Valve anklagas för slapp moderering på Steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Det är ju ett klockrent exempel på motsatsen?

När Trump-retoriken blir accepterad så sprider den sig vidare och blir det nya normala.

Tänker man ett steg längre så inser man väl att om man vill censurera andra så kommer man tillslut blir censurerad själv.

I USA har högern fått smaka på detta och när de nu är i majoritet är det inte alls omöjligt att vänstern får samma mynt tillbaka. Det var liksom ingen liten seger högern tog hem.

Bästa sättet att skydda sin egen rätt till åsiktsfrihet är att tillåta andra att uttrycka sig.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Jag har inte mycket till val än att ignorera att jag inte fick tjänsten eller blev felbehandlad faktiskt. Jag ser det som mycket sundare och mer produktivt att ignorera och gå vidare med mitt liv, än att bestrida det. Jag lägger hellre min energi på att förbättra min livsituation än att vara någon slags kämpe för social rättvisa till bekostnad av mitt psykiska välmående och tid. Det är därför vi har lagar, politiker och poliser så att andra som har mer kompetens, erfarenhet och medel att faktiskt förändra något kan göra sitt jobb.

Jag håller med allt du skriver dock, det ska du veta. Systematisk rasism är ett problem definitivt. Det är därför jag skrev att jag är immun mot rasistiska ord, men givetvis inte rasism som helhet. Mitt perspektiv jag skrev ovan har mer att göra med min individualistiska syn på saken, snarare än hur man i ett kollektiv bestrider orättvisa som rasism eller sexism. Det var riktat till individer som blir kränkta, snarare än att kommentera detta i ett makroperspektiv. Det är så jag anpassat mig till situationen helt enkelt för att kunna gå vidare med mitt liv och må bra. Om jag kunde moderera bort rasism så tvivlar jag på att det försvinner utan bara byter plats, skepnad och döljer sig ännu mer i samhället.

Det finns annat i samhället som inte riktigt hjälper till att bekämpa rasism eller sexism heller, och det är identitetspolitik. Man ser det överallt, och det är tvärtemot vad Martin Luther King och andra som bekämpade rasismen anser. Istället för att riva ner murarna för våra skillnader så stärker vi dem. Vi envisas med att sätta folk i grupperingar och kategorisera dem enligt godtyckliga ramar som vi själva skapar titt som tätt. Jag vill påstå att detta tankesättet är förödande och rent kontraproduktivt om vi vill minska rasism och sexism. Lite offtopic dock så ursäkta det.

Inspirerande, tycker du hanterar din individuella situation väldigt väl och kan skilja på mikro och makro vilket inte alltid är lätt när det drabbar en personligen.

Det kräver sin person dock, människor generellt lägger oproportionerligt med tid och energi på att bli gillade av andra och om man då blir ogillad på grund av saker utanför sin kontroll är det inte säkert man kan hantera saker lika sobert som du 😅

Tack för ett väldigt väl formulerat svar och en god ton. Jag håller med dig i princip allt, inte lika övertygad att alla kan vända andra kinden till även om det är kanske det som behövs för att vända trenden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Det är ju ett klockrent exempel på motsatsen?

När Trump-retoriken blir accepterad så sprider den sig vidare och blir det nya normala.

Hade man lyckats döda Trump så hade någon annan man inte gillar kommit till makten om 4 år. Trump(retoriken) är en symptom, inte orsak. Du löser ingenting genom att bara förbjuda. Det grundläggande systemfelet som skapar nya Trump(retorik) är fortfarande kvar.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Då säger jag tvärt om.

Konspirationer och hat får mycket större spridning av ökad exponering.
Jag ser inget mervärde i ökad spridning av hat och konspirationsteorier.
Det ökar däremot kontaktytan så fler dras in i skiten.

Jag ser det snarare som bristande förmåga till ansvarstagande att det inte markeras mot ren dynga
Att rensa ut bottenskrapet ger bättre community. Och att det kan få konsekvenser av att bete sig illa är rimligt.

Det är dock lika naivt att inte tro på någon konspirationsteori som att tro på alla.

