Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

För att förtydliga så ingen stackare missar detta. HD2 kräver lite fokus att upptäcka.

Hur menar du nu, det har ju skrivits hur mycket som hellst om spelet i något halvår.
Både bra och mindre bra grejer. Slagit rekord på Steam etc, långt ifrån okänt spel

Nu spelar jag Black Myth Wukong

Permalänk
Medlem

Deus Ex: Human Revolution (PC).

Har haft det här spelet i mitt Steam-bibliotek länge nu och har börjat spela det vid flera tillfällen utan att komma speciellt långt. Men nu kände jag att det var dags att ge sig på det igen, och den här gången faktiskt spela igenom hela.

Permalänk
Medlem

Hogwarts Legacy, seg start men hoppas det tar sig.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Blev en runda Crysis efter processor byte 😅

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 5800X
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Deus Ex, det första.
Har aldrig spelat det men har haft det liggande i steam-biblioteket i flera år.
Kul är det, men svårt.

Permalänk
Medlem

Gimmick 2, göteborgstudio som gjort det och på nåt vis så lyckas de göra samlandet och letandet intressant(en del tänkande och hur ska man ta sig dit) efter att ha spelat genom och kört slutbossen, lär lira vidare och köra mer helt klart!

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Space Marine II.
Det finns space marines, motorsågs-svärd och stora pangare. Jag är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaibuf:

Plockat upp Diablo 2 igen, kör HC single player self found denna gång. Har som mål att klara hell på HC med alla karaktärer

Annars blir det lite Dark and Darker till och från.

Vad dog du av? Soul flayers/Bone fetish i act 3 eller våra herrar i act 5 som våldtar folk med lightning?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | 64GB G.Skill Trident Z Royal | 7900 XTX | Asrock Nova X870E

Permalänk
Medlem

Stardew Valley min-max rundor.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Tiny Tinas wonderland. Irriterande nog hittar jag bara 21 av 22 loot cubes i overworld

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Baldurs Gate 3. Ska köra om sista bossfajten utan att förlora någon karaktär och sen epilogen som jag inte har kört innan.

Förlorade Astarion förra gången och så får spelet inte sluta! 😭

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | AOC 27" AG276QZD2 | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Hur menar du nu, det har ju skrivits hur mycket som hellst om spelet i något halvår.
Både bra och mindre bra grejer. Slagit rekord på Steam etc, långt ifrån okänt spel

Nu spelar jag Black Myth Wukong

Ingen aning, var i en helt annan värld. Tyvärr dricker jag för mycket ibland.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | 64GB G.Skill Trident Z Royal | 7900 XTX | Asrock Nova X870E

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Vad dog du av? Soul flayers/Bone fetish i act 3 eller våra herrar i act 5 som våldtar folk med lightning?

Archers i the pit hell med fanaticism. Trodde för starkt på mig själv och blev girig, skulle redan lämnat gamet när mitt HP gick ner på 20% i ett ögonblick.

Permalänk
Medlem

Total war: Warhammer 3... Får inte till det överexpanderar sen kommer någon fullstack och man hinner inte tillbaks i tid. Men du har uppdrag som du måste göra inom visst intervall så det är knivigt. Sen är jag tydligen helt usel i striderna. Jag vill minnas i tidgare total war lir så var det alltid bättre göra slagen själv men det blir bara pyrriska segrar om jag själv ska stå för strategin. Delvis pga det är mer luddigt vilka enheter som är bra mot vad med all phantasy men man tror sig ju ha lärt sig något av tidigare warhammer lir. Nu minns jag inte jag kanske körde dem på easy med och har förträngt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Unreal Tournament 4

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600MHz CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Började lira Still Wakes the Deep idag via Gamepass på Series-X.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | AOC 27" AG276QZD2 | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Många år senare men Cyberpunk 2077. Spelade igenom det utan Phantom Liberty och när jag var klar så körde jag om det direkt med DLC installerad. Riktigt bra och kul spel även om vissa buggar fortfarande irriterar mig ibland.

Visa signatur

| 9800X3D | 3080 |

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Blev precis klar med storyn Star Wars Outlaws. Känns verkligen som ett 7 av 10-spel. Världen är ju svinhärlig, men gameplay blir rätt repetitivt. Bra story, men det känns som att allt krut sparades till sista uppdraget.

Permalänk
Medlem

Jag kröp till korset och köpte Baldur's Gate 3 på Steam när det var lite rabatt nyss. Perfekt eftersom jag är nära slutet på FFVII remake, som jag för övrigt tycker om.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av doomas:

Jag kröp till korset och köpte Baldur's Gate 3 på Steam när det var lite rabatt nyss. Perfekt eftersom jag är nära slutet på FFVII remake, som jag för övrigt tycker om.

Oh, härligt att ta sig an Baldurs! Otroligt spel.

Permalänk
Medlem

Testar khorne nu. Sägs va op nr ett Och det verkar stämma. Känns närmast oslagbara då du inte desperat behöver ha någon ekonomisk bas så länge du har någon att mucka gräl med.

34 turer in misslyckas jag med det här är det nog bara lägga ned.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Efter ett speluppehåll sedan i april då jag spelade Outer Worlds så har jag nu börjat spela Elder Scrolls Online. Finns så enormt mycket content lämpat för singelplayer. Stros M'Kai är riktigt snyggt dagtid. Gillar utmaningen att hoppa in dungeons som egentligen är för flera spelare och se hur långt man kommer 😃

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Efter mycket velande, funderingar, nedstämdhet, dåligt väder och annat så valde jag att Starta upp World of Warcraft för första gången på säkert 6-7 år minst....."feels good to be home"!

Permalänk
Medlem

Spelar Rise of the Tomb Raider samt Helldivers 2, perfekt att hoppa mellan dessa två spel beroende på sinnesstämning

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Spelade CS 1.6 för första gången på 5+ år och CS2 för första gången.

Blev bannad efter ~30 minuter på nån random svensk 1.6-server ("Goa Gubbar-nånting", Jomenvisst) och efter ~60 minuters Death Match i CS2 blev jag votekickad av oklar anledning.

Efter det kände jag att mitt CS-äventyr var slut för denna gången, tar vi nya tag 2029!

Fan va singelplayerspel är underskattat...

Skrivet av SnowgubbeN:

Efter mycket velande, funderingar, nedstämdhet, dåligt väder och annat så valde jag att Starta upp World of Warcraft för första gången på säkert 6-7 år minst....."feels good to be home"!

Har själv haft "nostalgi anfall" gällande WoW senaste veckan. Jag har dock inte spelat retail sen BfA (helt hoppat över både Shadowlands och Dragonflight) och har tittat lite när bl.a. Asmongold spelar TWI, och problemet är att jag inte alls känner igen mig i det WoW jag ser framför mig, mao det WoW jag är nostalgisk på att spela finns inte längre. Namnet är samma men innehållet är helt annorlunda.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Spelade CS 1.6 för första gången på 5+ år och CS2 för första gången.

Blev bannad efter ~30 minuter på nån random svensk 1.6-server ("Goa Gubbar-nånting", Jomenvisst) och efter ~60 minuters Death Match i CS2 blev jag votekickad av oklar anledning.

Efter det kände jag att mitt CS-äventyr var slut för denna gången, tar vi nya tag 2029!

Fan va singelplayerspel är underskattat...

Har själv haft "nostalgi anfall" gällande WoW senaste veckan. Jag har dock inte spelat retail sen BfA (helt hoppat över både Shadowlands och Dragonflight) och har tittat lite när bl.a. Asmongold spelar TWI, och problemet är att jag inte alls känner igen mig i det WoW jag ser framför mig, mao det WoW jag är nostalgisk på att spela finns inte längre. Namnet är samma men innehållet är helt annorlunda.

Håller mestadels med!

WoW kommer aldrig att förbli detsamma och jag saknar verkligen den tiden då man satt bänkad med vänner hela nätterna...kände dock att jag var tvungen att få lite flashbacks, men som du nämner så är det mycket som är annorlunda idag tråkigt nog.

Permalänk

drug lord tycoon

monotont, enkelspårigt men gud vad beroendeframkallande det är trotts det

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Beam.NG Drive är alltid mitt ess i rockärmen men annars så spelas WWZ som är ett grymt underskattat zombie-slaktar FPS (Left For Dead 3 IMHO)

Visa signatur

ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac Mini ITX / AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz / Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 / ASUS GeForce GTX 1660 SUPER DUAL EVO OC 6gb / Asus VG248

Permalänk
Medlem

Jag spelar Satisfactory nu när 1.0 har släppts. Det är en fin hold over till Factorio expansionen kommer

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Nyligen börjat på Dragon Age: Inquisition som mitt första dragon age och hört mycket bra. Verkar otroligt mysigt, både grafik, röster och story för en som föredrar singeplayer rpgs typ witcher 3.