The Witcher IV avtäckt på Game Awards

Permalänk
Melding Plague

The Witcher IV avtäckt på Game Awards

Spelet har ännu inte ett lanseringsdatum.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vilken hype!
Grundar detta på att CDPR bör ha lärt sig något av CP2077 releasen plus att Expansionen Phantom Liberty var helt fantastisk. Och Witcher 3 är ett av mina favoritspel genom tiderna

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Hlp, förhäxningen fortsätter...

Permalänk

Jag kommer att spela skiten ur detta. Ser sjukt framemot Ciris story oavsett vad reddit tycker

Visa signatur

Intel I7 7700K - GTX 1070

Permalänk
Medlem

Måste... försöka... att... inte... hajpa...sönder....

HAAAAJP!

Permalänk
Medlem

Witcher 3 presenterades först ca 2 år före release. Cyberpunk 2077 visades upp med in-engine material ca 2,5 år före release (men där påverkade covid antagligen en del). Kanske vi då kan förvänta oss Witcher 4 nån gång i slutet av 2026 eller början av 2027?

Ser oberoende bra ut. Jag gillar att Ciri ser rätt rå ut, som att hon har levt ett tufft liv. Det är ju vad man skulle förvänta sig med tanke på hennes historia! Sen så får man hoppas att de hittar en voice actor på rätt nivå, för där träffade de ju verkligen rätt med Geralt.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Bara jag som fick vibbarna av att de typ relativt rakt upp och ner gjort en kopia av Wrath of the lichking cinematicen med modifierat röstmanus för att passa witcher serien istället de först ~25 sekunderna...

oavsett ser jag fram mot spelet dock kändes inte denna trailer lika imponerande som den för witcher 3 (dock defenetivt mer utdaterad grafiskt men det är ju mer fråga om ålder spelet är ju trots allt 10 år gammalt nu och ev var jag lite färgad av att jag verkligen ville se avslut på storyn från första och andra witcher spelet.)

men witcher 3 var ju också sagt att det skulle vara sista delen på serien och detta verkar ju vara mer av en spinnoff på spelserien än en faktisk uppföljare så köper att den ev kan kännas lite off men är ändå lite taggad på det för man kände lite av en klump i magen när man insåg att storyn var slut när man kördt färdigt spelet (har kört alla sluten "bad", "neutral", "good").

oich känns som att detta spelet bygger på att du faktiskt körde "good ending" på slutet då jag har för mig att det är enda slutet som Ciri får lite "cliffhanger" att bygga på som passar denna trailer.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Permalänk
Medlem

Jag är duktigt taggad på detta!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

gåshud GIMME !!!!

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

Jag önskar de inte hade släppt nån trailer, det blir tortyr att vänta ett par år på den...

Permalänk
Medlem

Undrar vem den nya röstskådisen är. Saknar den gamla men samtidigt så ville dom väl ha någon lite äldre.
Undrar om detta spelet blir som W3, sätter en ny standard i grafik!?

Permalänk
Medlem

Blev klart golvad av trailern! Ser oerhört mycket fram emot detta!
Sen efter att ha sett trailern gick jag ut och kollade vad galaxhjärnorna på twitter hade att säga. Blev fan rent ledsen av att läsa kommentarer där. Jag hatar verkligen "gamers"

Visa signatur

Mina bullar är kända från kust till kust

Permalänk
Medlem

Najs najs

Permalänk
Medlem

Hade egentligen önskat att dom hade riktat in sej på ett nytt hus. Älskar Ciri som karaktär men vill inte spela som henne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pecken:

Blev klart golvad av trailern! Ser oerhört mycket fram emot detta!
Sen efter att ha sett trailern gick jag ut och kollade vad galaxhjärnorna på twitter hade att säga. Blev fan rent ledsen av att läsa kommentarer där. Jag hatar verkligen "gamers"

Jag har inte hunnit se något än, vad sägs?

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

OK, gott folk. Förköp/betalning är dåligt för alla.
Kan ni bara ge fan i det?

Glöm aldrig TotalBiscuit.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

The Witcher 3 cinematics var bättre skulle jag säga, denna hade inte riktigt samma känsla.

Men oerhört hypad i alla fall! WE ARE BACK!

Permalänk
Medlem

Med tanke på CP77 blir jag lite orolig. Jag vill inte ha känslan av tomma städer och poänglösa utfyllnadsrobotar, eller teleporterande vakter

Permalänk
Medlem

Tror detta kan bli grymt, Witcher unuversumet är ju grymt och Ciri som karaktär blir intressant som omväxling. Dels att hon är mer lagd åt magi, troligen långt mer skicklig gällande det sociala spelet samt (såklart) intressant att se världen från ett kvinnligt perspektiv då jag kan tänka mig att det blir väldigt annorlunda hur man bemöta etc

Ingen normal människa blir kränkt av spelkaraktärens kön.

§ 1.1 - MOD
Permalänk
Medlem

Dags att spela Witcher 3 då som legat i min samling sen det kom.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut. Ser fram emot att spela Ciris historia! De tidigare Witcher spelen har varit grymt bra så hypen är stor för detta!

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem

Lite intressant detalj i början av videon: "Cinematic trailer pre-rendered in Unreal Engine 5 on an unannounced Nvidia GeForce RTX GPU". Videon renderades troligtvis på ett RTX 5090 med andra ord.

Men lite oväntat med Ciri som huvudkaraktär, jag har bara antagit att det skulle vara Geralt som vanligt. Men det kan nog bli rätt bra, hon är en intressant karaktär i mitt tycke. Trailern säger väl dock inte så mycket mer än det, så vi får väl se hur själva spelet blir.

Permalänk

Tyckte verkligen om Vibe:en man fick av Naughty Dogs nästa spel, riktigt snyggt o se Sony loggan och Pet Shop Boys CDn, HAJP!

Visa signatur

Roze +

Permalänk
Medlem

Åh jesus..

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Pulsar Xlite V3, grips och glasskates | Logitech G PRO X Wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem

Tja vi har ju vetat om detta ett tag i alla fall att nytt witcher var på g med Ciri, känner själv 0 hype över en förrendrerad trailer som inte kommer återspegla själva spelet.

Väck mig när de visar någon gameplay om 2 år.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av talonmas:

Dags att spela Witcher 3 då som legat i min samling sen det kom.

Kan bli att du får spela igenom det ett par gånger innan du får ett slut som passar in för trailern.

Har för mig att vissa val redan i typ första akten kan vinkla vilket slut man får tilldelat.

Så choose wisely om du bara vill få det som passar på första genomspelningen det är inte speciellt uppenbart att de kommer påverka slutet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Musikälskare

Måste man ha spelat 1-2 för att spela dom nya?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

jag hade inte spelat 1-2 före jag spelade 3:an

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A GPU: XFX AMD Radeon RX 6750 XT Core Gaming Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: NZXT C750 750W v2Hd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Rätta mig gärna, men det är väl likt MassEffect då olika val man gjort 1&2an tas med i handlingen i 3an.