Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det intressanta att ta reda på är väl vem som äger fastighetsnätet för denne bestämmer ju hur det används.
Ägs det av någon operatör och i så fall vem eller är BRF ägaren eller någon annan ?
Om inte Tele 2 har tillgång till det befintliga nätet i huset kommer de då att bygga ett eget fibernät eller hur löser de det tekniska med att få in en fiberanslutning i respektive lägenhet ?
Och vad kostar det och ingår tv ?

Som sagt har Telenor fått kablarna BBB drog in. Utöver det har nog ingen annan Fibernät här. Vi har inte stadsnätet indraget, så vi kan inte välja fritt vad vi vill ha för operatör.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Det är Helsingborg det gäller.

I dagsläget är TV redan på avtal med Tele2, inbakat i hyran.

Detta BRF mötet är ett extrakallat möte för just omröstning kring Tele2 internetet, vilket också är otroligt märkligt. Sitter inte i styrelsen, men hade jag gjort det så hade jag sett till att man fick tag i fler offerter. Kommer ju uttrycka detta på mötet kan jag säga.

OK. Har tyvärr dålig koll på hur prisbilden på gruppavtal ser ut där, men förhoppningsvis finns det andra här som har det.

Jag skulle nog inte vänta till mötet utan kontakta föreningen innan dess för att se hur långt i processen jag beskrev som de har kommit. Kanske har de redan gjort det jag beskrev, och kommit fram till att Tele2s erbjudande är det bästa. Samtidigt kan det vara så att de inte gjort någon egentlig jämförelse utan bara tyckt att erbjudandet låter bra (vilket alla gruppavtal kommer göra eftersom priset generellt är så mycket lägre än vad man betalar om man tecknar ett abonnemang en och en). Nackdelen är givetvis att man binder upp sig till den aktuella ISP:n så det blir viktigare att göra en bra jämförelse först, helst med kunniga personer delaktiga.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

@gurkburk92 Det kan vara att Tele2 tänker erbjuda uppgradering av nuvarande fiberkoax mycket tidigare.

https://www.tele2.se/fastighetsagare/10G

Min egen BRF lämnar nu Tele2 för Telias fibernät och Bahnhof som ISP.
Själv tycker jag det är synd att det inte blev via Pingdays nät här i Helsingborg. Men det hör egentligen inte hit i denna tråd.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Ha kvar tele2 eller byta till telenor

Tja, vet inte riktigt om det här hör till denna tråd men det är så att jag har haft tele2 i ett år nu i Kalmar där jag kan välja mellan tele2 och telenor vilket inte är mycket val och gick efter det jag hade tidigare när jag bodde i Linköping och fick då bättre latens till spelservrar i Europa än vad jag har nu i Kalmar med samma internetleverantör och undrar om det är värt att byta till telenor då det är mitt enda val och byta till men vet inte om det är sämre eller bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sylten:

Tja, vet inte riktigt om det här hör till denna tråd men det är så att jag har haft tele2 i ett år nu i Kalmar där jag kan välja mellan tele2 och telenor vilket inte är mycket val och gick efter det jag hade tidigare när jag bodde i Linköping och fick då bättre latens till spelservrar i Europa än vad jag har nu i Kalmar med samma internetleverantör och undrar om det är värt att byta till telenor då det är mitt enda val och byta till men vet inte om det är sämre eller bättre.

Testade mot Hamburg, sitter på Telenor 250/250 i Lund.
https://www.speedtest.net/my-result/d/9133e79c-7fde-47c0-b010...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Testade mot Hamburg, sitter på Telenor 250/250 i Lund.
https://www.speedtest.net/my-result/d/9133e79c-7fde-47c0-b010...

Om du provar på https://www.cloudping.info/ och sedan skickar resultaten du får på eu servrarna så hade det varit schysst eller om någon annan med telenor har möjlighet till att kolla då dessa som kommer upp är de servrar som används till spel som tex fortnite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sylten:

Om du missade de i mina andra inlägg ovan, så är Tele2 inte ett bra val för många.

