Spotify Wrapped 2024 – vad lyssnade du mest på i år?

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Spotify Wrapped 2024 – vad lyssnade du mest på i år?

Årets stora musikhappening är här! Spotify har släppt sin Wrapped-lista och i vanlig ordning tar vi tillfället i akt och skapar en tråd där vi har möjlighet att dela våra högkvalitativa spellistor med varandra och skryta om vår eventuellt problematiska relation med vissa artister.

I vanlig ordning får vi statistik på hur mycket vi lyssnat på musik under året, hur många artister som rullat och vilken artist du lyssnat mest på. För mig landade det på 66k lyssnade minuter (peaken var 5 januari då jag av någon anledning körde 762 minuter) och Zacke var toppartisten.

I samband med Wrapped får vi lite info om vad folk lyssnat på under året och topplåten i Sverige är VEM FAN E DU? med Hooja & Miriam Bryant, medan Taylor Swift var toppartisten både i Sverige och resten av världen.

För att komma åt sin lista behöver du bara klicka här via mobilen: Spotify Wrapped

Permalänk
Medlem

Retar mig på att Spotify som vanligt verkar bortse helt från november och december. Jag har lyssnat extremt mycket på en platta som släpptes i början av november och varken artisten eller skivan finns med i min statistik för "året".

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem

Kommer nog i vanlig ordning vara tomt för mig. Lyssnar bara på ett par låtar under ett år. Nästan allt är poddlyssning, som inte räknas.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Oh yes!
Lite förvånad över mest spelade låten dock

Permalänk
Medlem

Helt ok musikår för min del. Ingen direkt chock att VHS Rave är topplåten eller att Skraeckoedlan är mest lyssnade artisten.

Min Wrapped 2024 spellista

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

~25000 minuter lyssnat, dock inte Spotify utan Apple Music.

Toppen är ungefär samma varje år känns det som.

Permalänk
Medlem

Blivit några minuter i år. Tror väl top 5 artister listan sett liknande ut senaste åren.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Så, nu vaknade spellistan till liv: https://open.spotify.com/playlist/5tcjHwlyFCzC5JdplFDQEo?si=1...

Det är första gången på länge Sigge Furst - Bullfest inte är med på listan. Pinsamt.

Permalänk
DingDongerMcDongface

Det har hunnit bli ett antal minuter till efter brytpunkten Spotify har för Wrapped, men stabilt ändå.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av landmarks:

Det har hunnit bli ett antal minuter till efter brytpunkten Spotify har för Wrapped, men stabilt ändå.

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

2476... Hur många av dessa lyssningar var back to back? 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Permalänk
Medlem

Inte helt förvånad över detta resultat!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk

36,045 min blev det för min del. Men så lyssnar jag mest på Tidal när jag är hemma och "finlyssnar". Spotify blir bara när jag är på språng, eller om det jag vill lyssna på inte finns på Tidal, vilket är sällan.

Permalänk
Snusfri

Helt tomt för mig eftersom jag antingen lyssnar på Finamp eller Tidal.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Enviro:

2476... Hur många av dessa lyssningar var back to back? 😅

Ja

Permalänk
Moderator
Moderator

Som redan påpekat är det rätt fjompigt att Spotify bara räknar januari tom. mitten av november (tidigare var det till slutet av oktober) som ett år, men de vill väl dock hinna få ut sin kampanj innan alla andra årslistor ploppar upp som svampar i svampskogen. Det är väl rätt vanligt att man varierar sitt lyssnande beroende på årstid. Jag själv lyssnar exempelvis inte på långt när lika mycket svartmetall under sommaren som under den mörkaste delen av året...
Sedan kör jag kanske 50-60% av mitt lyssnande via Spotify, så årssammanställningen last.fm gör blir betydligt mer rättvisande, och fångar hela året.

Föga oväntat att Sermon tar förstaplatsen - förra årets släpp Of Golden Verse är en bängbra platta.

Visa signatur
Permalänk

Blev en del minuter då jag lyssnar hela nätterna på jobbet och även mycket när jag är hemma..

Visa signatur

DATOR AMD 5800X, ASUS ROG Strix B550-F, Zotac 3080 AMP Halo, 32GB DDR4 3600Mhz CL16, Phanteks Eclipse P400A, 2xKingston A2000 M.2 1TB, Acer Predator XB270HU 27" G-sync 144Hz
NAS: Synology DS918+ 16TB
🎧 • Sennheiser PC 360 Special Edition • Audio-Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hmmm. Väldigt annorlunda än föregående år. Förregpende år är dominerat av sabaton, biffy clyro, tyr, in flames , massa melodic metal och annan metal och rock.
Har mest lyssnat på någon låtradio om och om igen…lol.
Bara bakgrunds ljud på jobbet.
Just nu är det welshly arms på låtradio inte lika varierat.
Fortfarande 2 favoriter på topplistan. Apache har invarderat kan inte ens tyska

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Som redan påpekat är det rätt fjompigt att Spotify bara räknar januari tom. mitten av november (tidigare var det till slutet av oktober) som ett år, men de vill väl dock hinna få ut sin kampanj innan alla andra årslistor ploppar upp som svampar i svampskogen. Det är väl rätt vanligt att man varierar sitt lyssnande beroende på årstid. Jag själv lyssnar exempelvis inte på långt när lika mycket svartmetall under sommaren som under den mörkaste delen av året...
Sedan kör jag kanske 50-60% av mitt lyssnande via Spotify, så årssammanställningen last.fm gör blir betydligt mer rättvisande, och fångar hela året.

<Uppladdad bildlänk>

Föga oväntat att Sermon tar förstaplatsen - förra årets släpp Of Golden Verse är en bängbra platta.

De borde ju åtminstone räkna in den tiden man missade förra året… sjukt konstigt att skippa två månader

Permalänk
Medlem

Älskar att en av nattvisorna för dottern ändå tagit sig in i top 5.

Permalänk
Medlem

Min Spotify används tyvärr till 90% av mina elever som har ständig dansuppvisning på skolgården men vad gör man inte för barnens skull.
Tur att jag har mina skivor.

Visa signatur

🖥️ CM Storm Stryker | ASUS PRIME X670-P-CSM | AMD Ryzen™ 7 7800X3D |
| G-Skill 32GB DDR5 6000mhz CL30 Flare X5 Radeon 7900 XTX Hellhound 24GB WHITE |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk
Medlem

En dag kanske jag hittar någon som gillar samma musik som mig.

Visa signatur

| 9800X3D | 3080 |

Permalänk
Medlem

Mycket Yello och ambient i år.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Inga större överraskningar mer än att "Hov1 - Hit the club" är med för tredje året i rad.
Trodde dessutom "Dead mans hand" skulle ligga först.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

Jag hade inte lyssnat mycket. Förr fick jag inget "Wrapped" alls pga att min lyssning var under nån godtycklig tröskel som Spotify hade. Nu verkar den vara borta, för jag fick en sammanfattning av de ytterst få låtar jag lyssnat på. Här är toppartisten!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflux:

Retar mig på att Spotify som vanligt verkar bortse helt från november och december. Jag har lyssnat extremt mycket på en platta som släpptes i början av november och varken artisten eller skivan finns med i min statistik för "året".

Håller med men gissar på att julsånger annars skulle dominera mångas listor...

Här är min

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tyvärr finns inte onkel länken på Spotify så det är
Svårt att dela