Följ Black Week på SweClockers

17 000 spelar Valves osläppta spel

Permalänk
Melding Plague

17 000 spelar Valves osläppta spel

Deadlock – ett spel som Valve ännu inte officiellt har tillkännagivit – nådde i helgen en topp på 16 947 spelare på Steam.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Om någon har en invite och vill dela sig skulle det vara oerhört uppskattat. ❤️

Edit: har fått en inbjudan tack vare denna fantastiska gemenskap här på SweC.

Visa signatur

12900K | 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Med nästan 17 000 betatestare är det något förvånande att inte fler skärmdumpar och skärminspelningar från spelet har läckt under sommaren, men kanske har antalet ökat kraftigt den senaste tiden och då kan fler läckor komma snart.

Kryllar med videos på Youtube.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Klappkossa5000:

Kryllar med videos på Youtube.

Det är chat gpt som skriver anders artiklar, så inte konstigt att det blir lite tokigt ibland. 😁

Permalänk
Medlem

Spelet ser ju för fasen 10 år gammalt ut redan.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Source 2 motorn är väl 10 år gammal nu?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Trodde de va TF2 först. xD

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Skypad 4.0 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Många av de spel med bäst grafik är också mest skit. Något att ha i åtanke.

Permalänk
Medlem

Kul spel än så länge!

Permalänk
Medlem

Det är intressant att de försöker att patentera Deadlock ordet.

Det finns redan ett gammalt spel som heter så

https://store.steampowered.com/app/328440/Deadlock_Planetary_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det är chat gpt som skriver anders artiklar, så inte konstigt att det blir lite tokigt ibland. 😁

Han har inte betalt heller för att korrigera felaktigheter i sina artiklar.
Sämst.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Skrivet av Molotov:

Han har inte betalt heller för att korrigera felaktigheter i sina artiklar.
Sämst.

Har någon av er klickat på skicka in en rättelse, eller gnäller ni bara? 😀 (Jag har inget mot lite gnäll, jag formligen frodas i gubbgnällstråden, men jag tycker ändå att den hårfagre skribenten förtjänar en ärlig chans till botgöring 🙂)

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Alltså herre gud ett till spel i den här stilen. Sjuk dejavu känsla när man kollar på gameplay. Tänker inte äns röra spelet med en pinne.

Och då är jag förövrigt helt Valve frälst och spelat vart ända spel dom släppt sen sent 90-tal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Alltså herre gud ett till spel i den här stilen. Sjuk dejavu känsla när man kollar på gameplay. Tänker inte äns röra spelet med en pinne.

Och då är jag förövrigt helt Valve frälst och spelat vart ända spel dom släppt sen sent 90-tal

Har spelat Deadlock en hel del (haft access i två månader ungefär) och det är inte ett dugg som någon annan hero shooter om det är det du tänker på. Spelet är ett MOBA fast i tredjeperson, inte en vanlig hero shooter.

Visa signatur

R7 5800X3D | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | EVGA RTX 3070 FTW3 | Samsung 980 Pro 2TB

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Trodde han kopierade artiklar direkt till Google translate med tanke på ord-för-ord liknelse.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Har spelat Deadlock en hel del (haft access i två månader ungefär) och det är inte ett dugg som någon annan hero shooter om det är det du tänker på. Spelet är ett MOBA fast i tredjeperson, inte en vanlig hero shooter.

Hur står det sig mot Smite, om du kört det? Det är ju också en 3rd person MOBA.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Har någon av er klickat på skicka in en rättelse, eller gnäller ni bara? 😀 (Jag har inget mot lite gnäll, jag formligen frodas i gubbgnällstråden, men jag tycker ändå att den hårfagre skribenten förtjänar en ärlig chans till botgöring 🙂)

Jag har skickat in rättelser några gånger utan respons. Övriga skribenter har dock varit tacksamma eller åtminstone argumenterat.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Jag har skickat in rättelser några gånger utan respons. Övriga skribenter har dock varit tacksamma eller åtminstone argumenterat.

Ok, då riktar jag högaffeln mot skribenten istället för dig 👌

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Det är intressant att de försöker att patentera Deadlock ordet.

Det finns redan ett gammalt spel som heter så

https://store.steampowered.com/app/328440/Deadlock_Planetary_...