Jag ogillar skarpt moderering, det är då i slutändan moderatorns åsikter som får visas.
När de allra flesta människor tycker och tänker likadant med endast små svängningar så blir denna moderering tråkig som tusan.
Sen har jag extremt svårt för de flesta auktoriteter och väljer automatiskt att inte lyssna på dessa.

Som någon redan nämnt, en kränkning kommer från dig själv, du väljer hur du vill bemöta en text oavsett vad som står. Det är modernt att vara kinkig

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░PCMR░▒▓█▇▆▅▄▃▂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Hatar dessa organisationer som vill sänka taket, tycker att folk ska få uttrycka sig fritt så att dom dels kan bli motbevisade men kanske framförallt visar sitt rätta ansikte.

Hat försvinner liksom inte bara för att det inte syns, snarare kokar det under ytan tills det exploderar.

"Sänka taket" = man ska kunna ha en avvikande åsikt utan att folk ska skriva att man ska ta livet av sig, postar swastikor och allmänt beter sig som ett jävla as?

Det du propagerar för leder bara till fler troll, mer exkludering och ett råare samtal. Till slut dör plattformen eftersom det inte går att vistas där utan att må dåligt.

Att folk ska "motbevisas" har vi lärt oss senaste 10 åren är omöjligt.

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JasBC:

Vad för förmögen skola gick du på där eleverna blev tilldelade kompasser? Under alla mina skolår gjordes orienteringen med karta med kompassros på, och det funkade fint. . .

Kan bara tala för mig själv men jag gick i en miljonprogramsskola mitten av 80-talet, början av 90-talet och alla fick sig en rejäl kompass på orienteringsrundan i skogen på den tiden. Hjälpte dock inte, jag hittade inga stationer ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

"Sänka taket" = man ska kunna ha en avvikande åsikt utan att folk ska skriva att man ska ta livet av sig, postar swastikor och allmänt beter sig som ett jävla as?

Det du propagerar för leder bara till fler troll, mer exkludering och ett råare samtal. Till slut dör plattformen eftersom det inte går att vistas där utan att må dåligt.

Att folk ska "motbevisas" har vi lärt oss senaste 10 åren är omöjligt.

"Tillslut dör plattformen"

Ungefär som Twitter (numera X) då? Som är större än någonsin efter Musk tog över och stoppade censuren...

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

"Tillslut dör plattformen"

Ungefär som Twitter (numera X) då? Som är större än någonsin efter Musk tog över och stoppade censuren...

Kanske inte är död i ordets vanliga mening, men den är död för många av oss som inte orkar med det dagliga hatet och extremismen som florerar nu efter Elon tog över. Om man gillar sådant, visst, varsågod.

Sen är det ju en annan fråga hur godtrogen man faktiskt måste vara för tro på att Elon är en förespråkare för fritt tal och motståndare av censur. Speciellt de gångerna det inte passar hans personliga intressen.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Tänker man ett steg längre så inser man väl att om man vill censurera andra så kommer man tillslut blir censurerad själv.

I USA har högern fått smaka på detta och när de nu är i majoritet är det inte alls omöjligt att vänstern får samma mynt tillbaka. Det var liksom ingen liten seger högern tog hem.

Bästa sättet att skydda sin egen rätt till åsiktsfrihet är att tillåta andra att uttrycka sig.

Fast nu har du ju flyttat diskussionen väldigt långt ifrån det vi pratade om.

Det jag pratade om var exempel historiskt på hur bristen på acceptans och tillåtelse av hatfull retorik i allmänna forum (inte bara digitala) osv har fått negativa konsekvenser.

Då kom någon med valet i USA som exempel, vilket är ett perfekt exempel på motsatsen.

Det jag pratade om är inte censur utan om vilken nivå av retorik som accepteras i olika forum.

Historiskt kan jag inte komma på några exempel där det har haft så negativa konsekvenser som påstods, kan du ge exempel på det?

Censur är dåligt men det var inte det vi pratade om.

Permalänk
Medlem

”Säg nästan vad du vill, men var trevlig”.

