Vilken android emulator till Windows 11?

Permalänk
Medlem

Vilken android emulator till Windows 11?

Mitt barn vill väldigt ofta spela spel som endast finns som androidspel. Jag skulle önska att installera en bra emulator på hans dator så att han kan spela de här spelen. Hittills har allt jag stött på funkat skit och inneburit en drös virus... Jag känner mig aningen vilse och tänkte om någon har koll på någon/några bra alternativ. Jag föredrar att betala en liten slant om det innebär ett bättre alternativ

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem

Har inget behov av det själv så har aldrig testat, men har hört talas om Mumu Player och LDPlayer. Testat det?

Permalänk
Medlem

@JohanFlodqvist Min dotter har kört en del Android-spel på datorn med hjälp av BlueStacks. Fungerar bra och känns som ett seriöst projekt.

https://www.bluestacks.com/

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk

du kan köra in en Android x86_64 i en VM t.ex Virtualbox.

dock har jag för mig att virtualbox inte stödjer att köra direkt på datorns hårdvara utan på simulerad hårdvara (iaf för 3d accelerering) endast så ingen koll på hur bra det faktiskt funkar så att kolla efter andra mjukvaror för virituella maskiner med detta kanske är att föredra.

vet inte om VMWare stödjer "hårdvaruexponering" kommer inte ihåg exakt vad namnet för det är.

sen är väl lite nackdel att det bara finns upp till android 9 som inte varit aktuellt på iaf ett par år nu.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GTX 1060 6GB | Ryzen 5 1600 | 24 GB DDR4
emrik.org