag kör egen domän.
Inte låst till internetleverantör, inte låst till jobb, inte låst till andra än mini egen plånka, typ.

Permalänk
Medlem

Egen domän + purelymail.com för $10 per år.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Hotmail privat och Gmail på företaget.

Permalänk
Medlem

Proton, familjpaket med egen domän.

Permalänk
Medlem

Egna domäner, "egen" VPS (Digital Ocean), egen inkommande SMTP-server och smtp2go.com som utåtgående SMTP-server (pga att nästan "alla" IPv4 är blacklistade).

Permalänk
Medlem

Fastmail för de adresser jag driver själv.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Hotmail sen 1996 (innan Microsoft köpte upp dem) och Gmail sen första Android-telefonen (Samsung S2).

Visa signatur

CPU: 9900K
GPU: RTX 4070
RAM: 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Protonmail med egen domän här. Körde Citynetwork och sen loopia när det blev uppköpt men migrerade till Protonmail för ca 4.5 år sedan.

Har även en minimi mail på OVH cloud för en separat domän

Vad betalar du för proton med den lösningen.
Har fortfarande Loopia, men tycker de börjar bli fasligt dyra.
Loopias spamfilter är dock perfekt... hur funkar proton där?
Vad menas med 1 user respektive 6 users i family?

Permalänk
Medlem

Gmail än så länge. Har ett konto hos protonmail som jag tänkt migrera till i framtiden.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Medlem

Protonmail. Ej orkat sätta mig in att köra egen/för snål/orkar inte migrera 250 konton till ny adress.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaa:

Själv använder jag fortfarande @hotmail.com men funderar på att byta till gmail för att inloggning på vissa appar kan loggas in med det.

Gmail sedan många år. Använder egentligen google workspace som innehåller hela baletten

Visa signatur

Windows 11 LTSC

Permalänk
Medlem

Primär är @live så är väl egentligen @outlook eller @hotmail sekundär mail @gmail

Permalänk
Medlem

Runbox, en norsk mailleverantör som är generös med alias, sen en sex sju år tillbaka. Fick dock för mig förra året att skaffa egen domän, men insåg att jag egentligen inte förstår nyttan då jag inte gör annat med mail än skickar och tar emot så det blir till att byta tillbaka till runbox alla de mail som jag ändrat.

Permalänk
Medlem

Hotmail, Yahoo Mail och Gmail.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hakinger:

Runbox, en norsk mailleverantör som är generös med alias, sen en sex sju år tillbaka. Fick dock för mig förra året att skaffa egen domän, men insåg att jag egentligen inte förstår nyttan då jag inte gör annat med mail än skickar och tar emot så det blir till att byta tillbaka till runbox alla de mail som jag ändrat.

Nyttan med egen domän är att du kan ha kvar din adress även efter att Runbox går i konkurs.
Jag har haft samma adress i över 20 år nu, längre än min leverantör har funnits.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Kör egen domän på Glesys, varifrån jag också admin:ar mejl åt min far och alla mina "Ebay-by-night" domäner jag köpt billigt på Loopia. Har migrerat mellan flera olika mailoperatörer med min domän - från Mailbox till Soverin, Soverin till Tutanota, från Tutanota till Glesys.

Gillar den samlade kontrollpanelen, dock väldigt oflexibelt med betalning då endast kort godtas, och sen drar de på random dag som man inte har någon kontroll över. . .

Själva tjänsten funkar finfint, är billig, bra och hostad i Sverige. Vad mer kan man önska sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Nyttan med egen domän är att du kan ha kvar din adress även efter att Runbox går i konkurs.

Precis min tanke som kom för många år sedan när man bytte internetlevarantör som "andra byter underkläder" (ungefär). Blev ganska snabbt en egen domän, minns inte ens var jag började ha den nånstans, men idag har jag 4 domäner med mail, bara en som ligger kvar hos skiten misshosting/f.d. ballou. Resten är flyttade till Migadu.

Permalänk
Medlem

kör med egen domän och Zoho

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Egen domän samt egen mail server.
Har även en gmail som är till för play butiken.