Jensen Huangs förmögenhet nu större än Intels marknadsvärde

Permalänk
Melding Plague

Jensen Huangs förmögenhet nu större än Intels marknadsvärde

Teoretiskt sett skulle Nvidias vd kunna köpa Intel för egna pengar och ändå ha flera miljarder dollar kvar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra kämpat Jensen!

Permalänk
Medlem

Köp Intel och fixa företaget huang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Köp Intel och fixa företaget huang.

Hoppas innerligt att han inte ens tänker tanken!

Skulle bli katastrofalt för konsumenter, speciellt om han lyckas!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Någon får gärna försöka räkna ut hur många läderjackor det är värt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syltmunken:

Någon får gärna försöka räkna ut hur många läderjackor det är värt.

😂😂

Permalänk

Tänk vad dumma vi var som inte förutsåg detta och köpte Nvidiaaktier..
Någon säger, men köp nu. Om några år kanske någon säger, så otroligt dum du var som köpte nvidiaaktier precis innan de rasade i den stora Ai-krashen..

Det jag tycker är intressant är att jag upplever mycket Ai-skeptism här på forumet och det blir intressant och se vem som har rätt angående Ai.

Permalänk
Medlem

Rigie di kan

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett Jensen ge sig på CPU, men inte x86

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syltmunken:

Någon får gärna försöka räkna ut hur många läderjackor det är värt.

En av hans senare jackor verkade ha kommit ifrån en Tom Ford mode kollektion(https://www.vogue.com/fashion-shows/spring-2023-menswear/tom-...) och gick lös på 90000. Så grovt räknat ca 12,13 miljoner jackor.
(fick lägga till en nolla för det var i dollar, som sagt grovt räknat)

Skrivet av Lussarn:

Hade gärna sett Jensen ge sig på CPU, men inte x86

Gör de väl redan med Nvida Grace https://www.nvidia.com/en-us/data-center/grace-cpu/

Visa signatur
Permalänk
Datavetare
Skrivet av Lussarn:

Hade gärna sett Jensen ge sig på CPU, men inte x86

Känns rätt sannolikt att det kommer en Nvidia designad CPU under 2025. Förutom det ryktas det även om att den eventuellt ska tillverkas på Intel 18A.

Vore höjden av ironi om Nvidias CPU blir en riktig succé samtidigt som Intel själva nog är "sådär" nöjda över hur brutalt mycket bättre deras egen CPU-design verkar ha blivit när de tillverkar den hos TSMC. De har gått från "Intel är effekthungriga" till att med råge nu ha den mest energieffektiva x86_64 CPUn med Lunar Lake (tillverkad på TSMC 3 nm).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Urk, sjukt att enskilda individer innehar sådana enorma mängder pengar(aktier). Världen är skev

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Man ska komma ihåg att aktier bara är andelar i företag. Det är många "miljardärer" som tappat -90% av värdet i sitt innehav, för att sedan försvinna eller, ibland, komma tillbaka. Jeff Bezon & hans syskon som hade aktier i Amazon tappade -95% under dotcom-bubblan.

"In 1996, Mark and Christina Bezos each bought 30,000 Amazon shares for $10,000". Och sen -95% drawdown... dag är det värt flera hundra miljoner.

Liknande kan man gissa hände med Klarna och Sebastian som ofta kallas för "miljardären" i media, onoterade bolag kan dock variera extremt i värde. Klarna tappade också brutalt i onoterade miljön när räntorna steg, även om det har återhämtat sig en del.

I detta exempled med Nvidia & Intel skulle det nog ha rätt stor påverkan på priset i Nivida om VDn sålde HELA sitt innehav... det är alltså bara ett tankeexperiment.

