Skrivet av Dalton Sleeper:
Förmodligen citerade jag detta helt utan dess kontext, men, det finns definitivt dom som har kosingen men som inte tänker inhandla 5 år gammal hårdvara med begränsat med minne, eller betala Sony-premium för lagringsutrymme (som redan vissa investerat i tidigare dessutom).
Jo, jag är exakt i det läget. Alltså 10kkr är något jag definitivt har råd med, inom ramen för hobby/fritid/nöje, men det är tillräckligt dyrt för att jag inte ska köpa en produkt som är så pass felprissatt.
Hade jag dock haft 100 mille på banken hade jag skitit i vilket och betalat. De var min poäng.
Utöver det så vill man inte ha någon extern skivläsare dinglandes, ännu mindre till Sony-premium-pris.
Det här ser jag lite här och var och vet inte var det kommer ifrån.
https://youtu.be/EOuRalLpvHo?t=48
Det man gör är alltså att ta bort en del av sidopanelen och ersätta den med en disc drive. Resultatet blir snarlikt vanilla-konsolen med discdrive inkluderad.
Det här är ju skälet till att det blev ett svart streck på sidan på dom nya enheterna, för att halva sidan ska kunna tas bort och ersättas med discdriven.
Jag ser denna release som mer negativ än positiv, för jag gissar att det endast kommer att komma 30-fps versioner av spelen till PS5, medan 60-fps kommer till Pro.
Jag vill inte helt negligera din risk i detta, men det skulle ju alltså betyda att utvecklarna frångår den statistik som sades under demot: 3/4 spelare väljer 60 fps.
Då vore det snarare rimligt att enbart 60 fps forsätter komma till PS5, att man alltså tar bort fidelity-läget som man nu erbjuder.
Det skulle ju då ge utvecklarna 2 targets:
PS5: 60 fps
PS5Pro: 60 fps fidelity
Men jag delar din uppfattning om risk att nått händer här, eftersom dom går från 2 till 3 targets om dom ska behålla 60 fps / fidelity på vanilla PS5.
Sen ska det ju även nämnas att det är långt ifrån alla spel som gett valet 60 fps / fidelity.
Skrivet av Black(1)cat:
Får tillföra lite gubbgnäll här😋😉 tycker att läsere eller inte läsare är oväsentligt det som händer nu är inte en ny generation av PS utan en uppgraderad för den som släpptes under pandermi helvetet och inte fanns tillgängliga visar sig inte hålla måttet? Som att köpa en ny bil 2024 april och sen släpper volvo samma bil i sept för det visar sig att bara var 60 hästar i april versionen.
Nu tar jag detta från ingenstans, men jag skulle säga att en stor del av PS4 Pro - köparna var PS4 köpare som uppgraderade.
https://www.gamesradar.com/platforms/ps5/former-blizzard-boss...
Jag tror det ligger något i det där. Att man alltså från Sonys sida resonerar som så att folk kommer titta på priset för att uppgradera snarare än att köpa nytt, det är iaf så jag resonerar. Jag har spanat av och förväntar mig att kunna få runt 4k på blocket för min gamla PS5:a, men det kanske är orealistiskt nu när alla PS5 Pro upgraderares maskiner kommer börja manglas ut.
Den primära målgruppen för PS5 Pro är inte nya kunder, det är befintliga Sony-anhängare som vill uppgradera efter 4 år.
Jag är en av dom.
Problemet med att inte inkludera disc-driven är att alla vi som sitter på 4 år av spelbibliotek på skiva tvingas hosta upp 1500:- till för att kunna fortsätta. Mao är det för många inte en "optional" tillsats.