Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem
Skrivet av Apachi:

In-ear pluggar, om det kommer någon bra deal. Samma sak med en Samsung smartklocka (missade Ultran igår men är intr helt såld på den ändå).

Annars är det allt barnrelaterat då det är dags att bli en till i familjen. Barnvagn, babyskydd, bilstol etc. Det mesta!

Ultran kostar 5500krish på samsung om man har Mecenat, misstänker att det funkar med Benify med. Ovanpå det kan man säkert droppa någon rabattkod eller ev byta in något.

Permalänk

Tidigare år så har vissa saker varit självklara. Nytt tangentbord + mus, hörlurar etc. Nu har jag bra sådana.

När jag kollar vissa butiker vad de har under Black freday veckan så tycker jag det är mycket skräp. Inte att sakerna naturligtvis är skit, men det är produkter som de så ofta har sålt för samma pris eller lägre. Det är inga fynd.

Permalänk
Medlem

Hoppas hitta stora hårddiskar till nas, förvånande hur krångligt och dyrt det blivit att få tag på något vettigt.

Prisjakt har blivit helt värdelöst då varende hårddisk har en oseriös säljare eller fel matchad produkt som visar för lågt pris. Sen är hälften av alla diskar man hittar "refurbished".. dvs begagnade serverhalls diskar som jag antar man blåst av damm ifrån.. Amazon är nog värst här där säljare ofta listar dessa diskar som nya.

Stundvis kommer det dock en drive där det dyker upp något vettigt så hoppas på black friday.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Redan slagit till på en robotdammsugare

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb | Skärm: Alienware AW3423DWF
Lenovo Legion 5 | CPU: AMD Ryzen 5 5600H | GPU: nVidia Geforce RTX 3060 6gb | RAM: 32gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord_gust:

Vet inte vad det för för deal på den igår. Men Ditur säljer dom för 4999:-. Köpte min därifrån för en månad sedan. Fungerade perfekt.

https://www.ditur.se/productotp/token/link/id/673ab286eb4d5

Det var inget dåligt pris! Igår hade Power den för 4500kr har jag för mig. Får fundera lite, tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Hoppas hitta stora hårddiskar till nas, förvånande hur krångligt och dyrt det blivit att få tag på något vettigt.

Prisjakt har blivit helt värdelöst då varende hårdisk har en oseriös säljare eller fel matchad produkt som visar för lågt pris. Sen är hälften av alla diskar man hittar "refurbished".. dvs begagnade serverhalls diskar som jag antar man blåst av damm ifrån.. Amazon är nog värst här där säljare ofta listar dessa diskar som nya.

Stundvis kommer det dock en drive där det dyker upp något vettigt så hoppas på black friday.

Jo, snordyra diskar idag om man vill ha lite utrymme.

Permalänk
Medlem

Julklappar!

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus TUF Z690 Plus - CPU: Core i7 12600k - Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 990 PRO 2TB, Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Själv checkar man efter en ny datormus (siktar på en Corsair M65 wireless) och en ny rakapparat, båda mina nuvarande artiklar håller på att ge upp!

Permalänk
Medlem

Det blir väl att köpa årets julklappar som vanligt.

Hittar jag något trevligt tangentbord till ett bra pris kanske jag slår till, är så vansinnigt trött på mitt nuvarande. Är också lite sugen på ett 4080, men då måste det vara rejält prispressat eftersom jag egentligen inte behöver det.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa tändstift till bilen 😂
Julklappar till mina barn är redan fixat.

Visa signatur

Här nere kan man skriva lite olika saker.

Permalänk
Hedersmedlem

Buntband
Shelly pluggar (kasta ut alla gamla Nexa)
Lego?
Borde undvika fotoprylar men dyker det upp ett bra pris på något så kanske det kan bli nåt nytt. Inget prioriterat dock.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apachi:

Det var inget dåligt pris! Igår hade Power den för 4500kr har jag för mig. Får fundera lite, tack.

Ja, jag klickade hem en för 4489kr från Power igår 🙂

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Jag slog till på en Macbook Pro M3 då den var prissänkt med några tusen

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem

Ny tv här. Föräldrarnas håller på att lägga av så ska ge dom min nuvarande.

Permalänk

Slog precis till på en Fractal North XL på komplett 1699:-, ska ersätta min Fractal R5. Kikar lite efter en strix b650-f, som ska sedan ha en 9800x3d i sig efter nyår när priset gått ner lite 🤩😊

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Black Friday är alltid sista fredagen i november månad. Flera aktörer har inte börjat.
Det är alltid hysteri med "black month". Men det jag blir förbannad på är att de kallar det för "Black WEEK", när det är 2v till Black Friday. Webhallen, Komplett, NetonNet ex kallar det för BLACK WEEK redan, så inte mycket respekt för dessa företag.