Skrivet av Fissure:

Urk, sjukt att enskilda individer innehar sådana enorma mängder pengar(aktier). Världen är skev

Nej, det är sjukt att den ekonomiska bildningen i skolan är så låg.

edit: Räknade fel :)
Permalänk
Medlem

Minsta lilla antydan att kan skulle sälja av sitt innehav av nVidia aktier (för det är ju där förmögenheten finns) för att köpa Intel istället och och ena aktien dyker som en sten samtidigt som den andra kör en raket.

edit: ninjad med 1 minut ovan lol

Permalänk
Medlem
Permalänk
Digital fyndjägare

AMD köpte ATi... 2006
Nvidia köper Intel... 2026

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av xollerx:

Nej, det är sjukt att den ekonomiska bildningen i skolan är så låg.

Båda kan väl vara sant?

Permalänk
Medlem

Hoppas han gör något bra för förmögenheten liknande vad Musk har gjort. Alldeles för få miljardärer som gör något bra.

Permalänk
Medlem

Den här artikeln påminner mig om en insändare jag läste i DN för ett par årtionden sen.
I den föreslogs det att Bill Gates skulle köpa Sverige, eftersom han hade en större förmögenhet än Sveriges statsskuld....

(Jovisst... det är såå det funkar ...)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Tänk vad dumma vi var som inte förutsåg detta och köpte Nvidiaaktier..
Någon säger, men köp nu. Om några år kanske någon säger, så otroligt dum du var som köpte nvidiaaktier precis innan de rasade i den stora Ai-krashen..

Det jag tycker är intressant är att jag upplever mycket Ai-skeptism här på forumet och det blir intressant och se vem som har rätt angående Ai.

Köpte när de låg på typ 150.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Jamenjaja, DÅ förstår jag varför Nvidias GPU's blivit så dyra.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggin:

Jamenjaja, DÅ förstår jag varför Nvidias GPU's blivit så dyra.

Nvidia har väl en marginal på 60% vilket är bra mycket högre än många andra företag och branscher, 5-15% är väl inte ovanligt. Vore väldigt bra om AMD och Intel började konkurrera mer med pris/prestanda. 60% marginal, har läst någonstans, är en nivå vilket bjuder in andra att försöka ta del av kakan.

Permalänk
Medlem

"The more you buy the more you save"

Permalänk
Medlem

Fy fan vad äckligt det är.
Folk svälter och dörr medan andra har mer pengar än länder.

Samtidigt som vi supportrar dessa företag. Ocj låtsas om att allt är bra.
Dags att börja tänka om mina damer och herrar ✊

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 27poke:

Nvidia har väl en marginal på 60% vilket är bra mycket högre än många andra företag och branscher, 5-15% är väl inte ovanligt. Vore väldigt bra om AMD och Intel började konkurrera mer med pris/prestanda. 60% marginal, har läst någonstans, är en nivå vilket bjuder in andra att försöka ta del av kakan.

Men så är Nvidia inte en livsmedelsbutik heller.

80% av deras omsättning är numera främst inom AI/Datacenters och inte pc gpus längre, så det är iprincip ett helt annat bolag från bara några år sedan. Gpus för pc är inte alls lika lönsamt.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Fy fan vad äckligt det är.
Folk svälter och dörr medan andra har mer pengar än länder.

Samtidigt som vi supportrar dessa företag. Ocj låtsas om att allt är bra.
Dags att börja tänka om mina damer och herrar ✊

Kan man inte dislikea inlägg på detta forum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Fy fan vad äckligt det är.
Folk svälter och dörr medan andra har mer pengar än länder.

Samtidigt som vi supportrar dessa företag. Ocj låtsas om att allt är bra.
Dags att börja tänka om mina damer och herrar ✊

Ifall alla NVidias aktier var ägda av folk som svälter skulle de flesta ändå svälta, för du kan inte köpa mat för en aktie och om alla försöker sälja på en gång kommer de flesta misslyckas att hitta köpare.

Med det sagt är jag inte för att ha samma skatter, regler och lagar för företag som de har i USA.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz