Torsdag 21:00 – Specialstream med extra-extra drops från Webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Vi jobbar på en lösning som förhoppningsvis gör att tekniken inte strular den här gången. Stay tuned!

Låter lovande. Något som blir av idag?

Permalänk
Medlem

Personligen så lyckades jag inte knipa något igår även om jag satt och följde streamen då webbsidan helt hade kraschat för mig, (stod att de var 18 min kö). Men men även om de var synd så är de ju ändå ett försök av dem att göra något för oss sweclockare, nu får vi se hur de förbättrar det inför framtiden och om de har lärt sig något från gårdagen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Vi jobbar på en lösning som förhoppningsvis gör att tekniken inte strular den här gången. Stay tuned!

Har jag missat något här? Varför svarar hela tiden geekspersonal för Webhallens sida? Är Geeks ekonomiskt involverade i själva erbjudandena eller varför kan inte representanter från Webhallen själva sköta, eller i minsta fall vara med i, kommunikationen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jika:

Har jag missat något här? Varför svarar hela tiden geekspersonal för Webhallens sida? Är Geeks ekonomiskt involverade i själva erbjudandena eller varför kan inte representanter från Webhallen själva sköta, eller i minsta fall vara med i, kommunikationen?

Instämmer i att det blir förvirrande

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk

Sa dom att det skulle vara Drops idag med? En stream utanför swec och vad händer med dom två sista ”feta” dropsen. Jag tänker på alla som fick sitta o vänta igår kväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linusedmann:

Sa dom att det skulle vara Drops idag med? En stream utanför swec och vad händer med dom två sista ”feta” dropsen. Jag tänker på alla som fick sitta o vänta igår kväll.

Man lär sig av gårdagen samt förra året och väljer att inte sitta som ett fån och vänta

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av jika:

Vi samarbetar med Webhallen för streamen och gör vårt bästa för att hjälpa till. Dock har vi ingen direkt insyn i hur det fungerar från Webhallens sida när det gäller webbbutik, teknik och liknande.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av frong:

Man lär sig av gårdagen samt förra året och väljer att inte sitta som ett fån och vänta

Förståeligt. Satt på både inet och webbhallens/swec stream. Men att så mycket kunde gå så fel under en och en halvtimme är tragiskt för alla parter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linusedmann:

Förståeligt. Satt på både inet och webbhallens/swec stream. Men att så mycket kunde gå så fel under en och en halvtimme är tragiskt för alla parter.

Ja, andra streamen var rolig att ha i bakgrunden

Tycker dock denna var rätt underhållande med, fast på ett annat sätt.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Det där Legot hade ju varit bästa julklappen ever till grabben!
Kan man hoppas på att man får chansen igen ?

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Webhallen

Tjena! Det gick som det gick ungefär. Inte vårt stoltaste ögonblick, men vi hade väldigt trevligt ändå!

Vi är väldigt ledsna för att det blev lite pannkaka och självklart ville vi ha en lyckad och lugn kväll med schyssta drops som alla kunde ta del av. Vi kommer i början av nästa vecka att presentera en lösning, antagligen någon form av raffle att få handla de sista två erbjudandena. De är fortfarande hemliga, men vi tycker att de är rätt schyssta. Håll till godo!

Tack för alla fina ord när tekniken inte var med oss. Vi lärde oss mycket och vet vad vi behöver lösa inför kommande liknande evenemang. Ha en grym helg nu! <3

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tjena! Det gick som det gick ungefär. Inte vårt stoltaste ögonblick, men vi hade väldigt trevligt ändå!

Vi är väldigt ledsna för att det blev lite pannkaka och självklart ville vi ha en lyckad och lugn kväll med schyssta drops som alla kunde ta del av. Vi kommer i början av nästa vecka att presentera en lösning, antagligen någon form av raffle att få handla de sista två erbjudandena. De är fortfarande hemliga, men vi tycker att de är rätt schyssta. Håll till godo!

Tack för alla fina ord när tekniken inte var med oss. Vi lärde oss mycket och vet vad vi behöver lösa inför kommande liknande evenemang. Ha en grym helg nu! <3

Tycker personligen ni bör tänka om ifall ni med raffle menar att chansen att få köpa ska lottas ut. Visst att drops ibland kan vara lite av ett lotteri att hinna trycka på köpknappen först men känns som att en sån lösning riskerar att späda på irritationen hos era kunder och speciellt hos dom som satt och väntade. My two cents

Bättre isåfall att "bite the bullet" och erbjuda lite mer/bredda så att fler får chansen. Kanske kostar lite men kundnöjdhet borde väl få vara i första rummet nu?

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av M79:

Spännande att vissa redan fått det löst.
Jag låg på telefon 09:00 där man för min del vägrade fixa det via tel och hänvisade till support@webhallen.com.
Ska bli spännande att se hur länge man nu behöver sitta i supporthelvetet utan beställning och pengar dragna.

Tänkte att jag skulle uppdatera hur det gått, ge folk info + ge Webhallen lite välbehövd feedback så det blir bättre för alla.

Hängde på låset på kundservice via tel i morse 09:00 för att få hjälp efter gårdagens teknikstrul. Pengar hade dragits utan beställning/kvitto. Det verkar saknas en ordentlig verifiering eftersom något sånt här kan hända. Valde telefon & inte chat eftersom det passade mig bäst. Hyfsat snabbt svar men blev hänvisad till att lägga ticket via mail som jag skrev ovan. Noterade hos min bank att man varit extremt snabba med transaktionen & bonus för köpet var redan tillgängligt trots att varken order eller kvitto existerade. Inte ett ljud från supportmailet efter lunch vid 12.15 och ser att folk redan fått det löst både via tel + chat... Sätter mig i kö i chatten. Plats 80 och 2+ timmar väntetid senare är det nu "löst". Fick igenom order men behöver lägga ut dubbelt. Pengarna från den ursprungliga orden är låsta "flera arbetsdagar" av Klarna trots att jag aktivt valt rent kortköp. Hur länge kan man inte svara på.

Feedback: Det finns alltså 3 supportkanaler (tel,chat,ärendesystem via mail) som verkar vara helt fristående från varann.... Jag kan alltså skicka in tickets som ligger i 6 timmar utan svar eller kontakta tel/chat mycket senare och få problemet löst innan någon ens tittat på min ticket... Man behöver också kolla processen för verifiering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tråkigt när tekniken strular, tyckte ärligt talat synd om er i panelen - bra kämpat och sålänge man lär sig kan det förhoppningsvis bara bli bättre nästa gång!

SÅÅÅÅÅÅÅ släng iväg ett 4070Ti super eller ett 4080 super och en Samsung OLED 49" på bästa möjliga SWECLOCKERS-PRIS nu till oss så glömmer vi igår kväll tillsammans

Visa signatur

- Citera gärna för svar! -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jag är nöjd som ni hade det, varför göra en "raffle" känns onödigt.
Bara massa bots ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tack för att ni ger oss er syn på saken

Jag vill dock framföra att jag anser en raffle vara orättvist gentemot alla som faktiskt tittade och väntade, det var runt 2000-3000 personer.

En raffle skulle ju omfatta många fler som inte alls var närvarande.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Skrivet av Schluug:

Det var verkligen kaotiskt på streamen igår. Jag var en av de som han knipa 4070 Super för 5990 men fick problem med att beställningen syntes på Klarna, men inga bekräftelser från Webhallen.

Har nu efter chat/mail-dialog med kundtjänst löst det hela och mitt kort ska vara på väg. Stökigt, men bra jobbat av kundtjänst att lösa problemet.

Tack!

Jag läste ditt inlägg tidigare i dag och kollade sedan mitt bankkonto och såg att hade ett reserverat belopp motsvarande kostnaden för grafikkortet. Ringde Webhallen och nu har ett 4070 S. Hade det inte varit för ditt inlägg hade jag gått miste om detta (pengarna hade troligen betalats tillbaka och jag hade inte märkt någonting).

Jag hann lägga beställningen, men efter betalning hängde sig deras hemsida. Antog att betalningen inte hade gått igenom eftersom att jag varken fick bekräftelsemejl eller någon order på mitt konto.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Aeig:

Tack för att ni ger oss vår syn på saken

Jag vill dock framföra att jag anser en raffle vara orättvist gentemot alla som faktiskt tittade och väntade, det var runt 2000-3000 personer.

En raffle skulle ju omfatta många fler som inte alls var närvarande.

Mvh

Mig veterligen finns det ingen funktion för att få fram vilka som närvarade på en viss stream, så att göra något rättvist i den meningen är nog en utopi snarare än en möjlig verklighet tyvärr.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Mig veterligen finns det ingen funktion för att få fram vilka som närvarade på en viss stream, så att göra något rättvist i den meningen är nog en utopi snarare än en möjlig verklighet tyvärr.

Webhallen kan ju anordna en 15 min-stream nu ikväll eller imorgon så lär det väl vara ungefär samma klientel som igår. Det är väl det som kommer närmast "rättvisa" på rak arm. Alternativt posta dropsen här i tråden på angiven tid.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av HULTAS:

Webhallen kan ju anordna en 15 min-stream nu ikväll eller imorgon så lär det väl vara ungefär samma klientel som igår. Det är väl det som kommer närmast "rättvisa" på rak arm. Alternativt posta dropsen här i tråden på angiven tid.

