OLED skärm under mellandagarna/black friday

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Haha jag har 60 djupt och planerar att testa en! Däremot så tänker jag dra över till Power imorgon och se ifall man kan köpa den där, då de ligger nära och har 60 dagars öppet köp. Värsta fall kan man ju lämna tillbaka ifall man inte känner att det fungerar.

Min personliga plan är att använda den med Fancy zones (finns ett kaptiel i denna video). Mitt "problem" är att jag behöver en arbetsskärm, gaming skärm och en TV i samma pryl. Min plan är att för arbete så kan jag köra flera fönster smidigt via Fancy Zones, sätta t.ex. Teams/Discord i toppen.

För gaming kommer jag köra en Ultra Wide istället på t.ex. 3840x1600 pixlar då det ger så sjukt mycket inlevelse i spel. Borde bli motsvarande typ en 36" UW eller något tror jag.

Sen för FPS spel kan man ju göra sig en 1440p skärm i mitten.

På så sätt blir det liksom massor med olika skärmar på ett stort canvas. Kör man med en kolsvart bakgrund i Windows antar jag att de andra pixlarna borde mer eller mindre fungera som att de inte existerar. Det är i alla fall förhoppningen.

Ska över till power imorgon så får väl se hur det blir!

Jag är inne på att dra förbi lokala Elgiganten och försöka prismatcha LG's egen shop, där man med välkomstkod kan få den för 8800kr. Men tvekar att slå till från LG själva just för det blir mer omständigt att returnera om det skulle vara något. Men om Elgig kan tänka sig matcha, kanske jag också testar, hm.

Bra tips med att kunna köra flera olika upplösningar på samma panel, ska grubbla vidare från mitt håll. Lycka till med ditt shoppingäventyr. Kolla om Power kan matcha priset också.

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk

Har tänkt att skaffa en OLED ett tag nu, har läst lite. Och nu tycks priserna och storlek vara bra. Är ute efter 2560x1440, 27" OLED. AOC 27" såg bra ut, men sitter i ett ljust rum, så tror att det inte skulle fungera bra från vad jag har läst. Så är det Odyssey 27" OLED G6 som är det andra alternativet då?

Edit:
Hitta Corsair 27" XENEON 27QHD240 OLED QHD som kanske är något? Vet inte vad den stora skillnaden mellen denna och G6 är. Sitter i ett ljust rum, så glossy skulle inte fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Har tänkt att skaffa en OLED ett tag nu, har läst lite. Och nu tycks priserna och storlek vara bra. Är ute efter 2560x1440, 27" OLED. AOC 27" såg bra ut, men sitter i ett ljust rum, så tror att det inte skulle fungera bra från vad jag har läst. Så är det Odyssey 27" OLED G6 som är det andra alternativet då?

Om du har massor dagsljus kör inte en glossy panel. Här kan du se hur min AOC ser ut om det är en glipa i mina mörkläggningsgardiner

Permalänk
Skrivet av Jakken:

Inc. wall of text här också som ett svar på detta.

Förra veckan slog jag till på en Alienware AW2725DF som jag lyckades få för ca 7500kr då jag har tillgång till studentrabatt, fick skärmen tidigare i veckan. Den levererades med Schenker Hemleverans där jag några dagar innan först fick ett mail att jag hade ett paket påväg med ett förväntat leveransdatum (kunde också välja mellan tre dagar) samt att en timme innan de anlände fick jag ett mail som sa detta. Kunde spåra allt hela vägen från Dell (inte real-tid) till mig via deras hemsida också, så väldigt smidigt.

Bilden är som man kan förvänta sig, extremt bra. Jag har tidigare haft två stycken IPS-skärmar (165hz och 144hz) och steget till 360hz är märkbar men absolut inte lika märkbart som när man gick från 60hz till 144hz.

