LegoClockers - Samlingstråd för allt med Lego

Permalänk
Skrivet av spacedebree:

Tack! Försöker bara förstå vad det är för märke, och om det är mkt sämre än lego (som i lättare, bitar, sämre passform osv). Helst vill jag ju har Lego som i Lego, men ja...kan vara alternativ på dessa dyrare modeller dock.

Ska du ha dem ståendes som modell är de bra, vill du kunna leka eller bygga MOCs tillsammans med LEGO så rekommenderar jag det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Vad kommer den att kosta, tro? Nu står jag plötsligt mellan den och Concorden. (om jag inte går "snål-in" på den sistnämnda och all in på Batmobilen).

1990:- på Lego.com
1590:- på Proshop just nu.

Har inte hittat den hos någon annan än. Släpps 1 oktober.

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Skrivet av Matjon:

1990:- på Lego.com
1590:- på Proshop just nu.

Har inte hittat den hos någon annan än. Släpps 1 oktober.

Den är fin alltså, såg också priset på Proshop där. Tack för info.

Ehm...jag är lite dubbel. Jag är inte ett batmanfan, men jag gillar den här 60-talslooken med kupade glas och allt.
Undrar hur mkt "sköj" det finns när man går på detaljnivå. De röda detaljerna hör ju till, men jag får något allergiskt utslag ändå, för det blir lite lite leksaksvarning - även om det är exakt så här den ska se ut med färgerna.

Sen har vi Concorden... Fin, lite tråkig kanske? Ska se om jag kan sälja min Ford Gt och min Apollo 11, eller så får de läggas ibland Campervan och lite annat för vintersömn i kartong. Har ju fasen inte plats, och då har jag ändå inte så mkt. Kan inte ha lego överallt här heller, även om det hade varit nice. Ingen mancave än så länge.

Så: Concorde vs Batmobile. Ni kör på... (om ni inte har Concorden redan) =P

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Den är fin alltså, såg också priset på Proshop där. Tack för info.

Ehm...jag är lite dubbel. Jag är inte ett batmanfan, men jag gillar den här 60-talslooken med kupade glas och allt.
Undrar hur mkt "sköj" det finns när man går på detaljnivå. De röda detaljerna hör ju till, men jag får något allergiskt utslag ändå, för det blir lite lite leksaksvarning - även om det är exakt så här den ska se ut med färgerna.

Sen har vi Concorden... Fin, lite tråkig kanske? Ska se om jag kan sälja min Ford Gt och min Apollo 11, eller så får de läggas ibland Campervan och lite annat för vintersömn i kartong. Har ju fasen inte plats, och då har jag ändå inte så mkt. Kan inte ha lego överallt här heller, även om det hade varit nice. Ingen mancave än så länge.

Så: Concorde vs Batmobile. Ni kör på... (om ni inte har Concorden redan) =P

Concord för 1799:- på webhallen. Passa på

https://www.webhallen.com/se/product/365669-LEGO-Icons-Concor...

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Medlem

Webhallen kör LEGO Weekend Royale med nedsatta pris. Bland annat Concorde som påpekats ovan!

https://www.webhallen.com/se/campaign/10906-LEGO-Weekend-Roya...

Permalänk
Skrivet av Matjon:

Tack för tipset, order lagd!

Höstpyssel klart, helt enkelt. [checkbox] =P

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

Alla ni som handlar nu på webhallen rean, om ni spelar deras spel på kampanjsidan en gång får man en kod för ytterligare 10% rabatt. Jag upptäckte detta efter beställning men deras kundtjänst ordnade det i efterhand

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Skrivet av spacedebree:

Tack! Försöker bara förstå vad det är för märke, och om det är mkt sämre än lego (som i lättare, bitar, sämre passform osv). Helst vill jag ju har Lego som i Lego, men ja...kan vara alternativ på dessa dyrare modeller dock.

https://youtu.be/_sKBPbGwVRk?si=T4AKQ8aA5gIb4x8Z

Ursäkta spam, men jag såg denna precis..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tevey:

Alla ni som handlar nu på webhallen rean, om ni spelar deras spel på kampanjsidan en gång får man en kod för ytterligare 10% rabatt. Jag upptäckte detta efter beställning men deras kundtjänst ordnade det i efterhand

Där fick jag för att jag beställde snabbt imorse innan jag fick kampanj infon, fanns bara en kvar av Icons Defender så jag beställde direkt jag såg priset

Får se om kundtjänst är lika snälla mot mig Oavsett blev det bra pris.

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Medlem

Passade på att plocka upp mitt första lego set på webhallens rea, väldigt bra priser (~1700:-).
Vilka enorma lådor setten kommer i!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Passade på att plocka upp mitt första lego set på webhallens rea, väldigt bra priser (~1700:-).
Vilka enorma lådor setten kommer i!

<Uppladdad bildlänk>

Köpte också den

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Klickade hem: Hokusai – Under vågen utanför Kanagawa när Webhallen hade rea i helgen.
Dock så verkar jag sakna en bit (fanns med någon udda Technic bit i påsen som inte hör hemma i bygget). Hur snabbt och enkelt fungerar LEGOs tjänst för ersättningsbitar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Klickade hem: Hokusai – Under vågen utanför Kanagawa när Webhallen hade rea i helgen.
Dock så verkar jag sakna en bit (fanns med någon udda Technic bit i påsen som inte hör hemma i bygget). Hur snabbt och enkelt fungerar LEGOs tjänst för ersättningsbitar?

Inte jättesnabbt är min erfarenhet men det funkar i alla fall. Du slipper köpa bitar själv om inte annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Inte jättesnabbt är min erfarenhet men det funkar i alla fall. Du slipper köpa bitar själv om inte annat.