Är det någon som inte förstår? Eller är det jag som är gammaldags?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Hade man lyckats döda Trump så hade någon annan man inte gillar kommit till makten om 4 år. Trump(retoriken) är en symptom, inte orsak. Du löser ingenting genom att bara förbjuda. Det grundläggande systemfelet som skapar nya Trump(retorik) är fortfarande kvar.

Det är lite som sjukdomar. Smärtlindrande botar inte sjukdomen men det gör situationen mer tolererbart så man kan arbeta på det underliggande problemet utan att patienten lider. Det är lite så jag ser på det där med att förbjuda saker och ting. Det är inte en lösning men det är ett verktyg man kan använda på vägen till en lösning.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem

"Frihet kan vara fult och röra sig på samhällets ytterkant, men frihet är alltid bättre än alternativet"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Nu läser jag väldigt sällan vad andra användare skriver på Steam (för att det brukar vara allmänt irrelevant), men jag kan mycket väl tänka mig hur pass illa det är.

För lite eller ingen moderering skapar bara kaos och maximalt fanskap på alla fronter. Alla trolls våta dröm.

"Övermoderering" är förstås inte heller bra, det finns många toner av grått. Moderering är inte enkelt. Men det behövs.

Personligen uppskattar jag starkt modereringen här på Sweclockers forum, den är överlägset bäst av alla jäkla plattformar jag någonsin hängt på i alla mina år, så stort tack till er moderatorer för ett fantastiskt jobb!

Visa signatur

9950X3D | 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Var exakt är det "högern blivit censurerad" i USA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det är lite som sjukdomar. Smärtlindrande botar inte sjukdomen men det gör situationen mer tolererbart så man kan arbeta på det underliggande problemet utan att patienten lider. Det är lite så jag ser på det där med att förbjuda saker och ting. Det är inte en lösning men det är ett verktyg man kan använda på vägen till en lösning.

Ta USA som exempel, tror du att Biden eller Harris löser något?

Gillar inte Trump själv ska det tilläggas. Högerextremister som skriker yttrandefrihet brukar som bekant vara de värsta förtryckarna när de väl kommer själva till makten...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem

Otippat att rasism och hat gillas av så många här nu för tiden, och med vind i seglen har de blivit mer högljudda. Och det får fortgå utan hinder, medan minsta politiska mening raderas omedelbart. Kolla bara på de kommentarer som fått flest tumme upp här i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Otippat att rasism och hat gillas av så många här nu för tiden, och med vind i seglen har de blivit mer högljudda. Och det får fortgå utan hinder, medan minsta politiska mening raderas omedelbart. Kolla bara på de kommentarer som fått flest tumme upp här i tråden.

Bara för någon inte håller med DIG, så innebär det inte att det är varesig rasism eller hat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Bara för någon inte håller med DIG, så innebär det inte att det är varesig rasism eller hat.

Håller med? Rasism är rasism oavsett vad jag tycker. Vad har du för konstiga kriterier för det? Är du själv en av de som jag talar om så förstår jag att du inte vill erkänna dina hatiska åsikter. Vidrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Håller med? Rasism är rasism oavsett vad jag tycker. Vad har du för konstiga kriterier för det? Är du själv en av de som jag talar om så förstår jag att du inte vill erkänna dina hatiska åsikter. Vidrigt.

Ja se där, personangrepp när du inte har något att komma med.. typiskt folk som du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Då säger jag tvärt om.

Konspirationer och hat får mycket större spridning av ökad exponering.
Jag ser inget mervärde i ökad spridning av hat och konspirationsteorier.
Det ökar däremot kontaktytan så fler dras in i skiten.

Jag ser det snarare som bristande förmåga till ansvarstagande att det inte markeras mot ren dynga
Att rensa ut bottenskrapet ger bättre community. Och att det kan få konsekvenser av att bete sig illa är rimligt.

Jag ser vart du kommer ifrån, men vem ska bestämma vad som är hat och dynga.
Ta Israel-Palestina konflikten som ett klockrent exempel. Den ena sidan säger en sak och den andra motsatsen, båda ser vad den andra parten säger som hat och dynga. Ska bara ena parten få uttrycka sig, ingen, eller båda?

Ponera att det vissa här förespråkar skulle skett i ledning av Tyskland på 30-talet, då hade nazismen än idag stått oemotsagd och allt som pekade på brister i den varit klassat som konspirationsteorier.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Kanske inte är död i ordets vanliga mening, men den är död för många av oss som inte orkar med det dagliga hatet och extremismen som florerar nu efter Elon tog över. Om man gillar sådant, visst, varsågod.

Sen är det ju en annan fråga hur godtrogen man faktiskt måste vara för tro på att Elon är en förespråkare för fritt tal och motståndare av censur. Speciellt de gångerna det inte passar hans personliga intressen.

Dom som kanske inte höll med i det tidigare samtalsklimatet som rådde på twitter finner det väl smått roande att den politiska "sida" som genomfört så hård censur tidigare, nu blir censurerad.
Och det är ju det som är en stor del av problemet. Hade det inte censurerats från början så hade "hämnden är ljuv känslan" och så stor polarisering aldrig uppstått.

Skrivet av EdvinR:

”Säg nästan vad du vill, men var trevlig”.

Är det någon som inte förstår? Eller är det jag som är gammaldags?

Vem bestämmer vad som är trevligt? Jag kanske uppskattar en lättsam jargong och råa skämt. Nån annan tar illa vid sig av dom. Varför ska den lättkränkta ha tolkningsföreträde på trevlighet?

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Jag ser vart du kommer ifrån, men vem ska bestämma vad som är hat och dynga.
Ta Israel-Palestina konflikten som ett klockrent exempel. Den ena sidan säger en sak och den andra motsatsen, båda ser vad den andra parten säger dom hat och dynga. Ska bara ena parten få uttrycka sig, ingen, eller båda?
Ponera att det vissa här förespråkar skulle skett i ledning av Tyskland på 30-talet, då hade nazismen än idag stått oemotsagd och allt som pekade på den brister varit klassat som konspirationsteorier.

Du ser inte alls att sociala medier/spel är proppfullt med hat och dynga? Okej.

Vi tar ett exempel. Jag var med i några trådar om the last of us på Facebook men avföljde allt när den nya serien kom. Den unga skådespelerskan ansågs inte vara lik Ellie, eller tillräckligt snygg. Det var ett tema som aldrig slutade. Många människor skickade de mest nedriga och elaka inläggen om den unga skådisen. Vad hade hon gjort? Jo hon utöver sitt yrke.

Det du skriver tycker jag helt enkelt är struntprat.

Kan tillägga att jag tycker skådisen är grym som Ellie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Har du några konkreta exempel på att högern har blivit censurerad i USA.
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Dom som kanske inte höll med i det tidigare samtalsklimatet som rådde på twitter finner det väl smått roande att den politiska "sida" som genomfört så hård censur tidigare, nu blir censurerad.
Och det är ju det som är en stor del av problemet. Hade det inte censurerats från början så hade "hämnden är ljuv känslan" och så stor polarisering aldrig uppstått.

Vem bestämmer vad som är trevligt? Jag kanske uppskattar en lättsam jargong och råa skämt. Nån annan tar illa vid sig av dom. Varför ska den lättkränkta ha tolkningsföreträde på trevlighet?

Lättkränkt? Säger du lättkränkt? Så gott som alla community om spel är nedsmetat med elakheter. Det är teman som är never ending.

Jag skulle vilja vända på frågan; Varför ska de som är elaka få sätta norm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Nu läser jag väldigt sällan vad andra användare skriver på Steam (för att det brukar vara allmänt irrelevant), men jag kan mycket väl tänka mig hur pass illa det är.

För lite eller ingen moderering skapar bara kaos och maximalt fanskap på alla fronter. Alla trolls våta dröm.

"Övermoderering" är förstås inte heller bra, det finns många toner av grått. Moderering är inte enkelt. Men det behövs.

Personligen uppskattar jag starkt modereringen här på Sweclockers forum, den är överlägset bäst av alla jäkla plattformar jag någonsin hängt på i alla mina år, så stort tack till er moderatorer för ett fantastiskt jobb!

Håller med. Och då har jag själv blivit modererad😊👍

Permalänk
Medlem

Ah, Anti-Defamation League (ADL), den inofficiella förlängda armen av israels utrikesdepartement, vars uppgift är att få andra länder och deras civilsamhällen att behandla allt förknippat med israel med silkesvantar. Personligen tycker jag att de kan dra åt h-vete. Steam är ett privatägt bolag de kan moderera hur de vill eller inte alls. Om Ayatollorna i Iran, Kim Jong Un eller Putin höll på, på samma sätt hade de fått fingret också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Nu bara skummade jag deras definition, men du får gärna utveckla ditt resonemang här, jag tyckte inte deras definition var speciellt konstig

Såg nu att dom återgick till en mer korrekt form 2022 hade missat detta för jag kan inte ta dom seriöst efter dom fick för sig att endast "vita priviligierade" kunde vara rasister. Rasism är så enkelt att definiera men när dom får för sig att endast vita kan vara det så ja då är förpassad till fönsterslickare och limätare speciellt med tanke på att samma personer fortfarande jobbar kvar på organisationen så har jag noll respekt för dom där pritt stiftälskarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeSw:

Det är dock lika naivt att inte tro på någon konspirationsteori som att tro på alla.

Jag ogillar skarpt moderering, det är då i slutändan moderatorns åsikter som får visas.
När de allra flesta människor tycker och tänker likadant med endast små svängningar så blir denna moderering tråkig som tusan.
Sen har jag extremt svårt för de flesta auktoriteter och väljer automatiskt att inte lyssna på dessa.

Som någon redan nämnt, en kränkning kommer från dig själv, du väljer hur du vill bemöta en text oavsett vad som står. Det är modernt att vara kinkig

enda lösningen på "hat" kommer bli ai mass banning det kommer leda till massa false flags. ai kommer inte kunna skilja på en minecraft server där folk pratar faktiska nassesaker eller om någon griefar o teamkillar i spel som är faktiska toxiska problem.
du kommer bli konstant bannad för att säga jävla idiot till folk som är hatiska.
detta kommer bara bli fel. kan tänka mig att dom skannat folks id som är 232791488327 så ser dom oj 100k har 1488 i sitt profilid. eller andra löjliga saker. eller någon moddare som lägger up autentiska flaggor för ww2 spel där dom tagit bort det för att sälja i tyskland.

Permalänk

Det är knappast någon hemlighet att det förekommer mycket snack som borde stannat i författarens huvud i vilket spel man än väljer att spela. Folk gillar uppenbarligen att säga extrema saker när de gömmer sig bakom pseudonym. Saker man sällan hör folk säga annars.
Det finns andra forum för att uttrycka sina extrema åsikter, politiska ståndpunkter eller hata på varandra. Låt spelen vara fritt från skiten.
Jag välkomnar hårdare tag mot missbruk av yttrandefriheten i spelvärldens olika chattar där mottagaren kan vara en person som tar riktigt illa vid sig eller ett barn som uppmuntras till samma sak.

Sen kommer någon vilja vara motsträvig här och säga "men vad räknas som missbruk då".
Ja då är det bara att läsa på om hets mot folkgrupp, eller förtal. Två exempel på saker som kan leda till brott mot tryckfrihetsförordningen.

Permalänk
Skrivet av tintinj:

Inte för att påstå att du ljuger, men skulle du kunna citera några eller nåt av de där mest gillade kommentarerna som skulle vara rasistiskt/pro-rasism? Själv har jag inte jag sett några rasistiska kommentarer alls, men jag har bara läst ett par tre sidor totalt, tidigare idag.

Hehe, verkar som istället för att påvisa dessa rasistiska/pro-rasistiska kommentarer som skulle ha mest likes så ändrades inlägget istället.

Lade till nedersta raden
Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z77A-G45 Grafikkort: GTX770 Processor: i5-3570K@4,2GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB CL9 SSD: Samsung 830 256GB HDD: WD Black 2TB Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M2 1000W