Mina ögon är nästan färgskadade på grund av inställningarna jag haft på mina IPS-skärmar, har t. ex. via Nvidia kört Digital Vibrance på 100% så allt såg så fint och färgglatt ut. I början tyckte jag att färgerna på min OLED såg "washed out" ut, men såfort jag öppnade en serie på Netflix och hade den igång på bägge skärmarna samtidigt så ser jag direkt hur mycket bättre OLED är och hur mycket "fel" det är i färgerna på IPS. Den svarta färgen är ju det mest märkbara, svart på IPS är nu nästan grått när man har bägge skärmarna bredvid varandra, tidigare har jag tyckt att IPS-svart varit svart.

Nackdelen med OLED är väl texten men det är inte så illa som många får det att låta, däremot har jag inte gjort några inställningar med t. ex. ClearType i Windows 11 som jag tror ska hjälpa till. Sitter och skriver mycket i Word och jag har inga problem alls med att göra det på denna skärm så därför jag inte rört ClearType än då detta fungerar för mig.

Nu har jag haft den i några dagar och oavsett spel så är det sån skillnad så kommer inte vilja spela på annat än OLED igen så tror oavsett skärm du väljer blir det bra. Jag har haft skärmar med "matte" yta tidigare och nu har jag glossy på denna OLED, jag ser ingen skillnad på det och då sitter jag ändå i ett någorlunda belyst rum.

Det låter verkligen bra. Skönt att det inte var så otroligt dåligt som många säger att texten är. Nästan som att folk på internet överdriver, vem hade kunnat ana det? :).

Det kommer bli ett köp och Alienware-skärmen verkar vara ett bra alternativ. Amazon har den för 8100kr just nu. Jag har lyckats dra ner det till tre skärmar, Alianware AW2725DF, Asus XG27AQDMG och LG 27GS95QE.

Permalänk
Medlem

Sitter och velar mellan en Samsung G80 (https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13620795) för 9990:- och AOC AG276QZD2 (https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13792594) för 5990:-

Har idag en 34" LG ultrawide (3440x1440) men tycker inte ultrawide är super-wow, speciellt när det kan strula ibland i gamla spel. Tänker att 4K skulle vara en nice uppgradering då jag har prestandan för att driva det, men kostar samtidigt nästan dubbla mot en 1440p OLED.
Har någon erfarenhet mellan att ha testat 1440p oled och 4k oled?

Permalänk
Medlem

För dem som inte sett redan så har Monitors Unboxed en passande video i det här ämnet
Best OLED Gaming Monitors of 2024

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

För dem som inte sett redan så har Monitors Unboxed en passande video i det här ämnet
Best OLED Gaming Monitors of 2024
https://www.youtube.com/watch?v=bbDhYvlkXGw

Bra video på ämnet men det skiljer sig häftigt med priserna jämfört med vad vi får betala i Sverige.

Visa signatur

| 9800X3D | 3080 |

Permalänk
Medlem

Satt och vänta lite förlänga på Alienware AW3225QF för 9000kr
Undra om dom har sparat några till bf...
Eller vilka alternativ finns kvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Haha jag har 60 djupt och planerar att testa en! Däremot så tänker jag dra över till Power imorgon och se ifall man kan köpa den där, då de ligger nära och har 60 dagars öppet köp. Värsta fall kan man ju lämna tillbaka ifall man inte känner att det fungerar.

Min personliga plan är att använda den med Fancy zones (finns ett kaptiel i denna video). Mitt "problem" är att jag behöver en arbetsskärm, gaming skärm och en TV i samma pryl. Min plan är att för arbete så kan jag köra flera fönster smidigt via Fancy Zones, sätta t.ex. Teams/Discord i toppen.

För gaming kommer jag köra en Ultra Wide istället på t.ex. 3840x1600 pixlar då det ger så sjukt mycket inlevelse i spel. Borde bli motsvarande typ en 36" UW eller något tror jag.

Sen för FPS spel kan man ju göra sig en 1440p skärm i mitten.

