Är Comviq en sån katastrof som det verkar på trustpilot?

Permalänk
Medlem

Är Comviq en sån katastrof som det verkar på trustpilot?

Hej!

Postade på swedroid men prövar även här för fler svar.

Jag har Halebop idag och funderar på att byta till Comviq då jag är sugen på att testa en Oneplus Open och det är dom enda som har den tillgänglig när man köper med abonnemang. Men nu har jag försökt via chat att få tag i dom i flera dagar för att fråga ett par frågor men får bara att jag ska försöka igen senare. Halebop har typ knappt några väntetider alls.

Är Comviq så katastrofala som det verkar när man läser på trustpilot osv? Tänkte att det inte kunde vara så illa men när man inte ens kommer fram på en chat trotts 4-5 försök så börjar jag tro att det stämmer. Vad är era erfarenheter?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Jag har Halebop idag och funderar på att byta till Comviq då jag är sugen på att testa en Oneplus Open och det är dom enda som har den tillgänglig när man köper med abonnemang. Men nu har jag försökt via chat att få tag i dom i flera dagar för att fråga ett par frågor men får bara att jag ska försöka igen senare. Halebop har typ knappt några väntetider alls.

Är Comviq så katastrofala som det verkar när man läser på trustpilot osv? Tänkte att det inte kunde vara så illa men när man inte ens kommer fram på en chat trotts 4-5 försök så börjar jag tro att det stämmer. Vad är era erfarenheter?

Mvh J

Comviq har kundtjänst via telefon också. Testat att ringa Comviq?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Man ska alltid ta Trustpilot och omdömen på andra sidor/tjänster med en nypa salt.

Det är oftast de som är missnöjda som förmödar sig att skriva omdömen, sällan de som är nöjda (om inte företaget aktivt pushar ut länk/enkät till samtliga kunder).

Jag har haft Comviq i väldans massa år och har enbart haft kontakt med dem vid två tillfällen. En gång vid ändring av beställning av ny mobil, vilket gick snabbt och smidigt, en gång när det var fel i deras fakturering (som påverkade alla deras kunder) och då var det extrem kö eftersom att typ alla deras kunder hörde av sig till dem.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk

Jag var kund hos dom i ~25 år men sa upp mobilabonnemanget för att dom ringde i tid och otid för att sälja på mig andra tjänster trots att jag bad dom sluta (arbetade så jag sov dagtid). Till sist vart jag så förbannad så....
Aldrig mer Comviq för mig.

Permalänk
Medlem

Jag har kört Comviq av och till i många år och det enda jag kan klaga på är att deras chatt inte låter en ställa sig i kö om det är för många som försöker använda den. I övrigt har jag faktiskt bara positiva upplevelser av dem.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk

Har kontantkort hos Comviq sen.. 2008 kanske? Inga problem hittills.

Permalänk
Medlem

De har lite underligheter för sig, som t.ex. att app och hemsida visar olika information. De vet om det, men bryr sig inte.
På ett nummer i familjen har vi fria samtal eller 68 min, Ett annat nummer har 19,9 GB data eller 0,6 GB data.

Att ringa till dem och kolla verkar helt hopplöst.

Permalänk
Medlem

Bytte till Comviq för två månader sen, så jag har ganska färska upplevelser av att bli ny kund. Då jag delat abonnemang med morsan så stod hon som ägare på mitt nummer, jag visste detta och planerade att göra en digital överlåtelse så fort det gick. Efter tre misslyckade försök och felmeddelandet "ett okänt fel har inträffat" så ringde vi kundtjänst. Fick tag i dem först efter 4 dagar, och det sades att en felanmälan skulle läggas och att jag skulle bli kontaktad när det var löst. 2 veckor gick, ingen återkoppling. Morsan ringde då upp och får till sig av kundtjänst att "det är redan fixat" och dem lägger på. Problemet var absolut inte fixat, killen kunde bara inte bry sig mindre. Får detta bekräftat av den enda rimliga personen på Comviq jag pratat med sen vi började ta kontakt. Han löser tillslut mitt ärende genom att berätta att bank-id:et måste ha varit aktivt minst en månad för att det ska bli godkänt, vilket var nytt för mig. Men testade och det gick igenom på sekunden. Sammanlagt blev det 15 samtal och 10 försök med kontakt via chatten för att få svar på ett enkelt jävla problem.

Annars är jag nöjd.

Permalänk
Medlem

Min upplevelse är att alla operatörers kundtjänster är rätt värdelösa och man blir jagad lika mycket av oberoende säljare som hävdar att de arbetar hos ens operatör oavsett vilket.

Så jag kör mestadels Comviq på min och sönernas abonnemang, de har oftast schysstast deals på telefoner upplever jag.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Har haft Comviq i flera år nu. Inga problem alls. Har haft kontakt med kundtjänst ett antal gånger, både via chat och telefon. Har funkat tillfredsställande hittills. På Trustpilot gnälls det ju hejdlöst på varenda företag nästan. Alla som är missnöjda skriver, de som inte är missnöjda har ingen anledning att skriva något.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HellmerBryd:

Jag var kund hos dom i ~25 år men sa upp mobilabonnemanget för att dom ringde i tid och otid för att sälja på mig andra tjänster trots att jag bad dom sluta (arbetade så jag sov dagtid). Till sist vart jag så förbannad så....
Aldrig mer Comviq för mig.

Har haft Comviq väldigt länge dom ringer aldrig upp mig med erbjudande.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Skrivet av Bael:

Har haft Comviq väldigt länge dom ringer aldrig upp mig med erbjudande.

Senast var nog 2017 för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Man ska alltid ta Trustpilot och omdömen på andra sidor/tjänster med en nypa salt.

Det är oftast de som är missnöjda som förmödar sig att skriva omdömen, sällan de som är nöjda (om inte företaget aktivt pushar ut länk/enkät till samtliga kunder).

Jag har haft Comviq i väldans massa år och har enbart haft kontakt med dem vid två tillfällen. En gång vid ändring av beställning av ny mobil, vilket gick snabbt och smidigt, en gång när det var fel i deras fakturering (som påverkade alla deras kunder) och då var det extrem kö eftersom att typ alla deras kunder hörde av sig till dem.

Vad har du för abonnemang?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vad har du för abonnemang?

Har haft lite olika, just nu har jag 10GB surf (får spara upptill 30GB) för 195kr/mån.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Skulle nog säga att Telia har lite bättre täckning och hastighet, men att Comviq/Tele2, för mig, är tillräckligt bra. Så mitt modus operandi är att binda mig till Comviq i 2 år och få en mobil "på köpet" (det är ju inte på köpet, men räknat i totalkostnad blir det bäst för mig)

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Jag har väl inte haft sådär jättemycket kontakt med supporten men de 1-2 gångerna har det gått utan problem. Typ någon kö på några minuter via deras chat, ringde alltså inte.

Permalänk
Snusfri

Om det är en OnePlus Open du är ute efter så har ProShop riktigt bra pris på den annars.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Deras mobilnät är det sämsta jag tidigare använt.
Ideligen avbrutna nedladdningar. Sämst. Undvik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterP57:

Täckning är ju väldigt geografiskt beroende, så man kan inte säga att de är sämst överallt i landet

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Har haft lite olika, just nu har jag 10GB surf (får spara upptill 30GB) för 195kr/mån.

Har du varit kund länge borde du lätt kunna förhandla till dej en bättre deal. Speciellt som de har erbjudande nu: 20gb/mån (permanent) för samma pris.

Det här verkar vara en sektor där konkurrens faktiskt funkar bra. Bytte själv nyligen till Fello 16gb/mån för 165kr.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shugge:

@shugge

Nappade du inte på Comviqs deal för ett tag sen?
80GB surf + en Pixel 8 för 225Kr månaden, dock fick man binda sig i 2år.

Telefonen sålde jag för ca 5100kr på tradera så abonnemanget blir nästan gratis då jag kör med min gamla telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0kturnal:

Har du varit kund länge borde du lätt kunna förhandla till dej en bättre deal. Speciellt som de har erbjudande nu: 20gb/mån (permanent) för samma pris.

Det här verkar vara en sektor där konkurrens faktiskt funkar bra. Bytte själv nyligen till Fello 16gb/mån för 165kr.

Det är exakt det abonnemanget jag har. Abonnemanget heter dock fortfarande 10GB, men jag får 20 per månad och får spara ytterligare 10, alltså 30GB totalt per månad.

Skrivet av anon343854:

@shugge

Nappade du inte på Comviqs deal för ett tag sen?
80GB surf + en Pixel 8 för 225Kr månaden, dock fick man binda sig i 2år.

Telefonen sålde jag för ca 5100kr på tradera så abonnemanget blir nästan gratis då jag kör med min gamla telefon.

Nej, jag har ingen nytta av så mycket surf och orkar inte joxa med att köpa på mig en massa grejer bara för att sen sälja dem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Täckning är ju väldigt geografiskt beroende, så man kan inte säga att de är sämst överallt i landet

Nä. Du har rätt. Men i mina hemtrakter.. inte bra.
Bytt levverantör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Mvh J

Hoppade på 225:- i månaden för 80 GB surf och en Google Pixel 8 på köpet.

Täckningen har försämrats för mig men beror ju på vart man bor. Kundtjänst har jag aldrig behövt vända mig till och hoppas slippa det med. Bra app och finns många betallösningar.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Det är exakt det abonnemanget jag har. Abonnemanget heter dock fortfarande 10GB, men jag får 20 per månad och får spara ytterligare 10, alltså 30GB totalt per månad.

Hmm ..är inget ace på matte men hur blir de 30gb per månad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterP57:

Och för mig fungerar deras nät alldeles utmärkt och kan typ räkna på 1 hand på hur många ställen jag varit på där jag haft problem med täckningen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Om det är en OnePlus Open du är ute efter så har ProShop riktigt bra pris på den annars.

Bra tips, tack

Tack alla andra också för info om Comviq.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jnsson:

Och för mig fungerar deras nät alldeles utmärkt och kan typ räkna på 1 hand på hur många ställen jag varit på där jag haft problem med täckningen

Vilken tur, men du har aldrig åkt pendeltåg Södertälje-Sundbyberg/Solna?`Allra helst när det är mer än kvartsfullt

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0kturnal:

Hmm ..är inget ace på matte men hur blir de 30gb per månad?

20+10=30

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har 10gb för 125kr på comviq vilket jag är nöjd med men fan att jag missade dealen med pixel 8 det hade jag hoppat på direkt. Sitter på en s10+ fortfarande.