Följ Black Week på SweClockers

Snart kan du byta in skins för pengar hos Elgiganten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Huh? Det gäller ju bara för App store, och detta är väl så långt från det man kan komma.

Spotify prenumertion kostar 30% mer hos iPhone jämfört med Android om inte dom har ändrat på det den senaste tiden. Skulle inte bli förvånad om dom gjorde det heller.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörksuggan:

Om man har Steam på sin iPhone, kommer Apple ta sina 30% av försäljningen när man säljer sina skins?

Nä... Detta har inget att göra med vilken mobil du har alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Hoppas inte priserna på bilden stämmer överens med verkligheten. För 2200 kr för en AK-47 X-Ray är extremt lite.

Enligt mig är det 2200:- för mycket.

Permalänk
Viking
Skrivet av Mörksuggan:

Spotify prenumertion kostar 30% mer hos iPhone jämfört med Android om inte dom har ändrat på det den senaste tiden. Skulle inte bli förvånad om dom gjorde det heller.

Då går betalningen genom App store. Nu har det inget med App store att göra.

Sen är det ju inte ett köp man gör i överhuvudtaget. Man säljer skinsen, inte köper, och då är det aldrig 30% oavsett.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Viking
Skrivet av wargreymon:

Enligt mig är det 2200:- för mycket.

Och enligt mig 1000kr för lite.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Då går betalningen genom App store. Nu har det inget med App store att göra.

Sen är det ju inte ett köp man gör i överhuvudtaget. Man säljer skinsen, inte köper, och då är det aldrig 30% oavsett.

Aah, jag hade fått för mig att dom tar 30% på all försäljning.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Har aldrig förstått mig på denna hets på skins. Är inget jag kommer köpa eller sälja för risken är stor du står utan pengar ändå.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Detta går väl emot Steam användaravtal? Att man inte ska kunna växla Steamskins till ''riktiga pengar'' vilket ett presentkort indirekt är. Sedan är ju detta även skattefritt?

Tror inte det kommer gå igenom, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Citat:

men i framtiden hoppas vi att betalmetoden ska vara lika vanlig som vilken annan betalmetod som helst

Skönt uttalande! Tror kortbetalning får akta sig!

Permalänk
Medlem

Spännande! Undrar vad ration är.

Hur många procent av steam market price dom betalar.

Sälja på steam = 15% cut

Sälja privat typ 25% cut (förr iaf).

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD

Permalänk
Medlem

Okej, nu är jag officiellt gammal.

Permalänk
Medlem

Man måste vara i desperat behov av TV för att sälja ett skin värt ca 19000kr för ett presentkort värt 2200kr.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk

De enda skinsen jag använder i CS 2 är de som är kamouflage eller liknar kamouflage. Allt annat känns barnsligt och graffitti aktigt typ och gör en mer som ett barn som har en julgran till vapen typ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

som NFT fast inte...

Egentligen mer likt NFT än man kan tro. Varje skin är helt unikt, även om de ser lika ut. Fattas bara att Valve slänger in "Proveniens", så man ser att den och den proffsspelaren har ägt juist exakt det här vapnet och då blir det ju betydligt mer värt än ett liknande skin av samma typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Man måste vara i desperat behov av TV för att sälja ett skin värt ca 19000kr för ett presentkort värt 2200kr.

Var hittar du informationen om att det är så katastrofalt dålig kurs?

Permalänk
Medlem

Fan vad gött, då vet jag hur min 11800x3d kommer finansieras 2028

Permalänk
Viking
Skrivet av RaZman:

Så illa verkar det inte vara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadee:

Var hittar du informationen om att det är så katastrofalt dålig kurs?

Utgår bara ifrån bilden med AK-47 X-Ray samt marknadsvärdet på Buff. Ska man vara noga skulle marknadsvärdet resultera i ca 17000kr på kontot om man utgår från den generellt accepterade kursen om 90% Buff om man går till så kallade "cash traders" men i och med att Elgiganten inte tänker betala kontant ansåg jag att faktiskt marknadsvärde var mer relevant.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Viking
Skrivet av RaZman:

Utgår bara ifrån bilden med AK-47 X-Ray samt marknadsvärdet på Buff. Ska man vara noga skulle marknadsvärdet resultera i ca 17000kr på kontot om man utgår från den generellt accepterade kursen om 90% Buff om man går till så kallade "cash traders" men i och med att Elgiganten inte tänker betala kontant ansåg jag att faktiskt marknadsvärde var mer relevant.

Men i battle-scarred kostar den ca 2950 kr på Buff. Så antagligen är den inte FN.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Men i battle-scarred kostar den ca 2950 kr på Buff. Så antagligen är den inte FN.

Det vore mer logiskt, klantigt antagande från mitt håll att det skulle handla om FN.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Vem kör penningtvätt när vouchern omvandlar till present kort som endast gäller köp hos Elgiganten?

Finns väl tusen sätt att förvandla det till pengar, du går från pixlar som är köpta med tveksamma metoder till något som har verkligt värde.

Precis som med allt som går att sälja, penningtvätt 101.

Utan att kolla så går väl produkterna också returneras och få kontanter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Finns väl tusen sätt att förvandla det till pengar, du går från pixlar som är köpta med tveksamma metoder till något som har verkligt värde.

Precis som med allt som går att sälja, penningtvätt 101.

Utan att kolla så går väl produkterna också returneras och få kontanter?

Har du köpt med presentkort så får du ett nytt presentkort vid retur.

Permalänk
Medlem

Var det inte Valve som var uppe i rätten någon gång och menade att skins till CS inte var värda "riktiga pengar" egentligen eftersom det inte var tillåtet att sälja skins utanför Steam. Men nu blir det okej att sälja skins utanför Valves plattform? Eller kommer användare få sina konton bannade efter att ha handlat hos Elgiganten?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

Skatteverket ska också få stöd för att betala restskatt med CS skins har jag hört rykte om.. Lite senare kan man välja att få ett skin istället för pengar i skatteåterbäringen.
Det är moderna tider nu..
*edit*
Det tragiska med mitt skämt är att det finns folk som har köpt Apple Gift card till IRS.

Nå i Elgigantens fall så ser jag det mer som marknadsföring. Precis som man med bitcoin kunde handla på webbhallen. Det var nog inte så många som i verkligheten gjorde detta.

Permalänk
Viking
Skrivet av nu1mlock:

Var det inte Valve som var uppe i rätten någon gång och menade att skins till CS inte var värda "riktiga pengar" egentligen eftersom det inte var tillåtet att sälja skins utanför Steam. Men nu blir det okej att sälja skins utanför Valves plattform? Eller kommer användare få sina konton bannade efter att ha handlat hos Elgiganten?

Varför skulle det vara någon skillnad på att sälja till Elgiganten än att sälja på någon annan marknadsplats? Det säljs skins för flera miljoner dagligen och ingen blir bannad för det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Undrar när staten kommer vilja ha sin del. De har ju redan sen 1 år eller 2 börjat begära in uppgifter från Tradera tex om försäljningar för året.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk

får väl se hur velve ställer sig till dessa stationer för enligt TOS så får de väl egentligen inte säljas/bytas utanför steams marknadsplats så att använda alla dessa 3e part siter är ju egentligen mot deras regler och de har rätt att stänga av ditt konto för avtalsbrott .

att de nog inte kan göra så mycket åt websidor som ploppar upp som svampar i skogen och inte hinner stänga ner dem lika fort eller baserade i land där de inte har någon talan är en sak men fysiska stationer för ändamålet i lilla svedala är nog kanske lite mer lätthanterat och har svårt att se att de kommer ignorera detta om de får nys om det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Baserat på bilden så verkar de ge ca 75% av buff.163 priser, vilket är den billigaste skinmarknaden. Alltså får man väldigt lite av vad de är värda.

Kanske gäller dom specifikt för när jag kollar mina egna skins får jag exakt samma priser på buff som skinvault som på csfloat. Och då räknar jag 500-2000€ skins

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

lmao, så man kan betala med skins före man kan betala med bitcoin i svensk handel? ja jag såg det inte komma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

lmao, så man kan betala med skins före man kan betala med bitcoin i svensk handel? ja jag såg det inte komma.

Om du med svensk handel menar ”en butik” så var det många år sedan Webhallen började acceptera Bitcoin. Också många år sedan dom slutade.

Visa signatur

press nu1mlock