På så sätt blir det liksom massor med olika skärmar på ett stort canvas. Kör man med en kolsvart bakgrund i Windows antar jag att de andra pixlarna borde mer eller mindre fungera som att de inte existerar. Det är i alla fall förhoppningen.

Ska över till power imorgon så får väl se hur det blir!

Vad blev det? Jag slog till på en msi mag 341cqp, fått hem och börjat testa den och känns väldigt trevlig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Vad blev det? Jag slog till på en msi mag 341cqp, fått hem och börjat testa den och känns väldigt trevlig

Jag var över och kikade, men de hade bara 55" uppställd och ingen 42" hemma tyvärr. Fortfarande lite i valet och kvalet, är rädd att det ska bli lite väl stort som dator skärm 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Jag var över och kikade, men de hade bara 55" uppställd och ingen 42" hemma tyvärr. Fortfarande lite i valet och kvalet, är rädd att det ska bli lite väl stort som dator skärm 😅

Jag funderade länge på en LG C4 42"... Men tog till slut beslutet att det fick bli 34 tum UW. Kändes risky att gå 42" för skrivbordet 😅

Permalänk
Medlem

Hade det bara varit för skrivbordet så hade det nog blivit samma för mig, men jag kollar även en hel del tv på skärmen från sängen. En 34" UW motsvarar ju en 27" skärm för de flesta tv serier, så det skulle vara en ganska stor förbättring där. Men svårt att hitta något perfekt för gaming, jobb och tv i samma skärm antar jag 😅📺

Permalänk
Skrivet av shogou:

Om du har massor dagsljus kör inte en glossy panel. Här kan du se hur min AOC ser ut om det är en glipa i mina mörkläggningsgardiner

https://i.imgur.com/yRzH44W.png

Ok, den har Antireflex. Så det kommer inte att fungera då jag sitter i typ kontorslandskap (vardagsrum med både morgon och kvälls sol skenade igenom fönsterna). Är det bara Matt som fungerar eller vad är de andra två jag hitta, Bländbehandling och, Bländskydd. Eller är det samma med annat namn?

Permalänk
Medlem

Blev att köpa en LG C4 för 8835:- på LGs egen hemsida (7% extra rabatt där). Kommer om 5-7 dagar, så får väl se hur det blir!

Blir nog att köra den på bordet till en början för att se hur det känns, sen är det nog troligt att det blir att investera i en monitor arm som pallar med storleken och vikten. Funderar lite på att kanske organisera om sovrummet/kontoret i samband med det, så att det blir lite mer bekvämt för allting. Får se vad som händer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Blev att köpa en LG C4 för 8835:- på LGs egen hemsida (7% extra rabatt där). Kommer om 5-7 dagar, så får väl se hur det blir!

Blir nog att köra den på bordet till en början för att se hur det känns, sen är det nog troligt att det blir att investera i en monitor arm som pallar med storleken och vikten. Funderar lite på att kanske organisera om sovrummet/kontoret i samband med det, så att det blir lite mer bekvämt för allting. Får se vad som händer!

Nice precis som jag tänker på min 42a som kommer förhoppningsvis nästa vecka. Börjar med skrivbordet som har ett djup på 80cm så borde inte vara några problem. Helst vill man ha en Ergotron HX men de är dyra så får testa lite först. Enda som verkar meckigt är att LG tvs som skärm kan ha 1000 olika inställningar, inget plug and play där inte om man vill ha det optimalt.

Bara titta på denna så blir man lite mörkrädd https://www.resetera.com/threads/lg-2017-2024-oleds-optimized...

Man blir ju nyfiken vad Laxpudding säger om denna djungel av inställningar även om jag vet att du inte fokuserar på spelande. Ser ut som killen gjort sin research i flera år på just LGs olika modeller iaf så om ingen annan säger nåt annat så lär jag utgå från denna för PC spelande iaf.

Permalänk
Bildexpert 📺

@Wesslan1: Jag kan defintivt göra guider som förklarar inställningarna för spelande. Efterfrågan på sådana guider är dock begränsad.