OK, får testa att skicka efter den. Men väntar tills bygget är klart ifall det fattas något mera.

Skall bygga en extra träram med något plastglas i, så man kan ha den hängande utan att samla så mycket damm, då det sitter en hel del bitar som är lätta att slå av ifall någon dammar lite hårdare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Klickade hem: Hokusai – Under vågen utanför Kanagawa när Webhallen hade rea i helgen.
Dock så verkar jag sakna en bit (fanns med någon udda Technic bit i påsen som inte hör hemma i bygget). Hur snabbt och enkelt fungerar LEGOs tjänst för ersättningsbitar?

Jag har fått mina bitar inom en vecka

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

https://www.brickfanatics.com/lego-may-abandon-physical-instr...

Lego frågar om de får ta bort instruktionerna ur lådorna och bara ha digitala instruktioner…

För mig är halva poängen att slippa en skärm när jag ska bygga. Att sätta upp en ipad skulle inte alls kännas lika naturligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

https://www.brickfanatics.com/lego-may-abandon-physical-instr...

Lego frågar om de får ta bort instruktionerna ur lådorna och bara ha digitala instruktioner…

För mig är halva poängen att slippa en skärm när jag ska bygga. Att sätta upp en ipad skulle inte alls kännas lika naturligt

Aldrig skärm när man byggar! Hela idéen för mig med lego är att vara avskärmad och avslappnad

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk

Är de helt bakom flötet? Ta bort... men alltså, har de inte sett hur folk gör när de bygger?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk

Det är GALET vad mycket plats den där Concorden tar... Måste ju hängas eller fästas på något sätt. Klurar bara hur. Finns ju en del 3D-printade lösningar har jag sett för montering på väg, och då kan planet både "flyga fritt" (typ) eller hängas platt eller....ja...fanns lite olika varianter.

Hur har du din Concorde?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Är de helt bakom flötet? Ta bort... men alltså, har de inte sett hur folk gör när de bygger?

Dom har gått ut med information att dom inte kommer ta bort instruktionsböckerna

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Medlem
Skrivet av tevey:

Dom har gått ut med information att dom inte kommer ta bort instruktionsböckerna

Undra om det skulle gå att göra en direkt jämförelse med två identiska set, men utan instruktioner kostar den kanske 10% eller 20% mindre. Vilken skulle folk välja?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Det är GALET vad mycket plats den där Concorden tar... Måste ju hängas eller fästas på något sätt. Klurar bara hur. Finns ju en del 3D-printade lösningar har jag sett för montering på väg, och då kan planet både "flyga fritt" (typ) eller hängas platt eller....ja...fanns lite olika varianter.

Hur har du din Concorde?

Har min placerade över två vitrinskåp. Bästa stället jag kunde hitta

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Undra om det skulle gå att göra en direkt jämförelse med två identiska set, men utan instruktioner kostar den kanske 10% eller 20% mindre. Vilken skulle folk välja?

Instruktionsboken kan knappast kosta mer än 5%

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Instruktionsboken kan knappast kosta mer än 5%

Jag tror inte plasten kostar mer än 30% i så fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag tror inte plasten kostar mer än 30% i så fall

Plasten ligger nog runt 30% av priset eller lägre 😀
Största delen är utveckling och fabrikens driftkostnader

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Skrivet av Flutters:

Har min placerade över två vitrinskåp. Bästa stället jag kunde hitta
<Uppladdad bildlänk>

Ser fin ut där, även om man då mest ser den underifrån. Har du varit sugen på att skaffa upphängningarna som finns? Jag klura på att just nu bara ha den platt på väggen (pga plastbrist), men troligen kommer den stå lite halvdant placerat en tid framöver. Lite synd...för en fin modell.

Stör mig dock på vissa saker: Den röda linjen på en två av bitarna har inte samma höjd som den på de större delarna med fönsterprints. Sen hade jag otur och hade lite skadade delar osv. Har rapporterat till Lego om detta. Fick några nya bitar men sen tillkom även andra....så ja....blev lite lack för det är ju mkt pengar för plast (om man ska se det så). Inte haft problem innan.

Över lag är jag galet nöjd med denna. Märker dock att nosen gärna droppar lite i uppe-läget...alltså ett litet glapp men inget man tänker på.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

Passade på att äntligen skaffa en jordglob

fullt album här

det var dock inte den roligaste modellen jag har byggt, åtta av 16 påsar var exakt samma sak om igen men det vart värt det när det var klart.

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Gallerikonnässör

Fick den här legoversionen av en Ferrari 512 M i somras när jag fyllde år. Jag hade glömt bort hur kul det faktiskt är att bygga lego! Får se om jag utöker med något mer bygga framöver.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Ser fin ut där, även om man då mest ser den underifrån. Har du varit sugen på att skaffa upphängningarna som finns? Jag klura på att just nu bara ha den platt på väggen (pga plastbrist), men troligen kommer den stå lite halvdant placerat en tid framöver. Lite synd...för en fin modell.

Stör mig dock på vissa saker: Den röda linjen på en två av bitarna har inte samma höjd som den på de större delarna med fönsterprints. Sen hade jag otur och hade lite skadade delar osv. Har rapporterat till Lego om detta. Fick några nya bitar men sen tillkom även andra....så ja....blev lite lack för det är ju mkt pengar för plast (om man ska se det så). Inte haft problem innan.

Över lag är jag galet nöjd med denna. Märker dock att nosen gärna droppar lite i uppe-läget...alltså ett litet glapp men inget man tänker på.

Har funderat på någon lösning, men tror jag kommer att fortsätta ha den som den är nu

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR