Bilder på ditt senaste inköp (2024) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Diverse bildelar, Axleback avgassystem från Remus b la.

Satechi USB laddningsstation (2st USB-A, 2st USB-C, 1x trådlös) ett av dom bättre köpen på länge!

EDIT:

En trunk lip från Kina, rekord i antal frimärken? 😅

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Fyra skivor till den nystartade samlingen. Som ung pøjk på 80-talet kommer här väl knappast några överraskningar 🤣

Siktar först och främst på att, sakteligen, samla på mig alla ungdomsfavoriter för att stilla nostalgibegäret. Just Depeche Mode är nog det band som jag tidigast kan säga att jag var ett fan av efter att jag blev hooked av musikvideon till Personal Jesus som jag minns att jag såg första ggn på tvn hemma hos en kompis vars föräldrar fick in MTV. Har blivit några konserter och även en gaddning eller två på temat.

GnR är väl en klassiker för en kille som var 12-13ish när Apetetite kom till sverige på vinyl. Minns hur polarn o jag satt o lyssnade på hans rum och stirrade på the artwork 😅

Musik liksom ❤️

De två första köptes häromdan på Bengans i Linköping när jag och grabben var på NärCon. Obeskrivligt nice att stå och flippa skivor i skivbackar.

De två sista hittade grabben i en begagnatbutik i Berlin förra helgen, bara att tacka och ta emot 😁

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Fyra skivor till den nystartade samlingen. Som ung pøjk på 80-talet kommer här väl knappast några överraskningar 🤣

Siktar först och främst på att, sakteligen, samla på mig alla ungdomsfavoriter för att stilla nostalgibegäret. Just Depeche Mode är nog det band som jag tidigast kan säga att jag var ett fan av efter att jag blev hooked av musikvideon till Personal Jesus som jag minns att jag såg första ggn på tvn hemma hos en kompis vars föräldrar fick in MTV. Har blivit några konserter och även en gaddning eller två på temat.

GnR är väl en klassiker för en kille som var 12-13ish när Apetetite kom till sverige på vinyl. Minns hur polarn o jag satt o lyssnade på hans rum och stirrade på the artwork 😅

Musik liksom ❤️

De två första köptes häromdan på Bengans i Linköping när jag och grabben var på NärCon. Obeskrivligt nice att stå och flippa skivor i skivbackar.

De två sista hittade grabben i en begagnatbutik i Berlin förra helgen, bara att tacka och ta emot 😁
<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Nice! Violator ch Sofad är sjukt bra album. Själv håller man på att sälja alla DM-vinyler.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Rekordmedlem

Akustikprodukter som även kan fungera som bildförbättrare (men som av mindre insatta ofta kallas gardiner)

Syns även en Ikea Vidga gardinskena på bilden och det är den enda nya prylen, gardiner och slutsteget var begagnade.
En kompis till Marantz Cinema 50an så den orkar med lite bättre.
Ett Harman Kardon Citation 7.1 slutsteg från tiden då de höll på med hifi, 4x150W eller 2x450W i 8 Ohm, väger 34 kg fastän det inte är så stort.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vaknade av en prompt av min Authenticator på mobilen mitt i natten att någon försökte komma åt ett av mina mailkonton. Satte mig ner framför datorn för att kolla inloggningsaktivitet och såg att någon/några försöker bruteforca sig in i en månad. Bytte lösenord på de mest kritiska kontona och införskaffade Yubikey säkerhetsnyckel för att använda där det stöds. Nu har det varit tyst.

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

Vaknade av en prompt av min Authenticator på mobilen mitt i natten att någon försökte komma åt ett av mina mailkonton. Satte mig ner framför datorn för att kolla inloggningsaktivitet och såg att någon/några försöker bruteforca sig in i en månad. Bytte lösenord på de mest kritiska kontona och införskaffade Yubikey säkerhetsnyckel för att använda där det stöds. Nu har det varit tyst.

<Uppladdad bildlänk>

Vilken version köpte du och hur är "användarvänligheten"?

On topic:

En ny Apple Watch Ultra 2, uppgraderade från en Serie 4 och så det var en bra uppgradering :).

Visa signatur

Citera mig - @Xfinity - för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xfinity:

Vilken version köpte du och hur är "användarvänligheten"?

Vanliga Security key. Inte 5:an.

jag var dålig påläst om vilka tjänster som erbjuder en säkerhetsnyckel före jag skaffade en. trodde att microsoft authenticator hade stöd för det, men icke. bara ett "vanligt" microsoftkonto har stöd för det bl.a. att sätta upp en kan vara lite bökigt i början, om man var dåligt påläst som mig. Yubikey 5 har tydligen sin egen authenticator man kan använda, vilket Security Key inte har. sen stötte jag på "ett fel uppstod, vänligen försök igen". fick starta om webbläsaren och försöka på nytt några gånger. försökt även att sätta upp med NFC med mobilen, men den verkar inte vilja känna av och ger för mig meddelandet "försök igen"

men annars så...