Tele2 erbjuder inte Fiber för många, utan Koax. I Lägenheter är det speciellt piss. Ännu värre om det är en byggnad där många nyttjar internet för nerladdning osv. I praktiken delas nätet/hastigheten med hela byggnaden. Därför dom lovar för tex 1200/100mbit att man får Mellan 600-1200 & mellan 50-100mbit. Det finns risk att inte få det du betalar för, pga att det är fakefiber.

Har haft telenor i några år nu, det är prima. 500/500, får 100% speed, alltid.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

@gurkburk92 Det kan vara att Tele2 tänker erbjuda uppgradering av nuvarande fiberkoax mycket tidigare.

https://www.tele2.se/fastighetsagare/10G

Min egen BRF lämnar nu Tele2 för Telias fibernät och Bahnhof som ISP.
Själv tycker jag det är synd att det inte blev via Pingdays nät här i Helsingborg. Men det hör egentligen inte hit i denna tråd.

Om det är så att dom har tänkt uppgradera till det här nya hos oss, är det något vettigt? Det blir ju första frågan isåfall, om dom ska uppgradera oss.

Men just att dom ska tvinga in hela området att betala för bredband som vissa inte vill ha, att det ska inkluderas i hyran. Tycker det är skitdåligt, man vill ju kunna välja. Måste ju vara mer attraktivt att ha lägre hyra i föreningen, för köpare dvs.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Om det är så att dom har tänkt uppgradera till det här nya hos oss, är det något vettigt? Det blir ju första frågan isåfall, om dom ska uppgradera oss.

Men just att dom ska tvinga in hela området att betala för bredband som vissa inte vill ha, att det ska inkluderas i hyran. Tycker det är skitdåligt, man vill ju kunna välja. Måste ju vara mer attraktivt att ha lägre hyra i föreningen, för köpare dvs.

Även om det ger snabbare hastigheter så är det ändå DOCIS-standard och fiberkoax. Det kvittar hur mycket man smyckar en gris så att säga.

Sen kan tele2 inte tvinga er till något så länge er BRF ej har något bindande avtal i bagaget.

Gruppavtal är i det stora bättre för de flesta boende, oftast sitter dock inte kompetensen i styrelsen alltid så man får hjälpas åt i en BRF.

Visa signatur

Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Även om det ger snabbare hastigheter så är det ändå DOCIS-standard och fiberkoax. Det kvittar hur mycket man smyckar en gris så att säga.

Så det är fortfarande inte riktig fiber, utan Koax vars hastighet/lina kan bli belastad nog utav grannarna & därav få försämrat nät eller har jag missförstått Koax?

Edit: Ja jag tvivlar på att föreningen har koll. Det är dessutom mycket äldre i byggnaderna som är påverkade utav detta, så att baka in internet i hyran, mer specifikt 500/500 som bashastighet/erbjudande till alla är otroligt dåligt enligt mig. Jag tror inte många av de äldre i kåkarna här ens har internet, eller behov av något dyrare än 100-150kr/mån. Många är snåla, tror inte det går hem egentligen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Det är fortfarande samma premisser @gurkburk92. Men istället för att fibern går till ett skåp i kvarteret så går den hela vägen in till fastigheten.

Högre synkrona hastigheter som ex 500/500 men ni är fortfarande anslutna till samma koxiala fastighetsnät. Fanns frågor och svar längre ned på sidan som jag länkade till.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Det är fortfarande samma premisser @gurkburk92. Men istället för att fibern går till ett skåp i kvarteret så går den hela vägen in till fastigheten.

Högre synkrona hastigheter som ex 500/500 men ni är fortfarande anslutna till samma koxiala fastighetsnät. Fanns frågor och svar längre ned på sidan som jag länkade till.

Kollade sidan, men fann inte svar på vissa frågor där.

Men har fått bättre koll på det nu, tackar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Ja. Väldigt udda fel då.

Det är fixat nu, vad det nu än var för problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Det är fixat nu, vad det nu än var för problem.

Ja det verkar fungera utan problem nu.

