I5-11400 + NY moderkort + dator

Permalänk

I5-11400 + NY moderkort + dator

Köpte ett helt nytt moderkort från Proshop förra veckan för att bygga en micro atx dator med min I5-11400 men efter att jag monterat ditt allt i chassit så kommer inte någonting på. Vet inte vad det kan bero på och jag ringde till Proshop och sa att moderkortet kommer inte igång så sa som att om jag ska reklamera så kommer det att kosta mig om dom ska undersöka vad som är felet. Jag har inte ens lust att skicka tillbaka det så jag lägger ut det här och ser om någon vill ha det samt processorn som för övrigt funkar utan problem då jag använt det innan.

Moderkorter heter:
GIGABYTE H410M H V2 Moderkort - Intel H410 - Intel LGA1200 socket - DDR4 RAM - Micro-ATX

Kvitto finns självklart och vill du skicka in det till Proshop så kan jag fixa det åt dig.

Sen har jag också en gammal dator som på sin tid var ett monster :). Datorn funkar som det ska men kommer utan nätagg och inte heller installerat hdd. Men jag skickar med två hårddiskar som jag inte använt på århundraden men tror ändå att dom ska funka som vanligt.

Vet ej dock vad processorn är då jag inte har haft någon hårddisk i datorn på hur länge som helst och kan därför inte heller se. Men säkert en bra sådan.

Spec dator:
Moderkort: Asus p6t deluxe v2
Grafikkort: XFX Radeon HD5870
Ramminne: DDR3 corsair XMS3 1333MHz 24GB
Processor: vet tyvärr ej (men vattenkyld i alla fall)
Nätaggregat: tyvärr utan nätagg.

Jag kör budgivning. Hämtad helst gärna men om man bara vill ha processor eller moderkort så kan jag skicka med posten.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Det där moderkortet är dessvärre endast kompatibelt med 10th gen av Intel CPUer och inte 11th gen, förmodligen därför det inte postar på skärmen.

Du kan nog lämna tillbaka med öppet köp om det bara har gått en vecka.

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 300 kr GIGABYTE H410M + 11400, hämtar.
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 400 kr +frakt för 11400 och mobo
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 500 kr + upphämtning för mobo & gen 11
Visa signatur

1600X | ROG STRIX b350-f Gaming | 980 1TB | 32GB 3200MHz | ASUS 1060 6GB (Musikprodd)
MBA M1 8GB 256GB (Jobb)

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 600 kr Mobo + cpu + frakt
Visa signatur

Asus TUF x570 plus gaming - Ryzen 5800x3d - Peerless Assassin - ASUS TUF 4070ti SUPER - 32gb Corsair vengeance 3600Mhz - Cooler Master 850 v2 - Lian Li Lancool 216.

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 700 kr Plus frakt om du vill sälja, jag skulle rekommendera att skicka tillbaka moderkort på öppet köp och sälja cpu löst istället. Mvh Thomas
Visa signatur

Livet är kort, så ta det lungt så räcker det längre =)

Permalänk
Medlem

Mitt bud gäller 11400 och moderkort, lite otydligt i budet.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Timperwi:

Det där moderkortet är dessvärre endast kompatibelt med 10th gen av Intel CPUer och inte 11th gen, förmodligen därför det inte postar på skärmen.

Du kan nog lämna tillbaka med öppet köp om det bara har gått en vecka.

Shit vad dum jag är. Du har helt rätt haha varför kollade jag inte upp det innan jag köpte moderkort 😭🤬
Tack för att du påpekade det, kärlek till dig. Nu har jag ändå lagt upp annonssen men om jag känner att jag får för lågt bud så behåller jag dom.

