Följ Black Week på SweClockers

Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Skrivet av maniac:

Ibland har man tur. Hittade en Harlequin Crest och en Spear of Lycander från Uber bossar igår.
Lyckades att ta Lilith för en tredje Spark. Så skrotade Lycanders spjut och craftade en ‍Tyrael's Might.

Nu återstår utmaningen att får rätt masterworks, lär ta både tid och guld, men det är väl ett lyxproblem då det går fint att farma T7 hordes (LS Sorc)

Ta Lilith med min whirlwind barbar skulle jag vilja göra. Men klarar ej av det. Bara det som fattas, sen har även jag 3 st sparks. Körde vanliga Duriel ett gäng ggr i förgår. Då fick jag ‍Tyrael's Might 2 ggr. Så hade jag lyckats med att ta Lilith, så hade jag kunnat skrota den ena rustningen och göra en ny jag med.

Har bara lyckats ta Lilith en enda gång. Det var när jag körde som Ball-lightning sorc. Det gick riktigt fort att få ner Lilith, innan hon började med sina dumheter att kasta "grejer" på marken, så man tvärdör.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumplantation:

Ta Lilith med min whirlwind barbar skulle jag vilja göra. Men klarar ej av det. Bara det som fattas, sen har även jag 3 st sparks. Körde vanliga Duriel ett gäng ggr i förgår. Då fick jag ‍Tyrael's Might 2 ggr. Så hade jag lyckats med att ta Lilith, så hade jag kunnat skrota den ena rustningen och göra en ny jag med.

Har bara lyckats ta Lilith en enda gång. Det var när jag körde som Ball-lightning sorc. Det gick riktigt fort att få ner Lilith, innan hon började med sina dumheter att kasta "grejer" på marken, så man tvärdör.

Ja, fas 2 är helt klart mest utmanande. Hoppas du löser det

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av maniac:

Ja, fas 2 är helt klart mest utmanande. Hoppas du löser det

Det löste sig, kniven (joonah#2193) här i forumet hjälpte mig. Han har en sjukt bra build jämfört med min måste jag säga.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem

Det löste sig, kniven (joonah#2193) här i forumet hjälpte mig. Han har en sjukt bra build jämfört med min måste jag säga.

Ja, han hjälpte mig också. Min build kändes som om jag var på lvl 25 i jämförelse.
Jäkligt trevlig att prata med också.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Skrivet av Mono:

Ja, han hjälpte mig också. Min build kändes som om jag var på lvl 25 i jämförelse.
Jäkligt trevlig att prata med också.

Trevligt att lira med er bägge också! Ja lightning spear sorc är helt galen denna säsong.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

Hur är det egentligen när man spelar via gamepass, ingår expansionen där eller måste man köpa den separat?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Trevligt att lira med er bägge också! Ja lightning spear sorc är helt galen denna säsong.

Kul!
Jag kör en Chain Lightning Sorc nu när jag levlar upp, snart level 90! Tycker du att jag ska byta till Lightning Spear? Saknar lite single damage
Vad kör du mer för Skills i builden? Går det att se online någonstans som på wow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

Kul!
Jag kör en Chain Lightning Sorc nu när jag levlar upp, snart level 90! Tycker du att jag ska byta till Lightning Spear? Saknar lite single damage
Vad kör du mer för Skills i builden? Går det att se online någonstans som på wow?

https://maxroll.gg/d4/build-guides/lightning-spear-sorcerer-g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

Kul!

Den frågan är lite klurig, jag bytte när jag var runt lvl 90 också och skadan gick definitivt upp, men lightning spear är ganska stökig att spela innan man har en hyffsad factured winterglass och en shako. När man väl får builden på plats kan man i princip bara hålla in lightning spear skillen och till och från trycka på sina aromors så dör allt rätt enkelt.

Jag följde maxrolls guide som är länkad i posten ovan till att börja med sen har jag testat lite olika varianter som Rob2628 har "tagit fram".

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emtek:

Hur är det egentligen när man spelar via gamepass, ingår expansionen där eller måste man köpa den separat?

Måste köpa.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Jag försöker få en Andariel hjälm nu. Vill testa nya hybrid builden mellan Lightning spear och Chain lightning. Men behöver som sagt en Andariel för att få till mana regen.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Den frågan är lite klurig, jag bytte när jag var runt lvl 90 också och skadan gick definitivt upp, men lightning spear är ganska stökig att spela innan man har en hyffsad factured winterglass och en shako. När man väl får builden på plats kan man i princip bara hålla in lightning spear skillen och till och från trycka på sina aromors så dör allt rätt enkelt.

Jag följde maxrolls guide som är länkad i posten ovan till att börja med sen har jag testat lite olika varianter som Rob2628 har "tagit fram".

Tack för tips och info! 🤩

Permalänk
Medlem

Har speccade till lightning spear nu och jäklar vilken skillnad även om jag inte har någon shako eller så. Hade det mesta som jag behövde liggande i stashen. Susade igenom Pit 100 precis.

Edit: Och där tog jag Hordes på T7!

Visa signatur

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

Tack för tips och info! 🤩

Skrivet av Mono:

Har speccade till lightning spear nu och jäklar vilken skillnad även om jag inte har någon shako eller så. Hade det mesta som jag behövde liggande i stashen. Susade igenom Pit 100 precis.

Edit: Och där tog jag Hordes på T7!

Ett annat tips är att ställa in "hold all" under Options -> Gameplay -> Skill Toggle Behaviour och sen binda lightning spear till 1 eller dylikt och hålla den inne konstant, då kommer lightning spears att kasta automatiskt så fort den blir tillgänglig och man får ut fler conjurations.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Ett annat tips är att ställa in "hold all" under Options -> Gameplay -> Skill Toggle Behaviour och sen binda lightning spear till 1 eller dylikt och hålla den inne konstant, då kommer lightning spears att kasta automatiskt så fort den blir tillgänglig och man får ut fler conjurations.

