Imac först ut bland Apples nya Mac-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Och i verkligheten så är det väl typ nästan ingen som faktiskt har någon nytta av det ens?

Känns mest som att man klagar på det mest bara för att klaga.

Köpte själv en MacBook 2013 som fungerar skapligt fortfarande.

Nu funderar jag däremot på att skaffa en liten enkel stationär modell istället för att lägga ungefär samma summa på en WindowsPC.

Livslängden har ju historiskt varit mycket längre hos Mac så priset är inte så svårt att motivera. Jag var tidigare väldigt anti just på grund av priset.

Det är inte för att klaga. Det är för att Mac är så himla mycket dyrare än en Win burk 🥫.

men med M4 så kanske det är värt priset... Jag ska ta en titt på deras Home 🏡 page så får vis se vad som finns där...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

If you see Rainbows and Unicorns 🦄 in the Back 🔙 it's changed...You see 'em? 🤣 🤣

Permalänk
Medlem

Mac Studio
(M2 Max eller M2 Ultra)
Från 28 995 kr

Okej jag klagar inte men priset är högt...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

If you see Rainbows and Unicorns 🦄 in the Back 🔙 it's changed...You see 'em? 🤣 🤣

Permalänk
Medlem

16 gb över hela brädet. Bra för dem som köper nya datorer. Kanske sämre för min iMac från 2021 som bara har 8gb. Hoppas den överlever några år till.

Permalänk
Sötast
Skrivet av BrottOchStraff:

PC blir ju knappast e-skrot efter 12 månader? jag har haft min burk sen 2015 (bara bytt GPU en gång och uppgraderat SSD)

Helt rätt! Jag som missat vad jag pratade om!

Jag pratade om bärbara modeller! Speciellt de som tenderar att vara högljudda och varma. De tröttnar man fort på!

PC stationärt är alltid kungligt. Kör gaming och servrar där såklart!