Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem

Tillbaka på EA Sports WRC 24. De släppte en uppdatering med fullt stöd för MOZA Racing prylarna (ratt osv). Det fungerar förträffligt. Första gången någonsin som jag haft ett spel där knapparna i spelet heter samma som på ratten!

Designade och printade en shifter sequential mod också

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk

Lirar Battlefield 1 som fortfarande är mitt favoritspel, tror inte många på swec kör det än idag (?).

Permalänk
Medlem

Fallout 4 igen

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | MSI RTX 4060 8GB Ventus OC (temporärt) | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

...var tvungen att jämföra Finland-banorna mot WRC Generations. Tog och justerade in force feedback i WRC Generations och nu känns det faktiskt riktigt bra. Tror jag kör på detta spel nu. Får bli mitt go-to Rally-lir...

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Silent hill 2 remake

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Unreal Gold, har aldrig spelat det så varför inte nu.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Efter att jag blev klar med kampanjen i Black Ops 6 är det full fart med multiplayer och Zombies just nu!

Permalänk
Medlem

Började spela Maid of Sker (som jag fått gratis hos Epic) idag. Har bara spelat det en bit nu, men det känns ganska bra och lovande. Det är en liten indie survival skräckis.

Permalänk
Medlem

Körde en freebie "Moving out" med dottern. Man hjälper, snarare förstör, folk att flytta deras möbler 😊

Relativt hjärndött men alltid kul att förstöra saker

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Skaffade Dying Light 2 på rea, dags o spela nu, bara kört 2timmar men än sålänge verkar det skoj

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Efter många om och men blev det till slut dags att dra igång med Last of Us Part I.

Permalänk
Hedersmedlem

Har dragit igång med Baldur's Gate 3 igen nu. Fortsätter köra co-op med en kompis (vi började Augusti-September förra året, men förutom sista veckorna körde vi kanske 3 gånger mellan Oktober och denna Oktober), och började även på en egen honor mode-genomspelning solo i veckan.
Än så länge går det riktigt bra, men hur det går senare får vi se... Har tagit mig "början" av Akt 1 tre gånger (till level 5), Underdark en gång, och Akt 1.5-2 (creche/mountain pass och framåt) har jag aldrig sett, så det kan bli intressant att köra honor mode första gången där...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Har dragit igång med Baldur's Gate 3 igen nu. Fortsätter köra co-op med en kompis (vi började Augusti-September förra året, men förutom sista veckorna körde vi kanske 3 gånger mellan Oktober och denna Oktober), och började även på en egen honor mode-genomspelning solo i veckan.
Än så länge går det riktigt bra, men hur det går senare får vi se... Har tagit mig "början" av Akt 1 tre gånger (till level 5), Underdark en gång, och Akt 1.5-2 (creche/mountain pass och framåt) har jag aldrig sett, så det kan bli intressant att köra honor mode första gången där...

Nice, köpte det på 20% rea igår, ska försöka mig på det själv oxå. Aldrig gillat D&D men vill ge det en chans ändå då det ska va bra sägs det. Om inte annat så stödjer man spelstudion som gjort ett bra spel utan BS även om det inte är för mig

Permalänk
Medlem

Började spela F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch (på PC, fick gratis hos Epic) idag. Än så länge känns det rätt bra. Det känns ganska unikt i sin stil. Det har en del irritationsmoment, men det är främst saker som jag är dålig på, så det är "skit bakom ratten" så att säga.

Jag kör med dualsense kontroll. Det funkar hyfsat, får till och med playstation symboler i spelet. Dock funkar inte allt som det ska. Vibrationerna funkar inte och i menyerna så går det inte att scrolla i textdokument som man plockar upp. Men att styra karaktären och själva striderna o.s.v. funkar utan problem.