Men dessa brukar ha bäst priser på hårdvara och har ännu ej börjat:
Inet inte börjat
Inet Megaklick stream inte börjat
Inet Swec BF stream inte börjat
Amazon inte börjat
Webhallen swec stream inte börjat.

Power.se ej börjat (de har någon stream ikväll också kl 17)

Finns det datum för Inet och Webhallen Swec streamar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Inväntar den riktiga rean från inet, amazon och proshop och hoppas på vettiga datordelar.

Dags o uppgradera ena bygget samt fixa en dator #2. Många am5 moderkort och ddr5 redan nått rätt så OK priser men cpus har gått upp så inväntar där.

Alternativt hoppas på någon 9800x3d uppgraderare o lånar deras gamla cpu:-)

hah. jag hoppas på amazon deals som förra året men det är väl omöjligt, tror inte de tjänade så mycket på att ge bort 200kr rabattkuponger+dealsen de hade. Speciellt med tanke på att man kan skapa hur många konton som helst. Har sagt det innan också men ångrar att jag inte köpte 2tb ssd för 700kr, tänkte att de kommer bli billigare och större lagring kommer snabbt men nej, allt blir bara dyrare.

Permalänk
Medlem

Har själv siktet inställt på På en Samsung 870 Evo 2TB, till min XP maskin, tänkte man kunde lika väl uppgradera och maxa lagringskapaciteten på systemdisken.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Extreme | G.Skill Trident Z Royal, 4x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti OC Edition 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Seagate FireCuda 520 2TB, Seagate FireCuda 530 2TB, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair H1500i | XG27AQM|

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

hah. jag hoppas på amazon deals som förra året men det är väl omöjligt, tror inte de tjänade så mycket på att ge bort 200kr rabattkuponger+dealsen de hade. Speciellt med tanke på att man kan skapa hur många konton som helst. Har sagt det innan också men ångrar att jag inte köpte 2tb ssd för 700kr, tänkte att de kommer bli billigare och större lagring kommer snabbt men nej, allt blir bara dyrare.

Ye. Moderkort finns ok alternativ nu iaf.

B650 eagle
Ddr5 kit med hynix 32gb finns för 1000-1300
Men cpu ej Rea just nu:-(

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Micro och dammsugare 🥳

Permalänk

Köper hela min nya rigg på BF, har sparat in flera tusen redan och inväntar 5090 i början av nästa år

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Letat efter ljud till datorn, skönt att slippa hörlurarna ibland.
Inget HIFI jag är ute efter, det har jag till tvn

Kom över denna, https://www.webhallen.com/se/product/358484-Sound-Blaster-Kat... så får se om jag blir nöjd

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Framför allt en vettig 32 tums skärm, helst med IPS. Oled är ju inte helt optimalt för skrivbordet (har mycket statiskt framme).

Annars ram,moderkort och cpu behöver inhandlas (dessa delar är ju tidsfråga innan moderkort eller/och cpu ger upp).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Det blev påslakan, örngott, några kuddar och en hårtrimmer.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashashiva:

Redan slagit till på en robotdammsugare

Vilken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Köper hela min nya rigg på BF, har sparat in flera tusen redan och inväntar 5090 i början av nästa år

Vad har du köpt hittills och vart? Inte sett en enda deal på komponenter.

Permalänk

PS5 spel, ev. en bra billig padda om hittar någon (liknande Nvidia Shield K1)

Permalänk
Medlem

Tror inte det blir nånting i år.

Flera år har jag köpt ny SSD på BF, då utgående modeller ofta varit billiga, men nu har priserna generellt gått upp så pass mycket att även med rabatt kostar de mer än jag betalade för 1-2 år sedan.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Bredband och sånt som vi brukar köoa. Typ 10 liter tvål, 20 tuber tandkräm mm. Förra året fanns det bra pris på korbel bajspåsar till blöjor.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Tror inte det blir nånting i år.

Flera år har jag köpt ny SSD på BF, då utgående modeller ofta varit billiga, men nu har priserna generellt gått upp så pass mycket att även med rabatt kostar de mer än jag betalade för 1-2 år sedan.

Söker du specifikt m.2? Annars tycker jag under 400 är billigt för en 1TB SSD:

https://www.elgiganten.se/product/gaming/datorkomponenter/int...

Läste dock att den är DRAM-lös fast jag är inte så insatt i hur mycket det påverkar