Dreamcast-inspirerad mini-PC surfar på retrovågen

Permalänk
Melding Plague

Dreamcast-inspirerad mini-PC surfar på retrovågen

Utvecklaren av Emudeck, en populär multiemulator för Steam Deck, har lanserat en Indiegogo-kampanj för att släppa Emudeck Machine.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Synd att det finns knappt lagliga tillväga gångar att få spelen digitalt:/

Permalänk
Medlem

Bara 28 backers, och över 8000kr för EM2, känns inte som överdrivet mycket för pengarna? Jag kanske är snål…

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Bara 28 backers, och över 8000kr för EM2, känns inte som överdrivet mycket för pengarna? Jag kanske är snål…

Nä, själva CPUn kostar 1300kr, skulle tro att halva priset för moderkort, RAM, SSD och Wifi-modul också. Så frågan är om skalet verkligen är värt typ 4000kr...

Permalänk
Medlem

Då bygger jag hellre en minidator på ASRock x600

Permalänk

från CAD till CE märkt i Oktobor.

Permalänk
Medlem

Tuff design.
Men känns inte särskilt prisvärt.

Sen är det ju risk med crowdfunding också att man vet inte om man får någon produkt i slutändan eller om det bara är ambition och tomma löften.

Sen kostar "EM2 EU VAT Inc | Early Bird" Kr 8,623 SEK

Om man istället väljer sin Steam Deck
512 GB OLED - 569,00€
1 TB OLED - 679,00€

679€ ~ 7747 SEK

Om jag ska köpa någon Linux gaming pryl så hade jag hellre köpt en Steam Deck OLED.
Det är väl möjligt att koppla Steam Deck till TV och köra separat handkontroll ?
Så det blir lite som Nintendo Switch, att man kan välja mellan att köra portabelt eller dockat.
Samt att Steam Deck och SteamOS och Valve känns som det är något mer beprövat/pålitligt än slumpvis indigogo startup.
Samt att Steam Deck är billigare.