Det är inte "patent", utan varumärke. Företaget som utvecklade det spelet har inte kvar rätten till varumärket "Deadlock" när det gäller mjukvara. Använder man inte sitt varumärke så kan det förfalla och bli tillgängligt för andra att använda. (Och dessutom så gick Accolade i konkurs år 2000, så det är inte direkt som att de kommer försvara det varumärket )

Söker man i varumärkesdatabasen i USA så hittar man denna från deras varumärkesansökan på 90-talet.

Sen ser man även att Valve har lämnat in en varumärkesansökan på Deadlock tidigare i år

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

1 kvintiljon $ + 14-20år...

Permalänk
Medlem

Half-Life: Deadlock alltså? 😂

Permalänk
Skrivet av icogniito:

Skulle du kunna bjuda på en inbjudan? 🙂

Permalänk
Medlem

Om jag förstår rätt så har man obegränsat med invites om man väl får access? I så fall hade jag verkligen uppskattat en invite av någon vänlig själ där ute ❤️

Permalänk
Redaktion
Skribent

Hej alla trådskrivare! Vill förtydliga att jag varken använder någon översättare eller låter ChatGPT skriva åt mig 😅

Varför några meningar kan uppfattas som direktöversatta är jag osäker på, men antar att jag kan försöka skriva något ledigare. Ibland kan det nog handla om tidspress, men det är ju ingen bra ursäkt för att inte korrläsa ordentligt, så tack för ärlig återkoppling 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av alundberg:

Hej alla trådskrivare! Vill förtydliga att jag varken använder någon översättare eller låter ChatGPT skriva åt mig 😅

Varför några meningar kan uppfattas som direktöversatta är jag osäker på, men antar att jag kan försöka skriva något ledigare. Ibland kan det nog handla om tidspress, men det är ju ingen bra ursäkt för att inte korrläsa ordentligt, så tack för ärlig återkoppling 🙂

Fantastiskt att se dig i forumet. Folk har börjat skämta om att du är en bot/ai eftersom du inte interagerat med folk i forumet och svarat på kritiken. Självklart är du en människa (precis som alla robotar skulle säga)

Permalänk
Redaktion
Skribent
Skrivet av medbor:

Fantastiskt att se dig i forumet. Folk har börjat skämta om att du är en bot/ai eftersom du inte interagerat med folk i forumet och svarat på kritiken. Självklart är du en människa (precis som alla robotar skulle säga)

Ja det slog mig också att det är just vad en robot skulle säga för att försöka undgå upptäckt. Skämtade med @Enviro om att jag kan gå in i kommentarerna på varje artikel jag har gjort och skriva "jag är inte en bot" vid exakt samma klockslag varje dag, se hur lång tid det skulle ta folk att upptäcka det 🤡

Har inte varit i forumet mer än några enstaka gånger, vilket ärligt bara beror på att jag inte har tid. Jobb, barn, hus, trädgård – det blir inte mycket över av den varan liksom.

Vad gäller kommentarer och konstruktiv kritik läser jag och svarar på de flesta rättelser, om ingen på redaktionen har hunnit före, och om någon @:ar mig här skulle jag nog se det och svara.

Permalänk
Skrivet av Massy:

Många av de spel med bäst grafik är också mest skit. Något att ha i åtanke.

Iaf sant när det är multiplayer. Blir lixom inte bra med suggor osv i ett tävlingsinriktat spel.

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk
Medlem

Väldigt roligt spel, har helt ersatt Dota för mig. Liknar Dota mer än Tf2 eller Overwatch. Om någon vill ha en invite så skicka ett Meddelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Hur står det sig mot Smite, om du kört det? Det är ju också en 3rd person MOBA.

Det är väldigt annorlunda, skulle säga att smite är som första doom, det ser ut som 3d men spelmässigt är det fortfarande 2d, deadlock är ett 3d moba helt och hållet, mapen har vertikalitet och det är en del av gameplayn.

Visa signatur

R7 5800X3D | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | EVGA RTX 3070 FTW3 | Samsung 980 Pro 2TB

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Det är väldigt annorlunda, skulle säga att smite är som första doom, det ser ut som 3d men spelmässigt är det fortfarande 2d, deadlock är ett 3d moba helt och hållet, mapen har vertikalitet och det är en del av gameplayn.

Låter riktigt lovande! Blir nog att prova när det släpps

Visa signatur