Är det inte så att "Num Lock" fungerar som i diablo 3. Har inte spelat på ett tag men senas så funkade det lika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle_1:

Är det inte så att "Num Lock" fungerar som i diablo 3. Har inte spelat på ett tag men senas så funkade det lika.

Mycket möjligt, har tenkeyless så kan inte prova

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

Håller på och levlar gubbe nr 3. Gjorde en till Sorc, gör det endast för material/resplendit spark. Men kör en "casual" Chain lightning build. Följer halvdant en guide typ. Men jag har 23 ranks i chain lightning, det är ett personbästa. haha

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Håller på och levlar gubbe nr 3. Gjorde en till Sorc, gör det endast för material/resplendit spark. Men kör en "casual" Chain lightning build. Följer halvdant en guide typ. Men jag har 23 ranks i chain lightning, det är ett personbästa. haha

Måste vara det mest ineffektiva sättet att få sparks..

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Allt är relativt. Det är en garanterad spark + boss material. Har bara 1 mythic som jag kan göra mig av med. Och turen med drops har inte varit på topp senaste tiden. Så med denna, så behöver jag bara en ny mythic, så kan jag crafta den jjag är ute efter. Ifall den inte droppar innan dess.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av trattjaevel:

7-8h för en garanterad spark är ändå ganska okej. I stället för att samla material för att köra andariel och duriel och hoppas på ett dropp.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lellebror:

7-8h för en garanterad spark är ändå ganska okej. I stället för att samla material för att köra andariel och duriel och hoppas på ett dropp.

Samt man får en till gubbe att spela om man vill

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Snart kommer jag fan ge upp det här jävla spelet, så jävla trist att göra om masterworking 18 gånger på min nya pilbåge utan att ens få första uppgraderingen rätt….
Så jävla kul är det inte att farma och farma och farma för att sen bränna allt på att få +dexterity….

Ne, nu går jag å badar istället

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lellebror:

Tror jag har ish 30h innan jag kände mig klar med denna season.. Har väl fått en 10+ mythics.. RNG är alltid RNG men bossmaths har inte varit svåra att få tag i och eftersom alla Tourmented bossar du har samma chans för mythics anser jag det är rätt lätt att farma dem. Styganstones får man i oändlighet så att använda bossmaths till annat än tourmented bossar är ren idioti.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem

Satt och körde lite uberbossar nyss på druiden, fick som vanligt melted heart, letar efter andariel's visage till roguen, tänkte jaha bara 3 till då för att crafta.
Droppade 3 till melted, sen kom andariel's visage, och bossen efter det kom en till andariel's visage....
Totalt 8st på 1 timme, RNG ibland alltså

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Jag måste göra något grundläggande fel med det här spelet om jag läser att folk är klar med säsongen på 30 timmar.

Jag har 600 timmar och började S2. Denna säsong slutar som den innan. Hyffsat build, blir otålig när jag kommer till typ pit 70 / hordes 5 , gör om , salvage grejer och sen blir allt bara pannkaka och jag hamnar hos pit 50 och hordes 4 . Nya tag i oktober. Jag är klar för den här gången. .

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

Tror jag använde all min tur i Diablo 3 när det gäller RNG. Har kört hur många lvl 200 überbossar som helst utan en enda mythic. Smälter ner dom på 15-20 sekunder så det går ju snabbt.
Orkar inte hålla på med trade då det är så jäkla bökigt att skriva på konsol. Ser fram mot looking for group sen i expansionen.

Så, nu har jag gnällt av mig lite.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Tror jag använde all min tur i Diablo 3 när det gäller RNG. Har kört hur många lvl 200 überbossar som helst utan en enda mythic. Smälter ner dom på 15-20 sekunder så det går ju snabbt.
Orkar inte hålla på med trade då det är så jäkla bökigt att skriva på konsol. Ser fram mot looking for group sen i expansionen.

Så, nu har jag gnällt av mig lite.

Jag hae inte vågat mig på trading i spelet.
Sen kanske jag inte är så inbiten d4 spelare.
Så bryr mig inte tillräckligt mycket för det.

Allt går bara till salvage, eller lägger i stashen till framtida build.

Så länge jag har kul och hittar bättre loot så är jag nöjd.

Goblin festen var mycket underhållande
Aldrig sett så mycket på loot på skärmen 😂

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | ASUS Chakram X Ori | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Jag är så kluven till att goblins är så vanliga nuförtiden. Kommer fortfarande ihåg den första goblinen som öppnade en portal till vaultet med massa loot o guld. Herregud, man blev så påtänd så man inte kunde sova på flera veckor 🤣 har fortfarande våta drömmar om den gången.
Nuförtiden kan man tom springa förbi dom för man har annat o göra...

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

Jag är så kluven till att goblins är så vanliga nuförtiden. Kommer fortfarande ihåg den första goblinen som öppnade en portal till vaultet med massa loot o guld. Herregud, man blev så påtänd så man inte kunde sova på flera veckor 🤣 har fortfarande våta drömmar om den gången.
Nuförtiden kan man tom springa förbi dom för man har annat o göra...

Jo, det var innan denna festen kom..
Nu jagar efter dem, mycket bättre loot, guld etc.

Men visst jag saknar också guld portalen

Men kommer säkert i framtiden, trodde helt ärligt den skulle dyka upp nu under goblin festen.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | ASUS Chakram X Ori | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Det är säkert inget problem med att göra en trade. Har också gjort mycket salvage men försöker spara det som är värt något. Ja, det är galet mycket goblins nu.

Visa signatur