Många företag har dock ljugit sedan starten. Andelen snyft-mejl jag och många andra fått från stora företag är många.
Amazon har haft enormt mycket prisfel, speciellt vid lanseringen för många år sen. Då haglade snyft-breven in, det ena sjukare än den andra..
Sen behöver man inte vara ett ass som många är som köper tiotals, ja nästan hundratals av de felprisade varorna för att sälja på tradera.
Finns många säljare som har rena shoppar på tradera, med hundratals artiklar som man vet är prisfel från Amazon. 😅
Säger ingenting om att sälja grejer man köpt på sig, men nu pratar vi storskalig affärsverksamhet med allt från köksredskap, barnböcker, kläder, leksaker, bildelar och precis allt möjligt.
Folk skapar system för att hitta de bästa fynden osv.
Har ju dykt upp en hel del nya laptops och stationära datorer i marknaden här. Folk som köper 2 felprisade datorer "för att få sin egen gratis". Dock har säljaren varit Amazon i de flesta fall där så det drabbar väl ingen fattig. Handlar man av 3:e part så får man bestämma själv var sin moraliska gräns går, typ.
Hade jag haft en beställning på 1 gungstol (som är relevant nu pga tipset) så hade jag låtit den vara men hade jag beställt 20 gungstolar bara för att kränga på tradera hade jag avbokat men det är väl det som är problemet.
De som mest troligt kommer avboka är dem som beställt 1 till sig själv men tar åt sig av mejlet. De som inte avbokar är de som beställde 20-30 tycken och ser kommande vinst så därför tycker jag att ni som beställt 1-2 för eget bruk kan låta era ordrar stå kvar.
Är det så att företaget skulle riskera negativa konsekvenser på allvar så kommer de ändå avbryta ordrarna. Man blir inte avstängd av Amazon för att avbryta ordrar vid ett tillfälle. Däremot är det väl inte superbra för deras metric men kanske bättre än att ta en storförlust.
Är det inte du som krängde prisfels-produkter för kung och fosterland här för något år sedan? Kan förstå då att du inte tycker det är konstigt.
Men alla får ju göra sina egna val. Är det stora bolag eller så att företaget inte hör av sig alls så kan jag tycka att det är ok att behålla produkten.
Om dom hör av sig som familjeföretag och informerar att det råkat bli ett misstag och ber en att ta bort ordern så tycker jag fortarande att man är rätt tattig eller bara fattig om man väljer att strunta i det.