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem

Fick punka på skottkärran, så nu fick det bli ett nytt punkteringsfritt däck.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Dags för lite strålspårning! Köpt främst för Satisfactory 1.0 just nu, men ska även bli kul att testa lite annat

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

en UV-desinfektionsbox för mobilen och dylikt

och ja...den funkar

Visa signatur

|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem

Samlingsvolym av Nausicamangan från sfbokhandeln.

https://www.sfbok.se/produkt/nausicaa-of-the-valley-of-the-wi...

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Bättringsfärg till bilen. Alltid bra att ha redo när det blir ett stenskott

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Ny stol, Herman Miller Embody.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vulpix:

Ny stol, Herman Miller Embody.
<Uppladdad bildlänk>

Hur känns den än så länge? Har varit så fruktansvärt jäkla sugen på en Embody så länge men prislappen svider hårt..

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snusious:

Inte bara positiva bilder tänker jag!
<Uppladdad bildlänk>
Blev en Samsung 85" QN800C när de var på grym rabatt med Benify. Packades upp och installeras igår, varpå man bjöds på ett underbart slutresultat 😅😢.
Har ärende på gång med Samsung nu.

Ingen ersättningsprodukt från Samsung, blev återbetalning istället.
Slog istället till på en LG 77" C3 nu när de gick för ca 20k kr. Visserligen mindre än 85" som det var först men första OLEDen, älskar den! Framförallt fungerar den 😁. Gaming invigdes med lite God of War som sparats till detta 😊.

Väntar fortfarande på hämtning av det trasiga åbäket som står lite i vägen 😅

Visa signatur

Nr 1: Prime X670-P, 7800X3D, Peerless Assassin SE, Fury Beast 32GB 6000MHz CL36, 4070 Ti Super, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, North.
Nr 2: B550-A Pro, 5700X, Hyper 212 Evo V2, Vengeance 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebskiii:

Hur känns den än så länge? Har varit så fruktansvärt jäkla sugen på en Embody så länge men prislappen svider hårt..

Ett gott första intryck efter ca 40 minuter av användning. Typ inget att klaga på.
Lumbarstödet sitter någon centimeter lägre än vad jag personligen skulle ha önskat men men.

Får se vad hur ryggen och rumpan mår efter 12 timmar / 1 vecka / 1 månad

Permalänk
Medlem

Ett par Dali Rubicon LCR och en NAD M10 V2
Hade egentligen bara tänkt köpa ett par Bluesound Flex 2i till sovrummet för poddlyssnande men både Rubicon LCR och M10 är utgående och Hifiklubben hade rätt bra rabatter på dem så blev sugen på att testa iom att M10 kan agera front i en Bluesound Hembio-setup med Flex som surroundhögtalare.

Ska väl sägas att de fortfarande är lite under utvärdering. Höll på att slita mitt hår för att få till hembiogruppen i BluOS-appen. Vet inte hur många factory resets av bakhögtalarna (Flex) som behövdes innan de blev kompisar.

Lägg därtill att subben va ”död”. Krävs att man kör Dirac för att den ska vakna. Nu vill man såklart köra Dirac då det är en stark selling point för M10, men tycker det är ganska kasst ändå att inte Sub out funkar direkt utan rumskalibrering.
Positivt är iaf att Dirac funkar väldigt bra. Licens medföljer för Lite-versionen. Går att uppgraderas till full range vilket känns som en vettig peng att lägga.

Vart även en Shield häromveckan, men den åker tillbaka. Tycker UI va rörigt, och Kodi är inte tillräckligt slipat för att välja framför Zidoo eller Apple TV med Infuse. Upplevde dessutom ett antal buggar. Vissa streamingappar fungerar bättre än andra. Hög tid för Nvidia att spotta ur sig en ny Shield.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Ljud: M&K | Antlion Kimura Duo | Airpods Pro |
Bild: Sony X95L 85” | Alienware AW2723DF
Media: Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av vulpix:

Ett gott första intryck efter ca 40 minuter av användning. Typ inget att klaga på.
Lumbarstödet sitter någon centimeter lägre än vad jag personligen skulle ha önskat men men.

Får se vad hur ryggen och rumpan mår efter 12 timmar / 1 vecka / 1 månad

Du får gärna återgå till tråden när du testat lite mer!

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem

Kunde inte låta bli när jag såg dessa Displate-metallposters begagnat. Nostalgi overload och är i valet och kvalet om var de ska monteras upp 😁

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Blev en C3 77" med en kartong som tv-bänk tills vidare

Permalänk
Medlem

Köpte en Ewheels scooter & hade en månad. Vilket PISS. Köp INTE från Ewheels. De har köpt sidan om man googlar typ "bästa elscooter 2024".

Sålde & köpte en rejäl jäkel. Larm från Amazon är påväg, dessutom kittad med SmartTag2 om den skulle få fötter.

Detta är Kukirin G2 Master.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Blivit lite torsk på Lego på senare tid.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

https://i.ibb.co/C6tGwjj/20240802-164231.jpg

https://i.ibb.co/f0P8Hbx/20240803-150927.jpg

https://i.ibb.co/48SYFvx/20240803-185630.jpg

Köpte en Ewheels scooter & hade en månad. Vilket PISS. Köp INTE från Ewheels. De har köpt sidan om man googlar typ "bästa elscooter 2024".

Sålde & köpte en rejäl jäkel. Larm från Amazon är påväg, dessutom kittad med SmartTag2 om den skulle få fötter.

Detta är Kukirin G2 Master.

Får man fråga 3 saker:
1: vart köpte du den?
2: Hur mycket gav du för den?
3: Är du nöjd?
🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Får man fråga 3 saker:
1: vart köpte du den?
2: Hur mycket gav du för den?
3: Är du nöjd?
🙂

https://kugoo.eu/products/kukirin-g2-master-all-terrain-elect...

Tror koden " HOLLYWOOD50 " fortfarande funkar för 50 euro off.

Kostade 9997kr efter valutaomvandlingen vid köpet.

Mycket nöjd. Ska plugga en kortare tid (ca ett halvår tror jag) i Lund. Så kommer pendla med tåg från HBG till Lund. Förhoppningsvis blir det inte klabb med scootern, tex att ta den på tåget (går som cykel, är gratis & tillåtet). Visst väger den typ 35kg, men att åka på en scooter såsom E-wheels skit med deras smala däck räcker med ett litet hål i marken så flyger man över.

Inte nog med att denna känns stabilare & säkrare, men bra mycket roligare. Blev lite terrängkörning i en skog igår, inga problem. I backar kör man igång dualmode (båda motorerna) så är backarna en cakewalk.

Visa signatur

@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

https://kugoo.eu/products/kukirin-g2-master-all-terrain-elect...

Tror koden " HOLLYWOOD50 " fortfarande funkar för 50 euro off.

Kostade 9997kr efter valutaomvandlingen vid köpet.

Mycket nöjd. Ska plugga en kortare tid (ca ett halvår tror jag) i Lund. Så kommer pendla med tåg från HBG till Lund. Förhoppningsvis blir det inte klabb med scootern, tex att ta den på tåget (går som cykel, är gratis & tillåtet). Visst väger den typ 35kg, men att åka på en scooter såsom E-wheels skit med deras smala däck räcker med ett litet hål i marken så flyger man över.

Inte nog med att denna känns stabilare & säkrare, men bra mycket roligare. Blev lite terrängkörning i en skog igår, inga problem. I backar kör man igång dualmode (båda motorerna) så är backarna en cakewalk.

Har ju kollat på vsett 10+, men skräms av alla skräckupplevelser man läser om med folks däckproblem. Är ju van att köra med en betydligt billigare g30 som är tubeless och knappt går att få punka på. Har rullat snart i 700 mil utan problem med nåt av däcken.
Vore perfekt om det fanns nån form av liknande, fast breda däck, som g30's fast till en scooter som ser ut som din. Verkar inte finnas....

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Rekordmedlem

Eftersom det är ett sånt tjat om de icke existerande versionsnummren på hdmikablar så köpte jag i stället helt enkelt en versionsnummerlös men certifierad ultra high speed kabel.
Det blev visserligen ingen AOC den här gången men det är en aktiv kabel så man måste koppla den åt rätt håll men då fungerar den vad än jag vill trycka igenom den. Bild på det viktigaste först så att folk förhoppningsvis lär sig vad som är det viktigaste för att det bara ska fungera

Och nej den var inte heller särskilt dyr, 169 kr för en 3m problemlös och versionslös kabel.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Fick hem en låda från Ikea idag.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebskiii:

Du får gärna återgå till tråden när du testat lite mer!

Nu efter helgen så har stolen mjuknat upp lite och min kropp har vant sig, en extremt skön stol att sitta i 12+ timmar om dagen.
Kan inte rekommendera den mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Har ju kollat på vsett 10+, men skräms av alla skräckupplevelser man läser om med folks däckproblem. Är ju van att köra med en betydligt billigare g30 som är tubeless och knappt går att få punka på. Har rullat snart i 700 mil utan problem med nåt av däcken.
Vore perfekt om det fanns nån form av liknande, fast breda däck, som g30's fast till en scooter som ser ut som din. Verkar inte finnas....

Körde E-wheels med punkteringsfria däck. Ingen stötdämpare fram. Det var ultrapiss, gick inte ens att skutta upp för trottoarkanter..

Men nu är det vanliga gummidäck på denna + dämpning bak & fram. Men det är ju en del utav det. Punka kan du få på din cykel eller bil också, allt handlar om tur.

Vsett är dock ultradyrt märke. Glöm inte tänka på vikten heller om du köper en sån här maskin!

Visa signatur

@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det blev visserligen ingen AOC den här gången men det är en aktiv kabel så man måste koppla den åt rätt håll men då fungerar den vad än jag vill trycka igenom den.

Nyfiket ställer jag då frågan hur man ser vad som är rätt håll? På bilder ser båda ändar identiska ut.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2