Permalänk
Skrivet av Tobbe_Man:

700 kr Plus frakt om du vill sälja, jag skulle rekommendera att skicka tillbaka moderkort på öppet köp och sälja cpu löst istället. Mvh Thomas

Ja jag vill gärna göra det men eftersom jag redan har ett ärende angående reklamation så vet jag inte om dom kommer godkänna det 😪

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hillesedge:

Ja jag vill gärna göra det men eftersom jag redan har ett ärende angående reklamation så vet jag inte om dom kommer godkänna det 😪

Öppet köp ska kunna användas i ett sånt här fall då det inte fungerar. Bara påtala att det inte fungerar med din cpu och att du ångrat dig, lite konstigt att dom inte själv informerade dig om att moderkortet och cpu inte fungerade ihop.
Misstänker du skrev till dom vilken cpu du provade.
Kontakta dom och använda ångerrätten.
Mvh Thomas

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Tobbe_Man:

Öppet köp ska kunna användas i ett sånt här fall då det inte fungerar. Bara påtala att det inte fungerar med din cpu och att du ångrat dig, lite konstigt att dom inte själv informerade dig om att moderkortet och cpu inte fungerade ihop.
Misstänker du skrev till dom vilken cpu du provade.
Kontakta dom och använda ångerrätten.
Mvh Thomas

Men vet du jag tyckte det var ändå konstigt att jag liksom inte fick någon ström alls. Nätagget gick inte igång och inte heller några fläktar. Allting var liksom dött. Jag vet inte så mycket om datorer.

Permalänk
Medlem

Ja det låter lite konstigt, va allt rätt monterat? Moderkortet ska starta men inget mer när man har fel cpu.
Ingen ide att felsöka kortet då du har fel cpu för att få igång de.
Ja då blir de lite svårare med att göra retur skulle jag tro. Mvh Thomas

Visa signatur

Permalänk

Jodå allt var korrekt ikopplad. Väldigt konstigt tycker jag. Ingenting gick igång inte heller cpu fläkten. Men jag kommer nog testa med en multimeter för att försäkra mig om den får ström eller inte.
Tusen tack för att du hjälper mig i alla fall😄

Permalänk
Skrivet av Hillesedge:

Jodå allt var korrekt ikopplad. Väldigt konstigt tycker jag. Ingenting gick igång inte heller cpu fläkten. Men jag kommer nog testa med en multimeter för att försäkra mig om den får ström eller inte.
Tusen tack för att du hjälper mig i alla fall😄

Är det nya moderkortet en annan formfaktor än ditt tidigare så är det säkert en distans som sitter kvar i chassit som kortsluter.
Har själv råkat ut för detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hillesedge:

Shit vad dum jag är. Du har helt rätt haha varför kollade jag inte upp det innan jag köpte moderkort 😭🤬
Tack för att du påpekade det, kärlek till dig. Nu har jag ändå lagt upp annonssen men om jag känner att jag får för lågt bud så behåller jag dom.

Ingen fara, sånt kan alltid hända och ibland är det tyvärr lätt att missa.

Jag kan hjälpa till med en 10th gen i5 CPU åt dig som passar ditt moderkort, om du skulle vilja det

Kan PMa dig.

Permalänk

Tack till alla som hjälpt mig och även lagt bud. Då buden varit extremt låg så väljer jag att spara processorn och köpa nytt moderkort som passar med min processor haha 😂

Permalänk
Medlem

Halloj! Är lite sugen på bara HDD?

Permalänk
Skrivet av Ekennn:

Halloj! Är lite sugen på bara HDD?

Ja då kan du köpa endast det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hillesedge:

Ja då kan du köpa endast det

Prisidé på 2tb + frakt?

Permalänk
Skrivet av Ekennn:

Prisidé på 2tb + frakt?

Ska vi säga 350kr och jag står för frakten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hillesedge:

Ska vi säga 350kr och jag står för frakten?

Fått napp på annat håll, så avstår tyvärr

Permalänk
Skrivet av Ekennn:

Fått napp på annat håll, så avstår tyvärr

Du kan få båda hårddiskarna för 350kr? Jag står för frakt. Intresserad?