Sony verkar bekräfta PS5 Pros design

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Har en känsla av att det kanske kommer bli Sonys sista konsol.

Nänä. Mark Cerny sitter och filar för fullt på PS5 Portable (2026) och PS6 (2028).

Perfekt för att gå i pension 2029. Vad som händer därefter ska nog vara osagt...

Permalänk

WOW vilken förändring...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Om dom bara ser till att göra den mattsvart så kan den bli riktigt snygg!

Det finns skal att köpa till om man vill, både från Sony och tredjepart. Har själv en mattsvart PS5 (OG).
Rykten säger att skalen till Slim passar kommande Pro. Allt ser bättre ut i svart!

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Problemet med PS5 är att de bara har 21 exklusiva spel som enbart släppts till Playstation 5. Det räcker inte för mig som PC spelare att vilja äga ps5an. Om jag fortfarande haft kvar ps4 skulle jag lugnt kunna spela en hel del Sony spel som är hyffsat nya. Det är som att PS5 lever på sin ps4 katalog idag och de som inte äger en bra spel PC för Sony släpper ju nu även spel på PC.

PS5 only games
Playstation spel på PC 17st

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Det har du helt rätt i, det kan hända rätt mycket på 10 år. När jag tänker efter så vore det ett rätt kul ämne för ett framtida helgsnack här på sweclockers: "Hur tror du teknikmarknaden ser ut om 10 år?". Så kan vi gå tillbaka till tråden om tio år och se hur det blev. Vad sägs, @Edin_II, @Enviro ?

Otroligt kul och bra idé!

Det går ju att spekulera i stort sett... hur brett som helst med tanke på vart vi står idag med Ai hit och dit och andra innovationer inom batterier och elektrifiering... kommer något som revolutionerar något område som gör att det blir en extrem utveckling som med introduktionen av den moderna datorn etc?

Ser fram mot en sådan "tråd" nu @Edin_II !

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonian:

Problemet med PS5 är att de bara har 21 exklusiva spel som enbart släppts till Playstation 5. Det räcker inte för mig som PC spelare att vilja äga ps5an. Om jag fortfarande haft kvar ps4 skulle jag lugnt kunna spela en hel del Sony spel som är hyffsat nya. Det är som att PS5 lever på sin ps4 katalog idag och de som inte äger en bra spel PC för Sony släpper ju nu även spel på PC.

PS5 only games

Känner samma, det enda som motiverar mig till ett PS5-köp är kunna spela GTA6 vid release samt DualSense haptisk feedback (vet att det fungerar på PC, men då måste handkontrollen ju vara trådad, urk).

Permalänk
Medlem

Alienware-vibbar.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Är ganska hypad på Pro men såklart hänger det på priset. Jag vill verkligen inte betala 8-9k för en konsol men det är väl tyvärr det mest rimliga prisspannet som Pro landar i.

Hoppas också på mattsvart design. Är uppväxt med att Playstation ska vara i svart så det får gärna komma tillbaka som default färgen.

Default färgen för PSX är ju ändå grå

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Default färgen för PSX är ju ändå grå

Ja under 90-talet men sedan PS2 till PS4 var väl svart det som användes i marknadsföringen och det som var den vanligaste färgen. Sen har alla mina playstation varit i svart också så vill gärna fortsätta den streaken.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x, 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonian:

PS5 only games

Jag ser inte problemet med att spelen kommer till PC det är ju bara fördelar.

Att många spel även kommit till Ps4 länge däremot kan ju hållt tillbaka vissa spel och det är ju isåfall tråkigt, men den tiden är förbi nu förmodligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Jag ser inte problemet med att spelen kommer till PC det är ju bara fördelar.

Att många spel även kommit till Ps4 länge däremot kan ju hållt tillbaka vissa spel och det är ju isåfall tråkigt, men den tiden är förbi nu förmodligen.

Visst, inget problem som PC spelare att spelen kommer till PC. Men varför ska jag då äga en ps5? Det känns som onödigt att ha en burk för 6-7 tusen som ligger och dammar om jag ändå spelar spelen på datorn. Det är ju i så fall om jag vill spela Bloodborne som kom på PS4, men då kan jag likaväl äga en ps4 för spelet har ändå inte 60fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonian:

Visst, inget problem som PC spelare att spelen kommer till PC. Men varför ska jag då äga en ps5? Det känns som onödigt att ha en burk för 6-7 tusen som ligger och dammar om jag ändå spelar spelen på datorn. Det är ju i så fall om jag vill spela Bloodborne som kom på PS4, men då kan jag likaväl äga en ps4 för spelet har ändå inte 60fps.

Jag ser fortfarande inte problemet. Är väl jättebra om du spar 7000kr?

Men finns många som vill ha det som fortfarande är exklusivt eller inte vänta på det som tillslut kommer till pc.
Och finns många som inte ens vill ha en pc alls och vill spela allt på konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Jag ser fortfarande inte problemet. Är väl jättebra om du spar 7000kr?

Men finns många som vill ha det som fortfarande är exklusivt eller inte vänta på det som tillslut kommer till pc.
Och finns många som inte ens vill ha en pc alls och vill spela allt på konsol.

Mitt största problem är att det fortfarande finns enstaka spel som är låst till playstation plattformen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonian:

Mitt största problem är att det fortfarande finns enstaka spel som är låst till playstation plattformen.

Drabbar väl knappast dig. Enl tidigare inlägg är du inte intresserad av dem ändå.

Permalänk
Medlem

PS5 kommer gå som het smör igen när GTA6 kommer nästa år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Drabbar väl knappast dig. Enl tidigare inlägg är du inte intresserad av dem ändå.

Det har jag inte skrivit och i så fall har du läst fel.
Ge mig Bloodborne, Wipeout och Demons souls på PC så är jag nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonian:

Det har jag inte skrivit och i så fall har du läst fel.
Ge mig Bloodborne, Wipeout och Demons souls på PC så är jag nöjd.

Inte?

Citat:

Men varför ska jag då äga en ps5? Det känns som onödigt att ha en burk för 6-7 tusen som ligger och dammar om jag ändå spelar spelen på datorn. Det är ju i så fall om jag vill spela Bloodborne som kom på PS4, men då kan jag likaväl äga en ps4 för spelet har ändå inte 60fps.

Svårt att tolka på annat sätt än att du inte ser nått skäl till att ha en PS5, den skulle ändå bara samla damm/PS4 räcker.

Men ok, då läste jag fel. Men det är väl bra, då har du ju på sätt och vis svarat på din egen fråga.

Och ja, jag fattar, du skulle vilja se fler skäl. Dvs, problemet är att de har för få exklusiva titlar - eller att de har exklusiva titlar i huvudtaget. Nuvarande hållning är lite utav mellanmjölk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Inte?
Svårt att tolka på annat sätt än att du inte ser nått skäl till att ha en PS5, den skulle ändå bara samla damm/PS4 räcker.

Men ok, då läste jag fel. Men det är väl bra, då har du ju på sätt och vis svarat på din egen fråga.

Och ja, jag fattar, du skulle vilja se fler skäl. Dvs, problemet är att de har för få exklusiva titlar - eller att de har exklusiva titlar i huvudtaget. Nuvarande hållning är lite utav mellanmjölk.

Det är bara att avvakta att ps4 emulatorn blir tillräckligt bra antar jag. PS3 emulator fungerar ju ändå.

Permalänk
Medlem

Meh, han fick bara 9 minuter. Skyller på dagens TikTok-generation; förr kunde Cerny lätt babbla på en timme.

Jajja, 1700 imorgon är det dags iaf. 4.5 min RT och 4.5 min PSSR kanske.