Följ Black Week på SweClockers

Enklare att logga in med omdesignat Windows Hello

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Testade nu. Bytte PIN-kod och startade sedan Word. Fick inte upp något i Word. Står att den är aktiverad och så. Då det står "sorry this pin isn't working for your organization's resources. tap or click here to fix it" så låter det som om din dator är en företagsdator eller något där ditt jobb har satt begränsningar. För mig fungerade det att byta PIN-kod utan att få några meddelanden. Jag kör med MS konto

Sorry, jag borde vara lite tydligare. Jag menar inte Microsofts egna Online-konto som riktar sig till privatpersoner, utan Office 365 som rikar sig till företagsanvändare. Jag har en Business Standard licens via mitt jobb. Man får 5st aktiveringar per konto och hela poängen med det är att man som anställd ska kunna aktivera Office på både sin jobbdator och sin privata.

Vår tenant är relativt default konfigurerad. Det är Microsoft som har valt att applicera dessa standardinställningarna och som då skapar tidigare nämnda problem/issues under vissa situationer.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Har aldrig kört Home-versionen heller.

Men det är ju möjligt att de förbättrat wizarden man tvingas in i isf... Om det finns ett val att skippa det numera.

Som sagt, jag har alltid haft en hoppa över knapp, för mig har de inte numera lagt till en hoppa över knapp

Skrivet av radx:

Sorry, jag borde vara lite tydligare. Jag menar inte Microsofts egna Online-konto som riktar sig till privatpersoner, utan Office 365 som rikar sig till företagsanvändare. Jag har en Business Standard licens via mitt jobb. Man får 5st aktiveringar per konto och hela poängen med det är att man som anställd ska kunna aktivera Office på både sin jobbdator och sin privata.

Vår tenant är relativt default konfigurerad. Det är Microsoft som har valt att applicera dessa standardinställningarna och som då skapar tidigare nämnda problem/issues under vissa situationer.

Har aldrig haft 365 så kan inte svara på det, men ok

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

För Windows Hello förfrågningen kommer upp igen och igen och igen och igen och igen och igen när du trycker "nej tack", med varje uppdatering som kommer och om och om kommer den. Till du råkar trycka ja och BAM nu är du fast.
Som med mycket annat i Windows, jag ändrar inställning till X, och uppdatering kommer och ändrar tillbaka till default Y, igen och igen.

Den guiden kan jag hålla med om att den dyker upp titt som tätt vid dom lite större uppdateringar. Inte varje dock, det överdriver du, men då och då så kommer den upp och så får man svara på frågorna man tidigare undvikit. För min del så är guiden rätt kort numera, är knappt någon fråga längre. Men då är det i princip bara licens för Office 365 jag saknar, när det kommer till Windows-features ...

Skrivet av HappySatan:

Senaste jag installerade Windows 11 gick det inte att komma runt Hello. Var tvungen att skapa en PIN och sen leta bland inställningarna för att ta bort den. Som alltid när MS vill tvinga en att använda något man har noll intresse av.

Nu är det inte ofta jag installerar Windows 11, men alla ggr jag gjort det så har det gått att kringå, dock är rutan en textrad och inte tydligt en knapp att gå vidare Men personligen så älskar jag PIN til datorn, blir ju lika smidigt som för telefonen och vem föredrar att skriva in ett lösenord som dessutom kan användas på andra ställen än bara på just den datorn man skriver in det på? Kalas med PIN-kod. Jag har olika pinkoder på olika datorer men samma konto på samtliga

Skrivet av evil penguin:

Vet inte om de ändrat på det, men ett tag så bokstavligen tvingade de en att konfigurera Windows Hello, med t.ex. PIN.

PIN är ju inte jobbigt, snarare tvärtom och dessutom lika enkelt som på en mobiltelefon. Har både PIN och Kamera och det är trevligt att bara loggas in under tiden jag sätter mig framför datorn. Dom ggr det blir fel så slår jag in min 4-siffriga kod lika snabbt som jag skulle trycka ctrl + alt + del (som man var tvungen att göra back in the day innan man ens fick skriva in ett lösenord). Framtiden är här och jag föredrar det!

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB