Nintendo släpper laddningsdocka för Switch-kontroller

Permalänk
Melding Plague

Nintendo släpper laddningsdocka för Switch-kontroller

Laddningsdockorna lanseras hela sju år efter konsolen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kanske relevant om den även kommer vara kompatibel med kontroller för Switch 2, annars har nog de flesta som känt detta behov redan skaffat en 3e parts laddare.

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Ännu en runda med aprilskämt i fel årstid…

Permalänk
Medlem

Sure, trevligt att Nintendo släpper en egen variant, men har den från PowerA och är nöjd.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4168639

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

” kan du endast ladda en Switch-kontroll genom att docka den i själva konsolen. ”

Det här stämmer inte. Nintendo har ett charging grip man kan köpa.

Men fördelen med detta är väl som på bilden, att du kan ladda tex nes kontrollerna utan att behöva ta bort joycons från din switch.

Jag som nästan alltid har konsolen i dockan och har en pro controller hoppas på att det släpps en skärmlös variant av switch 2!

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nithlon:

Jag som nästan alltid har konsolen i dockan och har en pro controller hoppas på att det släpps en skärmlös variant av switch 2!

Jag hoppas också på en skärmlös variant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Sure, trevligt att Nintendo släpper en egen variant, men har den från PowerA och är nöjd.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4168639

Det är svårt att tro att det finns folk som föredrar de där över switch pro kontrollern eller en tredjepartsvariant.

Permalänk
Medlem

Köpte en 4 controller laddare med RGB (fanns inte utan) för 99kr på Amazon.. Helt nöjd med den

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Lite sent i eftertanke av Nintendo.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Köpte ett antal av liknande variant som var felprisade år 2021 från Amazon. Givetvis inte Nintendo orginal..Men den jag öppnade funkar än idag. Betalade 15 kr st.

Permalänk
Medlem

Känns extremt sent.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Gissar att tanken är att fortsätta sälja NES kontrollern med den gamla anslutningen och därav behövs laddaren då Switch 2 sägs kopplas med magneter.

Permalänk
Medlem

Nintendo har blivit j'vligt mjölkiga med 3DS och Switch, nya "limited edition" enheter och fler flagship first/second party spel in i det sista, ingen "graceful" slow death inför nästa konsol.
så detta förvånar mig inte. det är lite så nintendo är nu helt enkelt.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Blev faktiskt förvånad över det här. Väldigt märkligt att släppa en ny produkt för något som borde funnits vid release. Nu när konsollen snart är EOL.

Men samtidigt har ju Nintendo näst intill monopol på marknaden för de som vill ha konsollspel (inte datorspel som även funkar på konsoll) så de kan ju göra lite som de vill.

Har ett PS5 som jag köpte på release, det har varit igång så länge som det tog att klara ratchet and clank och Horizon Forbidden west, sen har det inte släppts ett enda intressant spel.

Nintendo switchen har jag 19st. riktigt bra spel till. Lite skillnad i utbud, nästa generation blir det definitivt bara Nintendo.

Permalänk
Medlem

Lätta pengar.

Det är ju en charge grip utan just grip.

Måste man sätta kabeln som i bilden så är Hori och PowerA som funnits en längre tid mycket bättre.
Undantaget är ju just gamla NES-kontrollerna som just detta löser.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller