Veckans fråga: Hur länge har du varit medlem på SweClockers?

Permalänk

Reggad 2003. Känner mig riktigt Old-school här.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Registrerad 20 Dec 2002. 22 år.....😐

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Crazy Ferret:

Till alla de som nu börjat nå åldern "dåligt minne" och över så nej, Databaskraschen(tm) krävde inte omregistrering, till skillnad mot när den blå eran lämnades därhän i juli -01 och den gamla forumsmjukvaran (och hela databasen med den) åkte ut genom bakdörren.
Kan dock inte dra mig till minnes om Databaskraschen var 2001 eller senare, men det var två helt olika händelser i vart fall.

Kan inte minnas någon krasch alls! Däremot gick vi över till databas år 2001 och det enklaste var då att börja om från scratch. Vågat drag, ändå,

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Kan inte minnas någon krasch alls! Däremot gick vi över till databas år 2001 och det enklaste var då att börja om från scratch. Vågat drag, ändå,

Antar att en del av ditt minne låg på databasen?
Nej, skämt åsido ... Jag är rätt så säker på att det var något kajko som gjorde att en ansenlig andel inlägg (om inte alla) försvann där första året eller så. Inte så att jag skulle ta gift på det, så jäkla viktigt är det inte, men tillräckligt för att påstå det.
Jag är ingen storskapare av trådar på något vis, men att det skulle ha tagit mig 15 månader från det att vi gick över till att jag skapade min "första" tråd under en av mina mest aktiva perioder här känns dessutom konstigt, och i kombination med det allmänna minnet av en databaskrasch så känns det ännu märkligare ...

Edit: Kollade dessutom genom alla användare som skrivit i den här tråden som reggade under 2001 och vissa 2002, och ingen har skapat en tråd innan slutet på augusti 2002. Låter lite väl mycket som ett sammanträffande.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy Ferret:

Antar att en del av ditt minne låg på databasen?
Nej, skämt åsido ... Jag är rätt så säker på att det var något kajko som gjorde att en ansenlig andel inlägg (om inte alla) försvann där första året eller så. Inte så att jag skulle ta gift på det, så jäkla viktigt är det inte, men tillräckligt för att påstå det.
Jag är ingen storskapare av trådar på något vis, men att det skulle ha tagit mig 15 månader från det att vi gick över till att jag skapade min "första" tråd under en av mina mest aktiva perioder här känns dessutom konstigt, och i kombination med det allmänna minnet av en databaskrasch så känns det ännu märkligare ...

Edit: Kollade dessutom genom alla användare som skrivit i den här tråden som reggade under 2001 och vissa 2002, och ingen har skapat en tråd innan slutet på augusti 2002. Låter lite väl mycket som ett sammanträffande.

Han skrev väl ovan att det var meningen att skrota allt och börja om?

Permalänk
Medlem

Det var faktiskt sexårsjubileum i fredags, utan att jag visste det. Men jag började bygga min första dator (första jag satte ihop från lösa delar, till skillnad från de föregående nio som varit kompletta på olika sätt) nånstans i slutet av oktober 2018, och kort därefter var det nåt jag tänkte fråga här och reggade mig därför.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Reggad första gången år 2000, man fick regga om sig i juli 2001 p.g.a. uppgradering av något slag om jag inte minns fel nu?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600MHz CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av medbor:

Han skrev väl ovan att det var meningen att skrota allt och börja om?

Men det var inte samtidigt. Det var juli 2001 då väldigt många har regdatum, medan ingen skapade tråd förrän augusti 2002, så över ett års skillnad.
Verkar väldigt skumt, får jag hålla med om. Men jag har inget minne av hur det faktiskt var, mer än omregistreringen.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk

Medlem sen 2006. 8 inlägg i forumet 😂 (nu 9) Sjukt aktiv, haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Men det var inte samtidigt. Det var juli 2001 då väldigt många har regdatum, medan ingen skapade tråd förrän augusti 2002, så över ett års skillnad.
Verkar väldigt skumt, får jag hålla med om. Men jag har inget minne av hur det faktiskt var, mer än omregistreringen.

Ja du, det kan jag inte svara på… antingen är det ett år fel på datumet, eller så saknas ett år data

Permalänk
Medlem

Kommer inte ihåg exakt men höll på massor med ”modding” och så runt 2004-2005 och hade ett konto då. Sen tog livet en annan riktning i ungefär 10 år och när jag sen försökte logga in igen 2019 kom jag inte åt mitt gamla konto.
Har dock aldrig varit särskilt aktiv, varken nu eller då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Ja du, det kan jag inte svara på… antingen är det ett år fel på datumet, eller så saknas ett år data

Verkar saknas trådar, saker man minns från 2001 eller tidigt 2002 finns inte i forumet.