Skulle behövas en "Gamemakers Mode" för spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Jag är inne på att dra förbi lokala Elgiganten och försöka prismatcha LG's egen shop

Drar en uppdatering från mig med: Var iväg i helgen, blev att jag körde förbi två Elgiganten på vägen. Ena sa nej, men andra fick OK efter att säljaren hade kollat med chef. Så nu har jag en C4 42" beställd för LGs pris, från Elgiganten, woho!
Fanns inga i lager här nere dock, så den skulle dyka upp mot slutet av nästa vecka.

Ska bli intressant det här. 32" kändes massivt steg upp från 24", nu lär det bli samma. Men har hållt samma (ish) PPI genom alla uppdateringar!

Velar fortfarande, finns lite tekniska saker som känns som nackdelar, utöver inbränningsrisken så faktumet att det är en TV som styrs via fjärr, och att fjärren antagligen kommer att spöka mot min LG faktiska TV i andra änden av rummet, och det här med auto-dimning och pixel-shift. Men, har verkligen velat testa OLED till datorn, denna BF kändes för bra för att låta bli.

Grattis till alla andra som också har köpt något i OLED-trakterna!

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem

Så för oss nyblivna OLED-ägare så är det viktigt att tänka på vilken bakgrund bild man behöver etc. Någon som har några bra tips i 4k upplösning? Live wallpappers vore det bästa där hela bilden är icke - statisk.

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av BlommaNN:

Så för oss nyblivna OLED-ägare så är det viktigt att tänka på vilken bakgrund bild man behöver etc. Någon som har några bra tips i 4k upplösning? Live wallpappers vore det bästa där hela bilden är icke - statisk.

Undvik sådant som helsvart och dark mode, särskilt i kombo med HDR. Detta eftersom OLED:s ABL vid svart bakgrund gör att sådant som ikoner och text kan lysa starkare och därmed i längden slitas snabbare än de svarta pixlarna vilka aldrig lyser.

Så välj om något diffusa och varierande bakgrundener utan skarpa kontraster med ett ljusinnehåll som inte triggar ABL åt något håll. Är bildinnehållet, APL, Average Picture Level, för högt kommer hela panelen dämpas. Därför det klagas över ljussvaga OLED när man tittar på ishockey. Då kan heller inte så mycket brännas in eftersom alla pixlar jobbar på modesta nivåer.

Om bakgrunden är för mörk, likt vid dark mode, får man effekten att det som kan lysa också kan lysa starkare = ojämna nivåer med ökad risk för slitage. Särskilt vid HDR. Så någonstans en APL om 30–50 procent som ett finger i vinden.

Helt vitt = 100% APL
Helt svart = 0% APL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Undvik sådant som helsvart och dark mode, särskilt i kombo med HDR. Detta eftersom OLED:s ABL vid svart bakgrund gör att sådant som ikoner och text kan lysa starkare och därmed i längden slitas snabbare än de svarta pixlarna vilka aldrig lyser.

Så välj om något diffusa och varierande bakgrundener utan skarpa kontraster med ett ljusinnehåll som inte triggar ABL åt något håll. Är bildinnehållet, APL, Average Picture Level, för högt kommer hela panelen dämpas. Därför det klagas över ljussvaga OLED när man tittar på ishockey. Då kan heller inte så mycket brännas in eftersom alla pixlar jobbar på modesta nivåer.

Om bakgrunden är för mörk, likt vid dark mode, får man effekten att det som kan lysa också kan lyser starkare = ojämna nivåer med ökad risk för slitage. Så någonstans en APL om 30–50 procent som ett finger i vinden.

Helt vitt = 100% APL
Helt svart = 0% APL

Tack, då har jag helt missuppfattat, trodde att en helsvart bakgrund var det "bästa" då alla pixlarna är avstängda, men frågade främst då jag tycker det är tråkig och vill gärna ha någon "cool / fin" bakgrundsbild och även att darkmode för windows och browser var att föredra. Ska jag ändra tillbaka till den vanliga då som jag hade innan?

Och har du några bra exempel på några vettiga bilder att ha? Så jag vet lite vad jag ska utgå från.

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av crookz:

Satt och vänta lite förlänga på Alienware AW3225QF för 9000kr
Undra om dom har sparat några till bf...
Eller vilka alternativ finns kvar?

Var hittar du den för 9 000 kr? Kostar 10 000 kr som billigast vad jag kan se.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BlommaNN:

Tack, då har jag helt missuppfattat, trodde att en helsvart bakgrund var det "bästa" då alla pixlarna är avstängda, men frågade främst då jag tycker det är tråkig och vill gärna ha någon "cool / fin" bakgrundsbild och även att darkmode för windows och browser var att föredra. Ska jag ändra tillbaka till den vanliga då som jag hade innan?

Och har du några bra exempel på några vettiga bilder att ha? Så jag vet lite vad jag ska utgå från.

Du behöver inte vara så pass orolig. Byt bild nån gång ibland om du ofta har skrivbordet synligt (delvis eller helt). Du behöver inte ha en optimal "OLED-bakgrund" för att inte döda skärmen.
Isåfall är det viktigare att försöka undvika att ha samma element på samma ställe av skärmen jämt, som aktivitetsfältet eller maximerade fönster (eller flesta fönster i låsta positioner, t ex 50/50 split på två fönster).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alastor Moody:

Var hittar du den för 9 000 kr? Kostar 10 000 kr som billigast vad jag kan se.

Fanns någon kod med dell advantage 10%

https://www.dell.com/sv-se/lp/dell-advantage

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av BlommaNN:

En 30 procents gråton över hela ytan är nog enklaste. Eller vilket foto som helst med typ 50 pixlar gaussisk oskärpa. Byt hyfsat regelbundet.

Man kan övertänka detta och risken är när man kör panelen på låg APL med höga ljusstyrkor under längre tidsperioder. Ofta har man ju datorn till något annat än bakgrundsbilden. Detta som inte är bakgrundsbilden är det man ska fokusera mera på.

Permalänk
Medlem

Hej gott folk!

Jag är lite sugen på att hugga en LG 42" C4 och använda som datorskärm. Ett potentiellt problem är att jag har en GPU från tidigt 1600-tal, AMD 5700XT, och den saknar stöd för HDMI 2.1 som verkar behövas för att få 4k 120hz. Jag har sett att det finns adaptrar för displayport -> HDMI. Är detta en lösning som skulle funka? Jag är medveten om att jag inte kommer kunna få några nämnvärda FPS i 4k men hade fortfarande varit trevligt med den högre refreshraten i vanligt användande.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av HJ1795:

Hej gott folk!

Jag är lite sugen på att hugga en LG 42" C4 och använda som datorskärm. Ett potentiellt problem är att jag har en GPU från tidigt 1600-tal, AMD 5700XT, och den saknar stöd för HDMI 2.1 som verkar behövas för att få 4k 120hz. Jag har sett att det finns adaptrar för displayport -> HDMI. Är detta en lösning som skulle funka? Jag är medveten om att jag inte kommer kunna få några nämnvärda FPS i 4k men hade fortfarande varit trevligt med den högre refreshraten i vanligt användande.

För att nå 4K/144 räcker inte existerande Displayport riktigt hela vägen heller utan det måste vara med DSC-komprimering av bildsignalen och detta brukar översättas till "DP 1.4" där Displayport kör HBR3-hastighet som då når 4K/120 med 8 bitar eller 4K/≈98 med 10 bitar. Först med DSC kan man nå 4K/144 över DP. Det bör 5700XT klara om jag tolka infon rätt.

