Permalänk
Avstängd

Vilket magplask det blev.

Jag och mina polare trodde spelet var redo för release.
Tyckte det stod på deras hemsida release date 6/12.
Och google sa release date 6/12.
nehej du!!! det är fortfarande early access och spelet är inte ens klart. hahaha
Snacka om antiklimax

Får väl komma tillbaka när allt är klappat och klart

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dlin89:

Okey går det bra att samtidigt nå alla binds för skills osv samtidigt som man ska röra sig med wasd?

Jag kör det och tycker om det. Som n0kturnal blir det lite mer tröttsamt då man hela tiden styr med WASD eller motsvarande. Kanske vana också.

Jag band alla musknapparna, vilket hjälper när andra handen är mer upptagen med tangentstyrningen. T.ex. mus 4+5 (fram/bak) är inte med i default bind, det hjälper att lägga till dem så länge de är enkla använda på musen.

Permalänk
Medlem

Kör en witch summoner. I början grym mot mobs, väldigt risig mot bossar. Mot mobs får jag upp ett antal temporära summons och rullar över allt. Mot bossar är det inte alltid småfiender, om de finns gör bossen någon area attack och alla temp minions dör direkt i alla fall. Permanenta summons dör också med jämna mellanrum mot bossar. De kommer tillbaks, men det är en del tid ensam mot bossen och det gillar inte min build.

Minions fastnar ibland i trånga gångar. Men brukar släppa snabbt. De är fortfarande bättre än D4 minions och man kan styra dem (via en hotkey).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Succinylkolin:

Har ni loggat in med Steamkontot här och bundit till ett PoE2-konto?

https://www.pathofexile.com/account/create?theme=poe2

Nix, men det kom igång av sig själv nu på morgonen. Stashtabs etc följde också med från POE.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

nehej du!!! det är fortfarande early access och spelet är inte ens klart. hahaha
Snacka om antiklimax

Mitt enda tips till dig är att läsa vad som står på deras hemsida nästa gång. Det framgår ganska tydligt att det är just en early access-release.

Permalänk
Medlem

Får bli att vänta tyvärr tills de har patchat upp.. spela 10 timmar med ca 20 crashar totalt.. 10 av dom var typ hårdrestart av datorn. 😒

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS ROG Strix X870E-E | NVIDIA GeForce RTX 4090 Founders Edition | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Cooler Master HAF 700 EVO Big Tower | Cooler Master MasterLiquid PL360 Flux | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB | Soundblaster AE-5 | be quiet! Straight Power 11 1000 Watt |Samsung 57" Odyssey Neo G9 S57CG95|

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Snacka om antiklimax

Alltså, detta är startsidan på Pathofexile2.com
Man måste anstränga sig för att missa att det är EA tbh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasjon:

Får bli att vänta tyvärr tills de har patchat upp.. spela 10 timmar med ca 20 crashar totalt.. 10 av dom var typ hårdrestart av datorn. 😒

Spelat hela dagen (gav upp igår och la mig istället).
Krashat 1 gång, så inte direkt några större problem för mig iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasjon:

ser ut som att 24h2 ställer till det för x3d cpuer potentiellt

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

ser ut som att 24h2 ställer till det för x3d cpuer potentiellt

Bara path of exile som dår mig crasha, god of war ragnarök, starfield etc är det inga problem.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS ROG Strix X870E-E | NVIDIA GeForce RTX 4090 Founders Edition | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Cooler Master HAF 700 EVO Big Tower | Cooler Master MasterLiquid PL360 Flux | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB | Soundblaster AE-5 | be quiet! Straight Power 11 1000 Watt |Samsung 57" Odyssey Neo G9 S57CG95|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Succinylkolin:

Har ni loggat in med Steamkontot här och bundit till ett PoE2-konto?

https://www.pathofexile.com/account/create?theme=poe2

Tack för tipset! Problemet var nog något annat för mig, funkar idag.

