Värdering ms-dos6, win 3.11

Permalänk
Medlem

Värdering ms-dos6, win 3.11

Hejsan.

Jag har dessa i obruten plast utan nått annat.
Va kan dessa vara värda?

Mvh Daniel

Permalänk
Medlem

Inte jättemycket men definitivt värt att lägga upp på annons.

Ser ut som nånting som skickades med ett färdigt system.

Permalänk
Medlem

Japp det ska jag göra.

Tack så mycket för svaret.

Mvh Daniel

Permalänk
Medlem

Problemet är att disketterna kunde ha förlorat data efter så många år... Detta är en samlings grej / minnes objekt men inte mer än så...

Permalänk
Medlem

Fast de kan oxå fungera felfritt med lite tur

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av friArsenik:

Problemet är att disketterna kunde ha förlorat data efter så många år... Detta är en samlings grej / minnes objekt men inte mer än så...

Av egen erfarenhet så håller de långt längre än man förväntar sig. Installerade Dos 5.0 och Windows 3.0 från orginaldisketter för inte så länge sedan. Funkade lika bra som för 30 år sedan.

Orginaldisketter har jag haft i stort sett haft noll strul med. Värre med disketterna som tillbringat några år i skolväskan

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Coolt, tror aldrig jag har installerat DOS....känns som att det bara "fanns" på alla datorer....min första pc var en 386 nån gång i slutet på 80-talet...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Coolt, tror aldrig jag har installerat DOS....känns som att det bara "fanns" på alla datorer....min första pc var en 386 nån gång i slutet på 80-talet...

Då kanske det är på tiden? Det är aldrig försent 🙂

Dos kunde man dessutom föra över med kommandot sys till en ny enhet eller partition där även mbr skrevs in.

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.