Permalänk
Medlem

Vi fick Tele2 "10G" in till huset för inte så länge sen. Är nöjd med hastigheterna även om 1200/1200 är lite knepig marknadsföring när routern bara har 1000/1000 nätverksuttag (fattigt). Testat flera ggr på speedtest och bredbandskollen och får runt 935 MBit både ner och upp. Däremot blev det ingen förbättring på svarstider, de är fortfarande 3-4 ggr högre än för fiber. Typ 3-4 ms via fiber (jobb) och 11-13 ms över coax-fiber. Jag spelar inte några twitch-shooters längre, så det spelar väl ingen roll men hade hoppats på en liten förbättring.

Permalänk
Medlem

I min förra lägenhet var jag tvingad att ha Tele2, det en mardröm jag bara vill glömma.
Det började med att jag flyttade till den lägenheten och insåg att enbart Tele2 via Coax fanns att tillgå så jag ringde dem och tecknade ett abonnemang och blev lovad att Modem/Router skulle ingå och 3 första månaderna skulle även vara gratis. Även om jag minst sagt var misnöjd med att Tele2 har typ 500/upp och 50/ ner och dessutom kör med CG-NAT var jag ändå glad att jag fick internet överhuvud taget.

Det går ett par dagar och jag får ett paket hos mitt ombud så jag går dit och skall hämta mitt paket från Tele2, då visar det sig att jag skal betala över en tusenlapp för mitt paket, o det var ju inte det vi kommit överens om så jag ringer dem och dom förklarar att det "måste blivit något tokigt" och att modemet inte alls skulle ingå. Surt fick jag betala, jag ville och behövde ju ha internet hemma.

En månad har nu gått med mitt (kassa) bredband och jag hör att det kommer något i brevlådan så jag tar upp posten som kommit och då ser jag ett brev ifrån Tele2 som jag öppnar och får en chock, det är en faktura som avser 3 månaders internet. Jag ringde självklart upp dem och fick då till svar igen "Ojdå, något har blivit lite tokigt", hon förklarade att tyvärr måste jag betala denna faktura men att det jag betalar kommer läggas på ett tillgodokonto och att de tre nästkommande månaderna betalas med de pengarna.. Jäklar vad arg jag var, men åter igen, jag var tvungen att ha mitt internet så jag fick snäll betala.

Efter en månad får jag ännu ett brev, gissa vad det var - en jävla faktura, men på ett helt främmande belopp och inte alls det vi kommit överens om när jag skaffade mitt abonnemang , nu började det brinna i mig så jag ringer åter igen till de där jävla skojarna som givet vis förklarar samma sak som tidigare att något måste ha gått lite tokigt. Den stackars tjejen på deras kundtjänst vet inte hur hon skall göra så hon talar med någon överordnad och jag får till svar att detta skall utredas men om jag vill ha tillgång till internet måste jag betala även denna faktura. Det var droppen så jag sade att jag då vill avsluta tjänsten och att jag skiter i de pengar dom redan lurat mig på men att dom får avsluta skiten omedelbart., visst kan dom göra det men då måste jag såklart betala för uppsägningstiden samt skicka tillbaka modem och router, då blev jag totalt galen och slängde på luren. Jag tänkte att vad fan är detta egentligen jag råkat ut för. är det ett sjukt dåligt prank eller drömmer jag en sjuk dröm, nej inget av det utan det är verkligheten. Jag vägrade skicka tillbaka "deras" modem som jag betalat för och sket även i att betala sista fakturan samt uppsägningsavgift, men tänkte betala när jag verkligen blev tvungen, men ett år senare har jag fortfarande inte hört något...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Jämfört med fiber hela vägen är det ju sämre. Hur har de flesta i huset internet idag? Via koax eller något annat?

Priset på ett gruppavtal är praktiskt taget alltid väldigt mycket lägre än de man tecknar själv. Därför brukar det handla om en realsäkning av månadsavgiften på flera hundralappar för varje medlem i praktiken. De flesta köpare tittar ju på vad som ingår i avgiften ("hyra" existerar inte i en BRF) vid ett köp, så nej det bör inte ha någon negativ påverkan för köpare. Bäst är givetvis om det som ingår är fiber.

Vilka vill inte ha internet? Det måste vara försvinnande få. Även gamlingar nu för tiden har ju ofta internet. Du bör nog inte fokusera på "internet eller inte internet" utan snarare på "bra erbjudande eller inte". Hur står det sig mot offerter från fiber-ISP:er?

Skrivet av iller:

Gruppavtal är i det stora bättre för de flesta boende, oftast sitter dock inte kompetensen i styrelsen alltid så man får hjälpas åt i en BRF.

Precis. Gör man det så att de som förhandlar dessa avtal är någorlunda insatta så är det ju överlägset bäst i min mening eftersom priserna generellt blir väldigt förmånliga.

Skrivet av gurkburk92:

Så det är fortfarande inte riktig fiber, utan Koax vars hastighet/lina kan bli belastad nog utav grannarna & därav få försämrat nät eller har jag missförstått Koax?

Edit: Ja jag tvivlar på att föreningen har koll. Det är dessutom mycket äldre i byggnaderna som är påverkade utav detta, så att baka in internet i hyran, mer specifikt 500/500 som bashastighet/erbjudande till alla är otroligt dåligt enligt mig. Jag tror inte många av de äldre i kåkarna här ens har internet, eller behov av något dyrare än 100-150kr/mån. Många är snåla, tror inte det går hem egentligen.

Vi vet ju inte vad det är som de erbjudit din förening. Tele2 har ju en del fiber också så det är helt enkelt en av frågorna som behöver ställas.

Bashastigheten ska du inte stirra dig blind på då den inte brukar påverka priset i ett gruppavtal nämnvärt. Skulle gissa på att priset kanske ligger i storleksordningen 100-200 kr/månad så lycka till för dessa gamlingar att hitta billigare bredband i praktiken, oavsett hastighet.

Som jag skrev tidigare så skulle jag om jag var du ta kontakt med styrelsen innan detta möte och försöka bilda mig en uppfattning om hur processen sett ut.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Jämfört med fiber hela vägen är det ju sämre. Hur har de flesta i huset internet idag? Via koax eller något annat?

Priset på ett gruppavtal är praktiskt taget alltid väldigt mycket lägre än de man tecknar själv. Därför brukar det handla om en realsäkning av månadsavgiften på flera hundralappar för varje medlem i praktiken. De flesta köpare tittar ju på vad som ingår i avgiften ("hyra" existerar inte i en BRF) vid ett köp, så nej det bör inte ha någon negativ påverkan för köpare. Bäst är givetvis om det som ingår är fiber.

Vilka vill inte ha internet? Det måste vara försvinnande få. Även gamlingar nu för tiden har ju ofta internet. Du bör nog inte fokusera på "internet eller inte internet" utan snarare på "bra erbjudande eller inte". Hur står det sig mot offerter från fiber-ISP:er?

Precis. Gör man det så att de som förhandlar dessa avtal är någorlunda insatta så är det ju överlägset bäst i min mening eftersom priserna generellt blir väldigt förmånliga.

Vi vet ju inte vad det är som de erbjudit din förening. Tele2 har ju en del fiber också så det är helt enkelt en av frågorna som behöver ställas.

Bashastigheten ska du inte stirra dig blind på då den inte brukar påverka priset i ett gruppavtal nämnvärt. Skulle gissa på att priset kanske ligger i storleksordningen 100-200 kr/månad så lycka till för dessa gamlingar att hitta billigare bredband i praktiken, oavsett hastighet.

Som jag skrev tidigare så skulle jag om jag var du ta kontakt med styrelsen innan detta möte och försöka bilda mig en uppfattning om hur processen sett ut.

Tackar för svaret.

Ska ta och kontakta styrelsen om detta. Jag är inte alls sugen på att betala för fiberkoax, då jag tror att detta är vad som är tanken (eller deras nya "Fiber 10Gangster".

Vi har fått ta del av nackdelarna av Koax, att nätet blir belastat av byggnaden & sänkt hastighet samt fler avbrott pga Tele2 än jag hade med både Telia & vi har råkat ut för med Telenor.