Permalänk
Medlem

Kommer karaktärerna bli borttagna när dom startar spelet på riktigt eller kommer man få behålla dom. Antar att dom kör ladders och således får man börja om från noll. Menar mest om man ska lägga ner energi på det nu eller om man ska vänta.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Kommer karaktärerna bli borttagna när dom startar spelet på riktigt eller kommer man få behålla dom. Antar att dom kör ladders och således får man börja om från noll. Menar mest om man ska lägga ner energi på det nu eller om man ska vänta.

Självklart blir det nollat inför release. Det är trots allt beta/alpha just nu

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Ryzer:

Bortsett från några betatest som körts och vissa speciella ligor raderas inte karaktärer. Jag har inte hört något specifikt sägas om Early Access, men jag har svårt att tro karaktärer skulle plockas bort. Det den överväldigande majoriteten av alla spelade i Path of Exile var dock de tillfälliga ligorna där man skapade nya karaktärer. De permanenta ligorna fanns också, dit alla karaktärer flyttades över vid de tillfälliga ligornas slut.

edit: https://www.pcgamer.com/games/rpg/when-path-of-exile-2-early-...

Citat:

When early access ends, then, there will be no wipes, but any characters you make, and all of their loot, will be stuck in the early access league forever. Technically, this means you will still be able to keep playing them. But it's important to note that you won't be able to play with anyone in the standard or future leagues, and balance changes might end up breaking the early access league.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasjon:

Bara path of exile som dår mig crasha, god of war ragnarök, starfield etc är det inga problem.

https://www.reddit.com/r/pathofexile/comments/1h8f4ac/pc_free...

hade samma problem med att datorn frös, rollback till 23h2 har fixat det

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Skrivet av Pamudas:

Självklart blir det nollat inför release. Det är trots allt beta/alpha just nu

Will there be wipes during Early Access?
Early Access FAQ: ”No, there will not be a wipe. We will do new leagues but none of your characters will be wiped, they will just go to a league called Early Access (so they will never be in Standard). In some cases characters in old leagues might be somewhat broken by balance changes though. After launch the "Early Access" characters will still exist.”

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Hmm, ea hit eller dit men som det är nu är det bullshit . Det är otroligt segt , inget emot svår och en långsammare Progress men om det här är seasons så är det inget jag vill göra om flera gånger

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

Har bara spelat upp mig till lvl 13 men måste säga att jag är riktigt imponerad så här långt. Kör melee vilket jag antar är det som skiljer mest jämfört med 1an. Det är intensivt att hinna med sina combos (Monk) och rulla omkring i bossfighter ^^

I ettan kom jag aldrig till riktigt end game content, tror jag maxa lvl 87 på en gobbe.. misstänker att jag kommer få det svårt att nå end game nu också, men som sagt, hittills är jag imponerad. Kul mechanics och loot känns mer impactful vilket jag uppskattar.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Skaffade spelet idag. Har inte haft några problem alls. Är dock bara lvl 10. Har aldrig spelat Poe tidigare, så är ju en skaplig skillnad mot t ex Diablo 4 som är itt senaste arpg spel. jämfört med D4 så är det ju betydligt "svårare", man kan behöva "kite'a" mobs. Och som någon sa, det är lite souls like i bossarna, så man får dogderolla vissa attacker osv.

Spelar wasd, men har ju en razer naga trinity mus, så knappar har jag i överflöd.

Än så länge tycker jag det är kul. Sen får vi se om det håller hela vägen för mig.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Så här skulle D4 ha varit. D4 är alldeles för enkelt

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

fick ett par unique gloves i freythorn området. Använder dom just nu, men kommer antagligen byta ut dom. Men dom ger mig både liv och mana vid kills. Och om man spelar i grupp, så räknas deras kills som mina, så jag får liv och mana då också. Men spelar ju solo.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Någon som har en kod man kan snylta från?

Permalänk
Medlem

Ett PoE2 lootfilter från NeverSink har dykt upp i första version.
https://www.reddit.com/r/PathOfExile2/comments/1h9tu1c/nevers...

Förstås mer användbart i endgame och för er som tänkt spela mycket.

Feature highlights

• Does NOT hide items. Only highlights valuable drops!

• Highlight for all important PoE2 currencies with minimal tiering

• Minimal sounds, beams and fontsizes for highlight desirable items

• Special currency highlight

• Highlight for rings, amulets and belts

• Better gold visualization

• Highlight for gems, runes, jewels and other special character progression items

• Adds map icons to important drops

• Socketed and quality items (not super happy with border, but works well)

NOT yet implemented (coming soon hopefully):

• NO way to highlight 'tier' items (not supported by PoE as of now)

• No filterblade support

• No easy/direct way to install on consoles

• No strictness/style support

Hur det ser ut

Permalänk
Medlem

Fastnade aldrig riktigt för PoE 1, men gav det å andra sidan aldrig riktig en chans heller. Tidpunkten var aldrig rätt.

Har däremot sett en del folk spela PoE 2 i helgen och det blev ett köp nu på kvällen efter jobbet.
Tycker det jag har sett verkar lovande (till skillnad från D4 där mitt första intryck var "fan vad detta verkar både fult och tråkigt" och sen har jag aldrig tittat på det igen) och ser fram emot att testa diverse klasser i dagarna som kommer.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Fulci:

Ett PoE2 lootfilter från NeverSink har dykt upp i första version.
https://www.reddit.com/r/PathOfExile2/comments/1h9tu1c/nevers...

Ah, vad gött. Tack så mycket för tipset!

Visa signatur

Vill du gå med i en svensk Path of Exile 2-community på Discord?
https://www.poe2.se

Permalänk
Medlem

Ett minitips för er som inte spelat Path of Exile tidigare. Kan göra minimap och overlay enklare att använda. Inne i "Options/Interface" sätt "Landscape Transparency" till 0. Det gör att allt kladd försvinner från dem, visar bara gränsen där området tar slut.

OBS! Jag är ingen expert, lärde mig det i helgen.

Permalänk
Medlem

Måste bara säga det Act 2 är otroligt 🤩

Permalänk
Medlem

Jag har kört en hel del PoE 1 (ganska många ligor, men på nivån aldrig orkat ta mig till lvl 100 men brukar få upp en karaktär till typ 95~98) och det känns faktiskt riktigt uppfriskande med att börja om på tempot lite :). Jag brukar följa någon guide, men nu kör jag lite som det kommer och bygger en frost sorc. Har gått bra hittills och är nu i mitten av akt 3 typ. Ser verkligen fram emot att prova endgame och hur spelet utvecklas framöver. Känns som det kommer bli många timmar här (också ).

Det jag tycker är största utmaningen nu är att uppgradera gear - jag hade gärna sett några fler alchemy-drops. Jag har hittat 2 st totalt hittills...

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Trial of Chaos är så jäkla svår. Nog försökt 10 gånger...

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Skippade PoE 1 men kände nu suget då jag kollat på en polare som spelat nu i helgen och duå jag vart besviken på D4.

Hoppade på och kört en del nu, är i början av ACT 2 och lvl 20ish, sorc - build -> massa jävla lightning och is.
(är medveten om att lightning är väldigt högt och lågt när man rollar på dmg)

Det känns som att bossarna har för mkt HP... allt annat i spelet dör på några attacker men står och köttar konstant i 6 min och bossen tappat kanske 10-15% HP (en viss varg och senare en hyena) medans "im fighting for my fucking life here".
Kändes helt fantastiskt efter man lyckades men var tvungen att ta en längre paus efter slutet på ACT 1 för att lunga ned sig.

Är helt OK med att det är en "skill issue" (hur mycket kan jag ha fuckat upp på vägen upp till lvl 20?)
Men skall man behöva leta upp någon guide där man måste maximera allt från lvl 1 för att köra på vanliga svårighetsgraden?

Har jag missat något helt uppenbart eller är det "The PoE experience?"