Det är absolut ett förslag på en generell lösning vilket Dimestam tidigare efterfrågade, men det besvarar inte Aeigs/min fråga.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Tycker personligen ni bör tänka om ifall ni med raffle menar att chansen att få köpa ska lottas ut. Visst att drops ibland kan vara lite av ett lotteri att hinna trycka på köpknappen först men känns som att en sån lösning riskerar att späda på irritationen hos era kunder och speciellt hos dom som satt och väntade. My two cents

Bättre isåfall att "bite the bullet" och erbjuda lite mer/bredda så att fler får chansen. Kanske kostar lite men kundnöjdhet borde väl få vara i första rummet nu?

"Tjena Sweclockers! Vi ber om ursäkt för igår. Vi kommer att göra ett nytt försök imorgon lördag. Mellan kl 10.00-11.00 sätter vi ned priset på Produkt A och Produkt B precis lika mycket som vi skulle ha erbjudit igår. Vi har fyllt på med 100 artiklar av varje istället för 20 som kompensation för haveriet.

Hoppas att ni känner er nöjda med detta och att ni återfår lite förtroendet för oss. Lycka till imorgon!"

Ovanstående hade varit betydligt bättre än en trött raffle där man har mindre än 1% chans att ens få fundera över köp-knappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HULTAS:

"Tjena Sweclockers! Vi ber om ursäkt för igår. Vi kommer att göra ett nytt försök imorgon lördag. Mellan kl 10.00-11.00 sätter vi ned priset på Produkt A och Produkt B precis lika mycket som vi skulle ha erbjudit igår. Vi har fyllt på med 100 artiklar av varje istället för 20 som kompensation för haveriet.

Hoppas att ni känner er nöjda med detta och att ni återfår lite förtroendet för oss. Lycka till imorgon!"

Ovanstående hade varit betydligt bättre än en trött raffle där man har mindre än 1% chans att ens få fundera över köp-knappen.

Deras backend är ju urkass så en stream där 3000 pers bombar sidan kommer aldrig gå tills det är fixat och det är inget man löser vips sådär, utan det tar flera månader och flera miljoner kronor att fixa. Rent tekniskt tror jag inte det finns något annat alternativ än en raffle.

Permalänk
Medlem

Lade en beställning på Lego Star Wars paketet från streamen igår. Swishade pengarna och pengarna har dragits från kontot, men inte fått en bekräftelse på köpet. Ser inget på Webhallens hemsida om någon order heller. Mailade kundtjänsten i natt men har inte fått något svar under dagen. Lagom kul detta... @Webhallen

Visa signatur

Dator 1: Thermaltake Core P5 | Asus z97-Pro Gamer | i7 4770K | A-Data 16GB 1600MHz | Evga 980 Ti Classified | Samsung 840 EVO 250 GB | Seagate 2 TB | Evga Supernova G2 750W | Custom Waterloop
Dator 2: NZXT H230 | Asus Z87-A | i5 4690k | CM 212 EVO | Corsair 8GB 1600MHz | Gigabyte 1660 Ti | Samsung 850 EVO 250 GB | Be Quiet Pure Power 630W

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin153:

Lade en beställning på Lego Star Wars paketet från streamen igår. Swishade pengarna och pengarna har dragits från kontot, men inte fått en bekräftelse på köpet. Ser inget på Webhallens hemsida om någon order heller. Mailade kundtjänsten i natt men har inte fått något svar under dagen. Lagom kul detta... @Webhallen

Det är lugnt dom ska kompensera dig genom att lotta ut en chans att få köpa något extra billigt 😂

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem

Dom borde byta namn till Bingohallen. 1. Kopiera en onödigt lång rabattkod 2. Klicka på en länk och hoppas man kommer in på hemsidan 3. Vara första 20 av 3000 som snabbast hinner fram 4. BINGO!

Permalänk
Medlem

Snälla sluta gnälla! 🙂

Jag vill gärna se ett nytt försök i framtiden. Finns ju risk att det inte blir något sådant om resultatet är för negativt. Det finns utrymme till förbättring, men det var bättre än ingen stream alls!

Permalänk

Hellre ett drop med 20 eftertraktade produkter med grym rabatt, än att släppa 1000 exemplar av prylar ingen vill ha med 20% rabatt – som Inet gjorde.😂

Permalänk
Medlem

Summering från dagens black friday stream webhallen körde på Twitch:

• Stabilt runt 450 tittare (jag missade första timmen-ish)

• 6 st olika drops under drygt 3 timmars stream.

• Varje drop är en produkt och antalet 10-20 st.

• För att ta del av en drop så behöver du fylla i formulär med ditt Twitch-nick, medlemsnummer på webhallen och din e-post.

• Om du skulle bli en av dessa personer som får chansen att köpa droppet så kommer du få en länk under nästa vecka för genomföra köpet, du kan alltså inte genomföra något köp idag eller under helgen.

• Det gick att regga flera gånger för öka sina chanser att vara en av dessa utvalda. Trots info där webhallen säkerställer att dom plockar bort alla dubletter så motbevisa dom sig själv genom att publicera listan på vilka som är utvalda. Hur många av dessa utvalda som ökat sina egna chanser med regga flera gånger går ju bara spekulera i.

Känns rätt uppenbart att personer reggat sig flera gånger. Jag finner det rätt så osannolikt att exempelvis 1 person lyckades vara en av det 10-20st utvalda personer i 4 av 5 utlottningar av drops. Första drop så presentera dom inte nicknames utan medlemsnummer så därav 4 av 5 som går att bekräfta.

• Sidan krascha ju iaf inte idag, vilket inte är så konstigt då det inte går genomföra köp av drops. Så går ju att passa på att handla från övriga kampnjer som körs.

• Avslutningsvis så ska man ju komma ihåg att problemet ska ju ej fokuseras på klandra deltagande anställda i streamen, utan det är ju högre upp i kedjan och mer organisatoriskt. Om än det givetvis går att bli bättre där man behöver tänka sig för i vad man säger i stream, så är det ju ändå inlärningskurva och tar sin tid att bli mer bekväm i den typen av roll.

Dagens drops:

• 20st Lego Star Wars The Dark Falcon, 799kr (ordinarie pris 1499kr)

• 20st Playstation 5 Pro 7490kr (10490kr)

• 10st MSI RTX 4070 Super ventus 2x 12GB OC, 5990kr (7190kr)

• 20st Astro Bot (PS5), 299kr (599kr)

• 10st Samsung Odussey G8 LS32DG802SUXEN, 9990kr (16990kr)

• 20st Kingston KC3000 2TB, 799kr (1399kr)

Permalänk
Medlem
Skrivet av IMPANI:

• För att ta del av en drop så behöver du fylla i formulär med ditt Twitch-nick, medlemsnummer på webhallen och din e-post.

• Om du skulle bli en av dessa personer som får chansen att köpa droppet så kommer du få en länk under nästa vecka för genomföra köpet, du kan alltså inte genomföra något köp idag eller under helgen.

• Det gick att regga flera gånger för öka sina chanser att vara en av dessa utvalda. Trots info där webhallen säkerställer att dom plockar bort alla dubletter så motbevisa dom sig själv genom att publicera listan på vilka som är utvalda. Hur många av dessa utvalda som ökat sina egna chanser med regga flera gånger går ju bara spekulera i.

Känns rätt uppenbart att personer reggat sig flera gånger. Jag finner det rätt så osannolikt att exempelvis 1 person lyckades vara en av det 10-20st utvalda personer i 4 av 5 utlottningar av drops. Första drop så presentera dom inte nicknames utan medlemsnummer så därav 4 av 5 som går att bekräfta.

• Sidan krascha ju iaf inte idag, vilket inte är så konstigt då det inte går genomföra köp av drops. Så går ju att passa på att handla från övriga kampnjer som körs.

• Avslutningsvis så ska man ju komma ihåg att problemet ska ju ej fokuseras på klandra deltagande anställda i streamen, utan det är ju högre upp i kedjan och mer organisatoriskt. Om än det givetvis går att bli bättre där man behöver tänka sig för i vad man säger i stream, så är det ju ändå inlärningskurva och tar sin tid att bli mer bekväm i den typen av roll.

Dagens drops:

De hade en till stream? Vart annonserades detta?

Angående dropsen, samma som igår?

Orelaterat: Bara jag eller har alla butiker i sverige samma deals och produkter nedsatta? Ingen vill konkurera mot någon annan. Eller är det bara så att alla har samma ägare? Webhallen, netonnet och kompletts deals är i stort sett helt identiska.

Samsung G8 som ett drop för 9990 kr är ju ingen deal alls när komplett har den med 50+ i lager för samma pengar. Power och elgiganten har den också men inte i lager. Även inet och netonnet hade den för 9990 kr.

Vem är det som styr monopolet i sverige kring reor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IMPANI:

Dagens drops:

Bra drops måste jag säga, skönt att se ps5 pro med sitt korrekta pris 😁

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25