Så i mitt intresse, med *lite* kunskap på koax vs fiber, så är Fiber det ända intressanta.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sylten:

Om du provar på https://www.cloudping.info/ och sedan skickar resultaten du får på eu servrarna så hade det varit schysst eller om någon annan med telenor har möjlighet till att kolla då dessa som kommer upp är de servrar som används till spel som tex fortnite

Skickade det som ett meddelande, hade du nytta av det?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Mitt 150/10 har börjat lagga kvällstid och enligt bredbandskollen ligger jag på mellan 25-50mbit. Kan inte titta på streams ingenting.

Har gjort hard reset osv men ingen skillnad. Endast kvällstid har jag detta problem.

Är det någon som har erfarenhet av detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashGordon:

Mitt 150/10 har börjat lagga kvällstid och enligt bredbandskollen ligger jag på mellan 25-50mbit. Kan inte titta på streams ingenting.

Har gjort hard reset osv men ingen skillnad. Endast kvällstid har jag detta problem.

Är det någon som har erfarenhet av detta?

Lägenhet?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Lägenhet?

Yes glömde skriva det. Ska ringa tele2 imorgon och säga upp och få ner priset också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashGordon:

Yes glömde skriva det. Ska ringa tele2 imorgon och säga upp och få ner priset också.

Om det är Koax så kan byggnadens nät vara överbelastat, just sådär koax fungerar iprincip. Du har din uppkoppling & hastighet, Tele2 lovar ett spann på TEX 1200/250 50% upp till 100% hastighet.

Men om det är belastat såpass, kanske det tillomed kan påverka din ping? Har mest upplevt det förstnämnda.

Hade kollat om du kunde fixa annan ISP.

Edit; Att det är just kvällstid är inte förvånande, det är då folk surfar/streamar/spelar/tankar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Om det är Koax så kan byggnadens nät vara överbelastat, just sådär koax fungerar iprincip. Du har din uppkoppling & hastighet, Tele2 lovar ett spann på TEX 1200/250 50% upp till 100% hastighet.

Men om det är belastat såpass, kanske det tillomed kan påverka din ping? Har mest upplevt det förstnämnda.

Hade kollat om du kunde fixa annan ISP.

Edit; Att det är just kvällstid är inte förvånande, det är då folk surfar/streamar/spelar/tankar.

Men det har aldrig varit några problem tidigare under typ 10 år.

Enligt Bahnhofs hemsida kan jag använda deras bredband så kommer försöka byta om det går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashGordon:

Enligt Bahnhofs hemsida kan jag använda deras bredband så kommer försöka byta om det går.

På 150/10 coax lovar Tele2;
Surfa i 75-150 Mbit/s
Skicka filer i 7-10 Mbit/s

Får du under det är det bara ringa och klaga. Eller byt om du kan förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashGordon:

Ja så är det tyvärr med Koax. Det kan funka bra länge, men sen kommer det klaffa med alla dina grannar & linan blir belastad.

Sen finns det också möjlighet att det bara är en tillfällighet, något bekymmer på Tele2s sida. Men det är inte Fiber, därav får du inte stabiliteten som Fiber erbjuder. Du får jämföra Koax med ADSL.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Ja så är det tyvärr med Koax. Det kan funka bra länge, men sen kommer det klaffa med alla dina grannar & linan blir belastad.

I det fallet är det ingen skillnad jämfört med fiber , även fiber har en begränsad kapacitet vid en knutpunkt som alla bakom delar på.

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3| Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sylten:

Telenor Stockholm 500/500 - körd via WiFi 5GHz dock, 30cm ifrån Router, F.d. BBB bostad
https://textbins.online/pxpioxndtz

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Sen finns det också möjlighet att det bara är en tillfällighet, något bekymmer på Tele2s sida. Men det är inte Fiber, därav får du inte stabiliteten som Fiber erbjuder. Du får jämföra Koax med ADSL.

Byter till fiber(tele2) på fredag 100/100 och sänkte månadskostnad med 250kr. Lär väl knappast bli sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashGordon:

Byter till fiber(tele2) på fredag 100/100 och sänkte månadskostnad med 250kr. Lär väl knappast bli sämre.

Säker på att det är riktig fiber?

Edit: Men pris sänkning på 250kr är nog oavsett svårslaget. Vad kosta det & kostar nu?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz