Är jag dum? (Eller hur man ansluter mittled till Philips hue)
Köpte mig ett gäng Ikea mittled med drivarna trådfri för trådlös styrning.
Läste mig till på internet att man ska påbörja sökningen i Philips hue appen och sedan dra ur strömsladd till drivarna sex gånger. Och då ska den dyka upp i sökningen i hue appen.
Nu har jag gjort det orimligt många gånger på båda drivarna och inte en enda gång har något dykt upp.
Så, är jag dum? Har jag missat att köpa något som behövs? Eller fungerar det inte att ansluta till Philips hue längre? Eller är de trasiga?
IKEA borde dokumentera sina smarta produkter lite mer ingående, det är inte en BILLY bokhylla vi pratar om. Speciellt när man tar alla varianter i beaktande, T.ex. rörelseensorer som skall styra två lampor samtidigt med den vanliga knappstyrningen. Det rusar snabbt iväg till en mindre IQ-test.
Tittar du på drivaren (som jag antar är Trådfri) så finns det ju ett hål märkt RESET, stick in ett gem och tryck på knappen därinne (möjligen att den behöver hållas nere ett par sekunder).
Tittar du på drivaren (som jag antar är Trådfri) så finns det ju ett hål märkt RESET, stick in ett gem och tryck på knappen därinne (möjligen att den behöver hållas nere ett par sekunder).
Ah, jag var alltså dum. Snöade in så hårt på att leta lösning på internet så glömde av att faktiskt titta på drivaren.
Fungerade alldeles utmärkt med en gång att lägga till dem i philips hue när man startade sökningen i appen och sedan höll in reset knappen i fem sekunder.