För att lyckas översätta detta till HDMI behöver en kompetent aktiv omvandlare och det bör finnas. Finner denna hos Nördic: https://noerdic.se/products/nordic-dp-1-4-cable-to-hdmi-8k-3m

Den superenkla lösningen lär vara att vänta på en ny GPU och för stunden köra 4K/60 över vanilj-HDMI när du behöver 4K och 1080p eller 1440p/120/144 när du vill spela med hög frekvens. Du ska i teorin också kunna nå 4K/120 över 8-bitar med 4:2:0-subsampling vilket kan fungera för spel.

Som datorskärm i permanent bruk är det kanske inte en ideal situation. Kanske testa och se med omvandlaren och sikta på en modern GPU med modern HDMI vilken klarar 48 Gbps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Det låter lovande, guld värd input, stort tack! Har oftast ganska mörkt här i rummet, så TVn bör inte behöva köras på max ljusstyrka. Kan man styra ljusstyrkan från Windows manuellt, eller det är via TVns inställningar i sådana fall?
Och om det inte blir för många frågor nu: Har ni skärmet på bordet, eller på väggen bakom? Om på bordet, hur stora bord har ni?

--

Försöker landa i om det är realistiskt att köra en 42" TV på ett 120x80cm bord. Kommer täcka stor del av bordets bredd.
Och det blir i sådana fall 2 LG i samma rum, en TV och en som skärm. Antar det kan bli ett kul äventyr med fjärrkontroller.
Hmm, får ta och tänka på detta både ett och två varv till

Jag har ett 140x70 bord. Skärmen är 50cm in från bordet (sen sticker fötterna ut ~8cm). 120cm brett bord skulle funka utan problem om du inte behöver ställa typ högtalare bredvid TV;n.

Ljusstyrkan ändras lämpligen i TV;n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

För att nå 4K/144 räcker inte existerande Displayport riktigt hela vägen heller utan det måste vara med DSC-komprimering av bildsignalen och detta brukar översättas till "DP 1.4" där Displayport kör HBR3-hastighet som då når 4K/120 med 8 bitar eller 4K/≈98 med 10 bitar. Först med DSC kan man nå 4K/144 över DP. Det bör 5700XT klara om jag tolka infon rätt.

För att lyckas översätta detta till HDMI behöver en kompetent aktiv omvandlare och det bör finnas. Finner denna hos Nördic: https://noerdic.se/products/nordic-dp-1-4-cable-to-hdmi-8k-3m

Den superenkla lösningen lär vara att vänta på en ny GPU och för stunden köra 4K/60 över vanilj-HDMI när du behöver 4K och 1080p eller 1440p/120/144 när du vill spela med hög frekvens. Du ska i teorin också kunna nå 4K/120 över 8-bitar med 4:2:0-subsampling vilket kan fungera för spel.

Som datorskärm i permanent bruk är det kanske inte en ideal situation. Kanske testa och se med omvandlaren och sikta på en modern GPU med modern HDMI vilken klarar 48 Gbps.

Stort tack för svar!

Har funderat lite på en ny GPU men behovet är egentligen inte jättestort. Blir nog att hoppas på att den kabeln du länkade funkar.

Permalänk
Medlem

jag hittade en kupong som gav 1000 kr rabatt på köp över 5000 kr på Samsungs hemsida, även på rabatterade produkter. Jag köpte en 27" Odyssey OLED G6 (G60SD) QHD 360Hz för 5990 kr. Det var inte mitt förstahandsval, men eftersom alla modeller har samma panel kändes det som ett bra val. Kanske hjälper någon som vill snåla lite

HAPPYSAMSUNG2024

https://www.samsung.com/se/monitors/gaming/odyssey-oled-g6-g6...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag har ett 140x70 bord. Skärmen är 50cm in från bordet (sen sticker fötterna ut ~8cm). 120cm brett bord skulle funka utan problem om du inte behöver ställa typ högtalare bredvid TV;n.

Ljusstyrkan ändras lämpligen i TV;n.

Monitorian har inte stöd för LG C4 eller?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz